نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com

 socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

     توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

 

ـ   ١٣ دی ١٣٩٨

پنتاگون: حمله به کاروان قاسم سلیمانی به دستور ترامپ انجام شد

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله‌ای هوایی در نزدیک فرودگاه بغداد کشته شد.

بامداد سه ژانویه / ۱۳ دی ماه، شبکه خبری الجزیره به نقل از تلویزیون رسمی عراق گزارش داد که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران اسلامی، و ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده حشدالشعبی و فرمانده کتائب حزب‌الله در حمله هوایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

ساعتی بعد شبکه خبر صداوسیمای دولتی جمهوری اسلامی این خبر را تأیید کرد و گزارش داد که قاسم سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکایی کشته شده است.

وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای تایید کرد که‌ حمله‌ای که طی آن قاسم‌ سلیمانی کشته شد، توسط نیروهای آمریکایی و به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور صورت گرفته است.

در بیانیه پنتاگون آمده است:

«ژنرال سلیمانی به طور فعال در حال توسعه برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای خدماتی آمریکایی در عراق و سرتاسر منطقه بود. حمله با هدف ممانعت از برنامه‌های حملات بعدی ایران انجام شد. ایالات متحده به اقدامات خود در جهت حفاظت از مردمش و و منافعش در هرکجای جهان که باشند ادامه خواهد داد.»

ترامپ پس از انتشار خبر پرچم آمریکا را توئیت کرد:

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا تاکید شده که دستور کشتن قاسم سلیمانی را شخص دونالد ترامپ و «برای محافظت از کارمندان آمریکا در خارج» صادر کرده است. در بیانیه پنتاگون، قاسم سلیمان مسئول برنامه‌ریزی برای حملات چند ماه گذشته به پایگاه‌های ائتلاف آمریکا در عراق معرفی شده – از جمله حمله ۲۷ دسامبر. همچنین در این بیانیه دولت آمریکا می‌گوید که قاسم سلیمانی حمله به سفارت آمریکا در بغداد را هم تایید کرده است.

خبرگزاری فارس در توییتر خود از اطلاعیه سپاه پاسداران در مورد کشته شدن سلیمانی این نقل را آورده است:

«سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»

در ساعت‌های پس از انتشار خبر کشته شدن قاسم سلیمانی،‌ هشتگ‌های انگلیسی و فارسی ایران (Iran#)، سلیمانی (Soleimani#)،‌ #قاسم_سلیمانی و جنگ جهانی سوم (WWIII) به نخستین ترندهای جهانی بدل شدند.

این خبر پس از حمله پهبادی به محوطه پشتی فرودگاه بغداد، در نزدیکی مرکز مبارزه با تروریسم ارتش آمریکا مخابره شد. پیش از انتشار خبر کشته شدن سلیمانی، رسانه‌های عراقی گفته بودند که سه راکت کاتیوشا به سوی فرودگاه بغداد شلیک شده است.

مقامهای ارشد جمهوری اسلامی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند. محسن رضایی، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران در توئیتی کشته‌شدن سلیمانی را تسلیت گفته و نوشته که جمهوری اسلامی «انتقام» خواهد گرفت.

قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در حمله هوایی آمریکا کشته شدند ــ عکس: تسنیم

کریس مورفی – سناتور آمریکایی از ایالت کنتیتکت در توییتر در واکنش به خبر کشته شدن سلیمانی نوشت:

«سلیمانی دشمن ایالات متحده بود. در این پرسشی نیست. اما پرسش این است: با توجه به آنچه که گزارش‌ها می‌گویند، آیا آمریکا بدون هیچ مجوز کنگره دومین فرد قدرمند در ایران را به علم به اینکه ممکن است یک جنگ منطقه‌ای بالقوه آغاز کند، ترور کرده است؟»

مارک روبیو،‌ سناتور جمهوری‌خواه و شهره به جنگ‌طلبی در پیامی توئیتری کشته شدن فرمانده سپاه قدس را حاصل «سوء محاسبه» تهران در قبال رفتار آمریکا دانست.

ایسنا فیلمی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و می‌گوید لحظه حمله هوایی به خودرویی است که قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس سوار بر آن بودند:

 مرگ ابومهدی مهندس هم پیش از تایید مرگ سلیمانی از سوی رسانه‌های عراقی اعلام شده بود. مشعان الجبوری، یکی از سیاستمداران سنی عراق و نماینده مجلس این کشور در پیامی توئیتری کشته شدن ابومهدی مهندس را تسلیت گفت.

علاوه بر سلیمانی و مهندس، شش تن دیگر از جمله راننده غیرنظامی یک خودروی مجاور محل حادثه کشته شده‌اند.

گزارش‌های تأییدنشده همچنین از بازداشت دو فرمانده دیگر حشد الشعبی، هادی العامری و قیس خزعلی به دست تفنگداران آمریکایی خبر داده‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از بقایای بدنی منتشر شده که کاربران با استناد به شکل انگشتر می‌گویند که تصویر بدن قاسم سلیمانی پس از کشته شدن است.

حساب توییتری و تلگرامی قاسم سلیمانی تصویری از او را پنج روز قبل از کشته شدنش در عراق در محل دفن صدام حسین منتشر کردند که در حال نوشیدن چای این را در مورد صدام نوشته بود:

«و آن که از گرگش خورد هر دم شکست/گرچه انسان می‌نماید گُرگ هست! شما گُرگی گُرگ‌تر از #صدام پیدا میکنید؟ یعنی وجود دارد حیوانی درنده‌تر از او؟»

شبکه خبری الجزیره ساعتی پس از انتشار خبر کشته شدن قاسم سلیمانی،‌ تصاویری از شادی شماری از معترضان عرافی در میدان تحریر بغداد منتشر کرد.

به دنبال تایید گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن قاسم سلیمانی، قیمت نفت خام افزایش ۳.۵ درصدی داشت که این بالاترین درصد افزایش یک روزه قیمت نفت در یک ماه گذشته است.

در سال‌های گذشته قاسم سلیمانی و دونالد ترامپ باهم به شکل لفظی درگیر شده بودند. موضوع برنامه برای ترور قاسم سلیمانی هم چندین بار مطرح شده بود.

در تابستان ۱۳۹۷، در شرایطی که تنش‌های سیاسی میان تهران و واشنگتن، پس از اظهار نظر ترامپ مبنی بر امکان حصول توافقی جامع‌تر از برجام تا حدی فروکش کرده بود، قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس رئیس‌جمهور آمریکا را تهدید کرد گفت: “طرف حساب تو من هستم”.

پنج شنبه ۲۶ ژوئیه/ ۴ مراد قاسم سلیمانی دونالد ترامپ را خطاب قراد داد و گفت:

“من حریف تو هستم، نیروی قدس حریف شماست. هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم… آقای ترامپ قمارباز! به شما می‌گویم از آنچه که شما فکر می‌کنید ما به شما نزدیک‌تریم.”

در پاییز ۱۳۹۸حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته بود که سرویس‌های اطلاعاتی “عبری – عربی” قصد ترور قاسم سلیمانی را در محلی کنار مقبره پدرش در کرمان داشته‌اند.

به نقل از سایت  رادیو زمانه

 

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روز شنبه  ٢١ دی ماه ١٣٩٨ / ١١  ژانویه ٢٠٢٠   

 

 درهمین رابطه:    ـ

ــ مجموعه ای درباره ترور سردار قاسم سلیمانی ! ـ

 ارتش ایالات متحده آمریکا بنا بر فرمان پرزیدنت ترامپ، سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را در بغداد ترور کرد !

 ـ تروریسم دولتی ـ

www.ois-iran.com/2020/dey-1398/ois-iran-8565-Majmoaie-darbarahe-terore-sardar-Ghaseme-Solemani....htm

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ