نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2014/mordad-1393/ois-iran-6785-Bayaniyah.htm

 

بیانیه خطاب به مردم صلح دوست وآزادی خواه ایران و جهان

جمعی از فعالین سیاسی چپ کشور تاکید کردند صلح پایدار جز با کوتاه شدن دست های ارتش نژاد پرست، ارتجاع منطقه و امپریالیسم جهانی و جز با همدلی مردم آزاداندیش فلسطین و اسراییل میسر نمی شود ...
يکشنبه 
۱۲ مرداد ۱٣۹٣ -  ٣ اوت ۲۰۱۴


ن
زدیک به یک ماه از حمله های ددمنشانه ارتش اسراییل به مردم غزه می گذرد .این بار این ارتش نژادپرست در امتداد قوم کشی های پیشین خود می خواهد رکورد ۱۴٨۰ نفری کشتار جمعی قبل را بشکند. در این حمله کودکان و مردم غیرنظامی بی دفاع، فقیر، به دام افتاده و تحت فشار در سرزمینی کوچک که سال ها است تحت محاصره کامل است آماج حمله های خونین قرار گرفته اند. بیش از ٨۰درصد از کشته شدگان غیرنظامی اند. خانه ها ویران شده اند. و در آن گرمای وحشتناک از آب و برق هم خبری نیست. شمار مجروحان و معلولان به بیش از ۷۰۰۰ نفر بالغ می شود. بیمارستان ها و مدارس نیز هدف موشک های اسراییل قرار گرفته اند. بی غذایی، بی سرپناهی، بیماری، گرما و آتش موشک از زمین و دریا و هوا این مردم فقرزده و مصیبت دیده را به نابودی واقعی می کشاند. آتش بس ها یا تمدیدها سطحی اند یا فرصتی برای تحمیل اراده ی قدرتمندان امپریالیستی و صهیونیستی و به هرحال دوام نیافته اند. مقاومت مردم فلسطین قابل تحسین است، اما بخش عظیمی از نیروی مقاومت در مقابل تکنولوژی نظامی اسراییل و در نبود سازماندهی گسترده و سنجیده و پایدار و با ناموثر ماندن پشتیبانی جهانی بی نتیجه مانده اند.
آمریکا و متحدان دست نشانده اولش دفاع بی شرمانه خود را از تجاوز های خونبار ضدمردمی اسراییل ادامه می دهند. کشورهای منطقه، حسب اولویت های سیاسی و اقتصادی قدرت حاکم در آن ها عمل می کنند و معمولا چنان که دیده ایم مردم فلسطین را تنها گذاشته اند یا کمک هاشان در خدمت وظایفی خاص یا تنگ نظرانه قرار می گیرد.
اما هم زمان، مردم آزادیخواه جهان در کشورهای منطقه، اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و در داخل اسراییل با خشم علیه این نسل کشی ها فریاد می زنند. دولت هایی نیز در سراسر جهان با درک مسئولیت در قبال وجدان بشریت، رابطه ی خود را با اسراییل قطع کرده اند. اعتراض مردم، سازمان های آزادیخواه و دولت ها علیه حکومت نظامی – اتمی خطرناکی که برای محو همیشگی فلسطینان آستین بالا زده است، بخش موثری از مقاومت این مردم به شمار می آید.
مردم آزاده ی جهان یک صدا می گویند هیچ نوع ادعای اقدام نظامی یا غیرقانونی سازمان فلسطینی مطلقا نمی تواند اقدام ضدبشری و به دلایل فراوان جنایت علیه بشریت را توسط اسراییل توجیه کند.
ما ضمن آرزوی برقراری آتش بس پایدار، فوری و صلح عاجل و شرافتمندانه برای مردم فلسطین و ضمن درخواست از همه گروه های فلسطینی به سیاست فراگیر و پایدار مقاومت و با درخواست از همه ی آزادیخواهان جهان برای هرنوع پشتیبانی از مردم غزه و حقوق فلسطین،خواستار توقف فوری حملات و فرصت دادن به مردم برای نجات خود از رنج و مرگ هستیم.
آمریکا واسراییل و متحدانش را زیر فشار بگذاریم، از مردم غزه دفاع کنیم. سازمان های مقاومت را یاری دهیم تا بتوانند مقاومت را کارآمد پایدار و گسترده کنند و سیاست متحد و مستقل مقاومت انقلابی فلسطین را بنا سازند. این بار باید فلسطین در عرصه مقاومت مردمی پیروزمند باشد، باید بازیگران سیاسی جهان و نمایندگان امپریالیسم و ارتجاع در برابر اراده صلح و توقف قوم کشی یا تسلیم شوند یا شرمسار تاریخ باقی بمانند. صلح پایدار جز با کوتاه شدن دست های ارتش نژاد پرست، ارتجاع منطقه و امپریالیسم جهانی و جز با همدلی مردم آزاداندیش فلسطین و اسراییل میسر نمی شود. به کودکان، درماندگان و نسلی که کمر به انقراضش بسته اند بیندیشیم.

فریبرز رییس دانا
ناصر زرافشان
محمدعلی عمویی
علی رضا جباری
سیامک طاهری
سعید سلطانی
حسن صانعی
محمدرضا طاهریان
مریم محبوب
کاظم فرج الهی
حسین طهماسب پورشهرک
خسرو باقری
حسین حسن پور
جمشید لطفی
احمد پورابراهیم
عبداله مرادی
منور پوریوسف
ارشیا نوری
مهندخت هاشمی
عنایت پوریوسفی
کامران پورصفر
فریبرز مسعودی
مصطفی طاهری
مرتضی طاهری
بابک پاکزاد
هادی پاکزاد

به نقل از سايت اخبار روز

 تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روز يک شنبه ١٢ مرداد ۱۳۹۳ - ٣ اوت ۲۰۱۴

درهمين رابطه

ــ مجموعه ای در باره حمله ارتش اسرائيل به غزه درسال  ١٣٩٣ / ٢٠١۴

http://www.ois-iran.com/2014/mordad-1393/ois-iran-6770-majmouaie_darbarahe_hamlahe_ESRAEL_be_GAZA-1393-2014.htm

ــ مجموعه ای در باره حمله ارتش اسرائيل به غزه درسال ١٣٨٧ / ٢٠٠٨ ـ  ٢٠٠٩

 http://www.ois-iran.com/ois-iran-4046-majmoahie_az_bayaniyaha_wa_gozareshha_wa_magalat_dar_barahe_jange_gazah.htm