نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2014/mordad-1393/ois-iran-6780-fajeahe_Gazah_wa_bitawofotiye_jahanie.htm

 

فاجعه غزه و بی تفاوتی جهانی

بنابر آمار مورد تایید در رسانه های بین المللی، تا امروز بیش ار هشتصد شهروند فلسطینی در غزه که نود درصد آنان کودک و زن و شهروندان غیرنظامی و بیگناه بوده اند کشته، نزدیک به پنج هزار تن زخمی، صدها هزار تن آواره، و صدها خانه و مدرسه و بیمارستان و تاسیسات زیربنایی ویران شده اند.

بر هیچ تحلیگر سیاسی پوشیده نیست که جناح راستگرای افراطی اسراییل قصد جدا ساختن مجدد و زمینه استمرار اشغال سرزمینهای غزه و کرانه باختری را دارد، و تا هنگامی که نتانیاهو و راستگرایان افراطی بر سر کار باشند، این سیاست دنبال خواهد شد. تصور می شود که قتل غیرانسانی سه نوجوان اسراییلی هم در راستای تسهیل چنین سیاستهایی بوده است. و البته این جناح اسراییل از پشتیبانی گروههای صهیونیست بسیار ثروتمند و تندرو در غرب، بویژه امریکا، برخوردار است.

اما اینکه چرا در چنین مقطعی این جناح راستگرای افراطی در اسراییل به چنین اقدام های ضدانسانی و ضد حقوق بشری دست می یازد، قابل تامل است. درست در برهه ای که حماس به دولت خودگردان پیوست و به گونه ای با سیاست های دولت خودگردان فلسطین، که در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر به رسمیت شناخته شده است و از مجاری حقوق بین الملل منافع ملت فلسطین را پی می جوید، همسو شد، اسراییل دست به چنین اقداماتی زده است. گویا دولت اسراییل نگران است که مبادا بهانه برای محاصره، جداسازی و ادامه اشغال و تجاوز خود را از دست بدهد. با چنین اقدامی، اسراییل دوباره قصد جدا ساختن حماس از دولت خودگردان را دارد تا بتواند سیاست تجاوزگرانه خود را با وسیله جنایتهای ضدبشری و نسل کشی توجیه کند.

این در حالی است که قطعنامه 242 شورای امنیت ناظر بر بازگشت به مرزهای امن شناخته شده 1967، را اسراییل نادیده انگاشته، با ادامه اشغال و زیر پا گذاشتن دهها کنوانسیون و پروتکل های سازمان ملل، از جمله کنوانسیون های چهارگانه و پروتکل های مربوطه، شرایطی پدید آورده است که بر پایه ماده 51 منشور سازمان ملل استمرار اشغال و ادامه تجاوز بشمار می آید و حق ذاتی دفاع از خود برای مردم فلسطین را که طبق قانونهای بین المللی وجود دارد نادیده انگارد.

در چنین شرایط تاسف باری که وجدان جهانی جریحه دار شده است، ما پیشنهاد می کنیم:

1. شورای امنیت بر آن شود که از طریق ارجاع موضوع به دیوان کیفری بین المللی، دولت کنونی اسراییل را به اتهام جنایات جنگی، نسل کشی، و جنایت علیه بشریت تحت تعقیب و محاکمه قرار دهد. اسناد مربوط به این اتهامات توسط رسانه ها در سراسر جهان و شاهدان عینی قابل دستیابی است. امیدواریم که دولت کنونی امریکا در شورای امنیت از ارجاع این پرونده به دیوان کیفری با دید انسانی برخورد کند، چرا که در غیر این صورت افکار جهانی و اعتبار حقوق بشری خود را سخت خدشه دار خواهد کرد.

2. ایران خود به گونه ای فعالانه، هرگونه پشتیبانی های انسانی و حقوق بشری و یاری رسانی پزشگی و بهداشتی جسمی و روانی و نیز تامین نیازمندی های زندگی روزانه آسیب دیدگان و آوارگان غزه را در حد توان فراهم آورد.

سوم امرداد 1393

مهندس عباس امیرانتظام، دکتر داود هرمیداس باوند، کورش زعیم، حسین شاه حسینی، دکتر علی حاج قاسمعلی، مهندس آرش رحمانی، دکتر سید حسین مجتهدی

 تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روز شنبه ١١ مرداد ۱۳۹۳ - ٢ اوت ۲۰۱۴

 درهمين رابطه

ــ مجموعه ای در باره حمله ارتش اسرائيل به غزه درسال  ١٣٩٣ / ٢٠١۴

http://www.ois-iran.com/2014/mordad-1393/ois-iran-6770-majmouaie_darbarahe_hamlahe_ESRAEL_be_GAZA-1393-2014.htm

ــ مجموعه ای در باره حمله ارتش اسرائيل به غزه درسال ١٣٨٧ / ٢٠٠٨ ـ  ٢٠٠٩

 http://www.ois-iran.com/ois-iran-4046-majmoahie_az_bayaniyaha_wa_gozareshha_wa_magalat_dar_barahe_jange_gazah.htm