نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2013/khordad-1392/ois-iran-1188-Bayaniyahe_OIS_darbarahe_entekhabat.htm

بيانيه سازمان سوسياليست های ايران درباره انتخابات رياست جمهوری

ما سوسياليست های مصدقی در انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوری شرکت نمی کنيم!

 شورای نگهبان با توسل به قانون ارتجاعی « نظارت  استصوابی » ،«انتخابات يک درجه ای» ، که رأی مردم  ايران تعيين کننده اصلی نتيجه انتخابات بايد باشد را  به «انتخابات دو درجه  ای» و در واقع «انتخابات فرمايشی» مورد نظر مقام رهبری ـ آيت الله سيدعلی خامنه ای ـ   تبديل  نموده است!

 آن شورا، با اتخاذ چنين شيوه ی غير دمکراتيک، از شرکت کانديداهای نيروهای دگرانديش، منتقد و مخالف سياست و عملکرد مقام رهبری جلوگيری نموده است! امری که نمی تواند مورد تائيد نيروهای آزاديخواه، دمکرات و طرفدار حاکميت قانون و حاکميت ملت باشد!

سازمان سوسياليست های ايران عملکرد شورای نگهبان در امر پايمال کردن حقوق قانونی آنعده از زنان و مردان ايرانی، که بعنوان کانديدای مقام  رياست جمهوری، قصد شرکت درمبارزات  انتخاباتی را داشتند، ولی تحت عنوان«رد صلاحيت» ، از شرکت آنان در رقابتهای انتخاباتی جلوگيری شده است، محکوم می نمايد! و با صراحت اعلام  می دارد که مردم ايران «سفيه» و «صغير» نيستند تا به «قيم»، «ولی»  و «وصی» احتياج داشته باشند!

بنظر ما سوسياليست های مصدقی، در انتخاباتی که احزاب، سازمانها، جبهه ها و گروه های سياسی ... وابسته به طيف های مختلف سياسی ــ مذهبی و غير مذهبی (سکولار)، چپ و راست ازاقشار و طبقات مختلف اجتماعی... ــ  بدون هيچگونه محدوديتی نتوانند کانديد مورد نظر خود را معرفی نمايند و بطور آزاد بنفع آن کانديدا و برنامه های انتخاباتی ارائه شده از سوی وی تبليغ نمايند و همچنين با نظرات و برنامه های نيروهای رقيب و مخالف دست بمخالفت و روشنگزی زنند، نمی تواند «آزاد» باشد!

 برای برگزاری انتخابات آزاد و دمکراتيک مبارزه کنيم،

پيروز باد آزادی، درود بر آزاديخواهان؛

 ننگ و نفرت بر خودکامگی،انحصارطلبی ، ديکتاتوری و استبداد!

 

هيئت اجرائی سازمان سوسياليست های ايران

چهار شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲ ژوين ۲۰۱۳ 

www.ois-iran.com

socialistha@ois-iran.com

تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روز چهار شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲ ژوين ۲۰۱۳