نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2014/shahriwar-1393/ois-iran-6825-wedaa_ba_Dr_Naser_Katouzian.htm

 

وداع با ناصر کاتوزیان در مقابل دانشکده حقوق

همسر ناصر کاتوزیان: استاد کاتوزیان هرگز زیر بار حرفی نرفت و خودش می‌گفت که تنها دست یک نفر را بوسیده و آن هم دست استاد سنگلجی بوده است. تمام زندگی استاد کاتوزیان وقف درس و عشق به شاگردانش بود. وقتی شاگردان زنگ می‌زدند با عشق جواب آن‌ها را می‌داد. استاد کاتوزیان دانشکده حقوق را خانه خود می‌دانست و در روزهایی هم که خانه‌نشین شده بود به آن‌جا می‌رفت و می‌گفت مهم نیست که افرادی نمی‌خواهند من در این‌جا باشم

مراسم تشییع پیکر استاد کاتوزیان از مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

فضل‌الله موسوی رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، طی سخنانی در این مراسم با بیان این‌که «دکتر کاتوزیان همیشه به فکر خدمت به دانشجویان و مردم بود» گفت: استاد کاتوزیان در طول عمر خود همیشه به فکر سیراب کردن دانشجویانش بود و فضای علمی را با چراغ دانش خود روشن نگهداشت.

وی گفت: کاتوزیان تا آخرین روزهای زندگی خود دست از تدریس برنداشت و امیدوارم شاگردانش راه او را به خوبی ادامه دهند.

همسر دکتر کاتوزیان نیز ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در این مراسم، گفت: استاد کاتوزیان هرگز زیر بار حرفی نرفت و خودش می‌گفت که تنها دست یک نفر را بوسیده و آن هم دست استاد سنگلجی بوده است.

وی افزود: تمام زندگی استاد کاتوزیان وقف درس و عشق به شاگردانش بود. وقتی شاگردان زنگ می‌زدند با عشق جواب آن‌ها را می‌داد.

وی هم‌چنین گفت: استاد کاتوزیان دانشکده حقوق را خانه خود می‌دانست و در روزهایی هم که خانه‌نشین شده بود به آن‌جا می‌رفت و می‌گفت مهم نیست که افرادی نمی‌خواهند من در این‌جا باشم.

پس از اقامه نماز بر پیکر مرحوم استاد امیر ناصر کاتوزیان به امامت آیت الله سید مصطفی محقق داماد، پیکر «استاد» به سمت مسجد دانشگاه تهران تشییع شد تا از آن‌جا به بهشت زهرا منتقل شود و در قطعه نام‌آوران آرام گیرد.

بر اساس این گزارش مراسم ختم مرحوم دکتر امیر ناصر کاتوزیان یکشنبه آینده از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم دکتر امیرناصر کاتوزیان، آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، حجت‌الاسلام انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس، الهام امین‌زاده معاون حقوقی دولت، غلامحسین الهام عضو پیشین شورای نگهبان، محمد گودرزی وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران، سیدحسین صفایی، حسنعلی درودیان از اساتید پیشکسوت حقوق، علی نجفی‌توانا رییس کانون وکلای مرکز، سیدمحمد‌هاشمی استاد برجسته حقوق، سیدمحمود علیزاده طباطبایی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری، محمدصالح نیکبخت، علی مندنی‌پور رییس سابق اسکودا، حجج الاسلام محسن رهامی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات، ایرج گلدوزیان استاد دانشگاه و ... حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم پیام‌های حسن روحانی رییس‌جمهور، و نجفی سرپرست وزارت علوم و نیلی‌منفرد به مناسبت درگذشت استاد امیرناصر کاتوزیان قرائت شد.

تصاویر خبرگزاری‌های مهر و ایسنا را می بینید.

به نقل از سايت ايران امروز

تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در  شهريور ۱۳۹۳ - سپتامبر ۲۰۱۴
 
 

درهمين رابطه:

 

مجموعه ای به مناسبت درگذشت دکتر ناصر کاتوزيان

http://www.ois-iran.com/2014/shahriwar-1393/ois-iran-6826_bemonasebate_dargozashte_dr_Naser_Katouzian.htm