نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com

 socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

     توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

www.ois-iran.com/2019/tir.1398/ois-iran-8361-hoshdare-Putin....htm

٣٠ خرداد  ١٣٩٨

 

رئیس‌جمهور روسیه تحریم‌ها بر ضد ایران را «بی‌اساس» دانست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، می‌گوید هر گونه حمله نظامی احتمالی آمریکا به ایران به فاجعه‌ای برای خاورمیانه خواهد انجامید و باعث می‌شود که خشونت‌ها تشدید شود و ممکن است موجی از پناهجویان را به راه بیندازد. رئیس جمهور روسیه همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را "بی‌مبنا" خواند.
 
آفتاب‌‌نیوز :

ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز پنج‌شنبه ۲۰ ژوئن گفت اقدام نظامی آمریکا علیه ایران به فاجعه در خاورمیانه منجر خواهد شد و ممکن است سبب به راه افتادن دور تازه‌ای از خشونت‌ و موجی از مهاجرت شود.

رئیس‌جمهور روسیه که در برنامه سالانه پرسش و پاسخ تلویزیونی شرکت کرده بود گفت مسکو معتقد است ایران به طور کامل از توافق اتمی تبعیت کرده است.

آقای پوتین در این جلسه تحریم‌ها بر ضد ایران را «بی‌اساس» دانست.

اظهارات رئیس‌جمهور روسیه ساعاتی پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا ایراد می‌شود. مقامات ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کردند یک پهپاد تجسسی این کشور که در حریم هوایی بین‌المللی در تنگه هرمز در حال پرواز بود از سوی نیروهای ایرانی مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

یک مقام سپاه هرمزگان نیز به خبرگزاری ایرنا گفته است این پهپاد در حریم هوایی ایران «در نزدیکی منطقه کوه مبارک» مورد حمله قرار گرفته و لاشه آن نیز در «ناحیه رأس‌الشیر متعلق به آب‌های ایران » سقوط کرده است.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، با تایید این حمله گفته است سرنگون کردن پهپاد آمریکا حامل این پیام است که «مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به آن تعرض کند، برنخواهد گشت و نابود خواهد شد.»

سرگئی ریباکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز ۲۸ خرداد تصمیم آمریکا مبنی بر فرستادن هزار نیروی نظامی به خاورمیانه را «تحریک به جنگ» خوانده بود و به ایالات متحده درباره بالا بردن تنش‌ها در منطقه هشدار داده بود.

منبع: یورونیوز

به نقل از سایت آفتاب نیوز

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روز چهارشنبه ۵ تير ۱٣۹٨ - ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹

درهمین رابطه:

ــ  مجموعه ای از مقالات و نوشته ها در رابطه با تصمیم جمهوری اسلامی ایران،مبنی بر:
«ایران از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.» ـ
آنهم برپایه بندهای ۲۶ و ۳۶ آن معاهده؛ تصمیمی که یکسال پس از خارج شدن پرزیدنت ترامپ از«معاهده برجام» و شدت گرفتن تحریم ها از سوی ایالات متحده آمریکا، گرفته شد .

http://www.ois-iran.com/2019/ordibehesht-1398/ois-iran-8331-majmouahie-az-maghalat-dar-barahe-barjam....htm

ــ متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک – برجام/ ترجمه وزارت خارجه + متن انگلیسی
پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: وزارت امور خارجه ترجمه فارسی متن اصلی برجام و ۵ ضمیمه آن را منتشر کرد.
به گزارش بانک مردم ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز سه شنبه پس از حدود سه هفته مذاکرات در شهر وین اتریش، بر سر سند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به جمع بندی رسیدند
.
www.ois-iran.com/2019/khordad-1398/ois-iran-8350-matne-kamele-Barjam+Matne-engelisie.htm

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ