نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

   www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

 

تفاوت بین انگلستان و بریتانیای کبیر چیست؟

تفاوت بین انگلستان و بریتانیای کبیر چیست؟

بر طبق یک گرایش کلی انگلستان و بریتانیای کبیر همواره یکسان تلقی می شوند ، اما اینطور نیست و تفاوتهایی بین این دو وجود دارد.

بریتانیای کبیر یک جزیره در سواحل غربی اروپا است که بخش وسیعی از قلمرو پادشاهی متحده (انگلستان) را تشکیل می دهد.

نام رسمی داده شده به دو پادشاهی انگلستان و اسکاتلند، همراه با ولز ، بریتانیای کبیر را تشکیل می دهند.

با این توضیحات کاملا مشخص است که انگلستان تنها بخشی از بریتانیای کبیر را تشکیل می دهد و نمی توان آن را به تنهایی بریتانیای کبیر نام نهاد.

بریتانیای بزرگ شامل انگلستان ، اسکاتلند و ولز می باشد لندن پایتخت انگلستان ، ادینبورگ پایتخت اسکاتلند و کاردیف پایتخت ولز است . علاوه بر این پادشاهی ها و بخش ها ، بریتانیا به مناطق کوچکتری به نام شهرستان نیز تقسیم شده است.

باید توجه داشت که میان بریتانیای کبیر و پادشاهی متحده نیز تفاوت وجود دارد و این تفاوت در مناطقی است که آن ها را تشکیل می دهد.

پادشاهی متحده یا انگلستان ، بریتانیای کبیر و منطقه ی ایرلند شمالی را پوشش می دهد اما بریتانیای کبیر ایرلند شمالی را تحت پوشش خود ندارد.

بریتانیای کبیر بیشتر یک واژه سیاسی است که ترکیبی از سه منطقه ی انگلستان، اسکاتلند و ولز را شرح می دهد و یک اصطلاح جغرافیایی وهمچنین مربوط به این جزیره که این سه منطقه به طور کامل در آن قرار دارند.بر خلاف آن ، انگلستان در ابتدا انگلا لند ، یعنی سرزمین آنجلس ها ، شناخته میشد.

آنجلس ها مردمی از کشور آلمان می باشد که در اواخر قرن پنجم میلادی به بریتانیا حمله کردند و ساکسن ها و جوت آنجلس ها در این تهاجم به آن ها کمک کردند.

جالب توجه است که اصطلاح بریتانیا برای اولین بار در زمان شاه جیمز اول انگلستان در سال ۱۶۰۳ مورد استفاده قرار گرفت.

به نقل از وب سایت تفاوتها

 تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روزچهار شنبه ٢٠آبان ۱۳۹۴ - ١١ نوامبر ۲۰۱۵