نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com

 socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

     توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

www.ois-iran.com/2019/khordad-1398/ois-iran-8352-namahe-76%20-farmandah-wa-diplomat-be-Trump.htm

۱۳۹۸/۰۳/۰۴

نامه 76 فرمانده و دیپلمات بازنشسته آمریکا به ترامپ درباره ایران

جمعی از فرماندهان و دیپلمات های بازنشسته آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور نسبت به عواقب تشدید تنش‌های اخیر با ایران هشدار دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، جمعی از فرماندهان و دیپلمات های بازنشسته آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور نسبت به عواقب تشدید تنش‌های اخیر با ایران هشدار دادند.

«کالج رهبران امنیت ملی آمریکا» در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده از تشدید تنش‌های اخیر این کشور با ایران ابراز نگرانی کردند.

نویسندگان در این نامه که به امضای 76 فرمانده ارشد و دیپلمات بازنشسته آمریکا رسیده و در وبسایت

 «War on the Rocks»

منتشر شده، ضمن ابراز نگرانی شدید از اخبار تدارکات اقدام علیه ایران که منجر به درگیری‌های مرگبار خواهد بود، اعلام کردند:« جنگ با ایران که حاصل اقدامات عامدانه یا اشتباه است نتایج غیرقابل پیش‌بینی در خاورمیانه که در حال حاضر به شدت از بی‌ثباتی رنج می‌برد، در پی داشته و آمریکا را به درگیری نظامی که هزینه‌های مادی، انسانی و جغرافیایی به دنبال دارد، خواهد کشاند.»

در ادامه این نامه آمده است:« به عنوان کارشناسان امنیت ملی که تجربه کاری گسترده‌ای در ارتش آمریکا و سرویس‌های دیپلماتیک در کارنامه خود داریم، شاهد آن بوده ایم که چگونه این قبیل تنش‌ها می‌تواند از کنترل خارج شود.»

بنابراین گزارش،  ایالات متحده آمریکا در اوایل ماه مه  به بهانه و ادعای «مقابله با تهدیدات ایران» ناو هواپیمابر جنگی «یواس‌اس آبراهام لینکلن» را به همراه چهار فروند جنگنده بمب‌افکن بی-52 به منطقه اعزام کرد. این کشور به همین بهانه و ادعاها نیز قصد دارد هزار و پانصد نیرو به خاورمیانه بفرستد.

به نقل از سایت جماران

 

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روز دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷ ژوين ۲۰۱۹

درهمین رابطه:

ــ  مجموعه ای از مقالات و نوشته ها در رابطه با تصمیم جمهوری اسلامی ایران،مبنی بر:
«ایران از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.» ـ
آنهم برپایه بندهای ۲۶ و ۳۶ آن معاهده؛ تصمیمی که یکسال پس از خارج شدن پرزیدنت ترامپ از«معاهده برجام» و شدت گرفتن تحریم ها از سوی ایالات متحده آمریکا، گرفته شد .

http://www.ois-iran.com/2019/ordibehesht-1398/ois-iran-8331-majmouahie-az-maghalat-dar-barahe-barjam....htm

ــ متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک – برجام/ ترجمه وزارت خارجه + متن انگلیسی
پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: وزارت امور خارجه ترجمه فارسی متن اصلی برجام و ۵ ضمیمه آن را منتشر کرد.
به گزارش بانک مردم ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز سه شنبه پس از حدود سه هفته مذاکرات در شهر وین اتریش، بر سر سند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به جمع بندی رسیدند
.
www.ois-iran.com/2019/khordad-1398/ois-iran-8350-matne-kamele-Barjam+Matne-engelisie.htm

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ