نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

www.ois-iran.com/ois-iran-1064-bayaniyahe-ois-darbarahe-jenjale-daneshgahe-kolombiya-1386.htm

 

بيانيه  سازمان سوسياليست های ايران

در رابطه با جنجال دانشگاه کلمبيا ـ نيويورک

 

سازمان سوسياليست های ايران به روابط و اصولی که  برپايه آن ، تحقق نظام دمکراسی را امکان پذير خواهد کرد ، پايبند می باشد. ما بعنوان يک نيروی سياسی طرفدار نظام دمکراسی  براين نظريم که قواعد و روابط دمکراتيک و عرفی بايد بر ديپلماسی جهانی حاکم باشد؛ همچنين ما محترم شمردن روابط دمکراتيک حاکم  و کاوشگر بر دانشگاه ها و برخوردار بودن دانشگاهها از  آنچنان استقلالی که هيچ نهاد دولتی نتواند سياست تبليغاتی و امنيتی  خود را بر محيط دانشگاه تحميل کند ، پشتيبانی می نمائيم.

با توجه به توضيخاتی که رفت، ما سوسياليست های مصدقی بعنوان يکی از سازمانهای دمکراتيک اپوزيسيون  ايران که با بسياری از سياستها و عملکردهای دولت احمدی نژاد در داخل و خارج از کشور مخالف بوده و در جهت افشای  آنها در کنار ديگر نيروهای آزاديخواه و اصلاح طلب فعاليت و مبارزه می کنيم، اما بخاطر پايبندی خود به اصول دمکراسی ، بعملکرد غير اصولی  آقای دکتر لی سی بالينجر ( بولينگر) نسبت به مهمان خود آقای دکتر محمود احمدی نژاد ، که بر خلاف تمام قواعد دمکراسی  و روابط حاکم بر محافل دانشگاهی بود، اعتراض داريم و آن برخورد غير متمدنانه و غير معقول را محکوم می نمائيم!

البته مخالفت ما سوسياليست های مصدقی با اظهارات اهانت آميز آقای دکتر لی سی  بالينجر بهيچوجه به اين معنا نيست که پس نبايد به افشای عملکرد و سياست های غلط و سرکوبگر دولت احمدی نژاد پرداخت و در آن رابطه دست به روشنگری نزد. ما براين نظريم که روشنگری در باره سياست های غير دمکراتيک  و سرکوبگر دولت احمدی نژاد نسبت به فعالان جنبش دانشجوئی، جنبش زنان، سنديکاهای کارگری و جنبش مطالباتی معلمين ...، غير قانونی اعلام کردن روزنامه ها و نشريات نيروهای منتقد و مخالف و حتی فيلترينگ سايت های اينترنتی خبری و سايت ها و وبلاگهای افراد و نيروهای سياسی منتقد و جلوگيری از فعاليت قانونی احزاب دگرانديش و احزاب و سازمانهای لائيک، بايد در دستور فعاليت های اپوزيسيون دمکرات و آزاديخواه ايران قرار داشته باشد و همچون گذشته به حمايت و پشتيبانی از اين نوع جنبش ها، برخيزد و به گسترش آنها در تمام سطوح کمک نمايد!

اگر چه آقای دکتر بالينجر در گفتار خود  به درستی به رئوس برخی از عملکردها و سياستهای غلط دولت احمدی نژاد در رابطه با پايمال کردن حقوق مردم ايران و حتی نفی فاجعه هولوکاست از سوی رئيس جمهور ايران اشاره کرده است، مسائلی هستند که بخاطر طرح آنها هيچگونه  ايرادی به آن جناب وارد نيست. اما رئيس دانشگاه کلمبيا  در بين گفتار خود ، يکمرتبه تمام موازين و روابط  مرسوم آکادميک را زير پا می گذارد و با توهين وبی حرمتی به مهمان خود،می پردازد و همچون مبلغين و سخنگوی  «پنتاگون » ( وزارت دفاع ) و دولت اشغالگر اسرائيل عمل می نمايد و سعی می نمايد تا بنا بر ادعای خود ، « اذهان را شکل » دهد ، آنهم بصورتی که در خدمت سياست مورد نظر لابيهای جنگ طلب اش، افرادی همچون ديک چنی ، معاون رئيس جمهور آمريکا در کمک به  جوّ سازی ، بخاطر برافروختن جنگ بين ايالات متحده آمريکا و متحدين استعمارگرش با ايران، باشد؛ سياستی که از سوی ما سوسياليست های مصدقی محکوم است!

دکتر بالينجر در سخنرانی تبليغاتی خود ، يک جانبه عمل می نمايد، و فراموش می نمايد که همچنين  ادعا کرده بود که هدفش «پی گيری حقيقت » می باشد.

 اگر چه او همانطور که  اشاره رفت، بدفاع از حقوق بشر می پردازد و به پايمال شدن حقوق بشر در ايران بدرستی اعتراض دارد ، امری که همانطور که اشاره رفت ، کوچکترين انتقادی به آن بيانات نمی تواند وارد باشد، ولی روشن نيست موقعيکه آن جناب در سخنرانی خود به  جنگ عراق اشاره می کند چرا و بچه دليل اين مدافع حقوق بشر حتی کوچکترين  اشاره ای بعملکرد مأمورين و شکنجه گران آمريکائی در زندانهای ابوغريب و گوآنتانامو و رفتار ظالمانه ارتش اشغالگر آمريکا با خانواده های بی پناه عراقی ، نمی نمايد!

رئيس دانشگاه کلمبيا در سخنرانی خود به گفتار غلط  و بی خردانه احمدی نژاد درنفی  فاجعه هولوکاست بدرستی اعتراض می نمايد، ولی کوچکترين اعتراضی به سياست های هژمونی طلبانه و آتش افروزی جنگ از سوی پرزيدنت بوش و متحدينش در افغانستان و عراق بيان نمی دارد!

اگر چه دکتر بالينجر از حق حيات کشور اسرائيل صحبت می کند، اما کلمه ای در دفاع از حقوق پايمال شده فلسطينيها از سوی دولت تجاوزگر اسرائيل بيان نمی دارد! 

 اگر او به سياست اتمی دولت احمدی نژاد اعتراض دارد و مخالف با تسليحات اتمی ايران می باشد، اما کوچکترين اعتراضی به سياستمدارانی همچون پرزيدنت بوش، پرزيدنت نيکولا سارکوزی و گوردون بران ، نخست وزير جديد بريتانيا که ادامه سياست تونی بلر را در دستور کار خود دارد، دولتمردانی که مخالف با خلع سلاح اتمی در جهان می باشند و حتی با خاورميانه بدون تسليحات اتمی مخالف هستند  ، اما  داشتن تسليحات اتمی را از حقوق دولتهای استعمار گر جهان و متحدينشان محسوب می دارند، ندارد!

در پايان ضروری می بينيم که در رابطه با برخورد « مؤدبانه »  آقای دکتر محمو احمدی نژاد در مقابله با فحاشيهای رئيس دانشگاه کلمبيا ، اين سئوال را مطرح نمائيم که چرا و بچه دليل  رئيس جهمور با منتقدين ايرانی خود که خواستار اجرای قانونی اساسی و معترض به پايمال شدن قانون اساسی و بی توجهی به حقوق بشر در ايران هستند، برخوردی سرکوبگرانه و غير دمکراتيک دارد ؟ 

 

از سوی هيئت اجرائی سازمان سوسياليست های ايران

دکتر منصور بيات زاده

چهارشنبه ٤ مهر ١٣٨٦ برابر با ٢٦ سپتامبر ٢٠٠٧

socialistha@ois-iran.com

www.ois-iran.com

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

درهمين رابطه

مجموعه ای از بيانيه های سازمان سوسياليستهای ايران

www.ois-iran.com/20-ois-iran-1155-majmuah_ei_az_Bayaniyahaye-OIS.htm