نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی

نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو

   توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی»

 درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2018/tir-1397/ois-iran-7989-payeme_tasliyate_majame....htm

 

پیام مجامع اسلامی ایرانیان به مناسبت درگذشت مهندس عباس امیر انتظام

amir entesam

آقای عباس امیر انتظام شخصیتی ملی و مبارز در راه استقلال و آزادی ایران با کمال تاسف در حالی که هنوز در حصر۴۰ ساله در نظام ولایت فقیه بسر میبرد ،از میان ما رفت و به جوار رحمت حق پیوست.

از نظر رژیم ولایت مطلقه،جرم وی مخالفت با مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی ( پس از پایان مهلت مقرر در آئین نامه مصوب شورای انقلاب)و مقاومت در برابر سلطه روحانیت بر کشور، باز سازی استبداد و خیانت به اهداف انقلاب بود. وی را به اتهام واهی جاسوسی و خیانت به وطن بدون ارائه مدرک ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم کردند. مسئولان نظام ولایت فقیه، با نقض حقوق آقای امیر انتظام و از طرفی با شکنجه و آزار وی در زندان سعی در شکستن مقاومتش کردند تا تسلیم زور پرستان شود واز دیگر سو با سانسور او و‌ستاندن امکان حق دفاع از خود ، وی را با «جاسوس و خائن» خواندن ترور شخصیتی نمودند.

امیرانتظام با مقاومت دربرابراستبداد وعدم تمکین در مقابل زورگویان و پایداری بر اصول استقلال و آزادی نه تنها الگوی شریف و صادقی برای نسل جوان است بلکه آنگاه که به عیادت محمدی گیلانی «قاضی » ای که او را محکوم کرد رفت و نیز با تاکید بر ادامه مبارزه بر اصل عدم خشونت، و ترویج فضای صلح و دوستی و خشونت زدایی، الگوی رافت و انسانیت و بخشش نیز شد.

وی ایران و ایرانیان را دوست داشت، با ایستادن برحق،از خیانت استبداد به مردم نگذشت و در نه گفتن به نظام ولایت فقیه تا آخرین لحظه حیات استوار ماند.

مجامع اسلامی ایرانیان فقدان این مبارز استوار را به همه مردم ایران و‌خانواده محترم ایشان تسلیت عرض مینماید

یادش در دل هر ایرانی زنده و راهش پویا باد

مجامع اسلامی ایرانیان

۲۲ تیرماه ۱۳۹۷ برابر با ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۸

 

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روز  دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶ ژوييه ۲۰۱۸