نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

 

حزب سوسیال دمکرات ایران: شادباش به مناسبت بنیانگذاری کنفدراسیون

 

در اوج دوران استبداد شاهی ،و همزمان در کشاکش جنگ سرد ابر   قدرت های غربی و کشورهای شرق نسلی از جوانان کشورمان در برون مرز کشور تشکیلات دانشجوئی را برای مبارزه با استبداد حاکم در ایران را زیر نام کنفدراسیون دانشجویان را تشکیل داده و برای قانونمند کردن رژیم شاه بر پایه قانون اساسی آن دورآن و برای احقاق و حقانیت خواسته های مردم ایران فعال گردیدند.

مبارزات   تشکیلات کنفدراسیون نتنها جهانی گردید بلکه بعنوان یک اتوریته سیاسی در کسب اعتباری صنفی و سیاسی در نهاد های اجتماعی کشورهای اروپا و آمریکا کوشید تا چهره استبداد حاکم در ایران را افشاء کند ،به این منظور تظاهرات و میتینگ های اعتراضی را سازمان دهی کرده و مشکلات سیاسی جامعه ایران را در افکار عمومی جهان منعکس میکرد.

جالب اینکه این مجموعه با گرایش های مختلف از هر سمت و سوی سیاسی از همکاری مشترک بر سر اصولی با یکدیگر همگام بوده، بدون اینکه در حذف دیگران و یا مخالفین بکوشند.

نا گفته نماند که عوامل دستگاه های امنیتی رژیم شاه در پنهان با سر سپردگان خود بار ها کوشیدند ، آنهم زیر عناوین وابستگی به تشکلات سیاسی مخالف رژیم ،دیدگاه های دیگر را حتی با برخوردهای فیزیکی از میدان مبارزه به بیرون رانند.

این اعمال نتوانست مبارزه بی وقفه دانشجویان را علیه دستگاه امنیتی شاه و یا ساواک متوقف کند.دفاع بدون وقفه کنفدراسیون از آزادی ، دمکراسی و حقوق شهروندی و حقوق بشر و به ویژه زندانیان سیاسی دربند و یا جلوگیری از اجرای احکام قتل حکومتی " اعدام " تلاش پیگیر و بی وقفه آن بود .این تشکیلات دانشجوئی مبارزاتش فقط بر سر مسائل ایران متمرکز نبود بلکه از حقوق و مبارزات مردم هندوچین در جنگ ویتنام حمایت کرد و همزمان خود از خواست مردم فلسطین دفاع مینمود ،در مجموع جریانی صلح دوست و مدافع حقوق خلق های زیر ستم بود.بیاد داریم که این تشکیلات حتی برای زلزله زدگان درون ایران جمع آوری کمک های مالی و پوشاک میکرد.در پیروی کمک رسانی به مردم ایران   دبستانی هم در ایران در منطقه زلزله زدگان ساخته شد که رژیم گذشته مانع نام گذاری |آن بنام کنفدراسیون شد .
تشکیلات کنفدراسیون هم سیاسی ، هم فرهنگی و هم دارای مناسبات امدادی بود .این ویژه گی ها کمتر در یک تشکیلات دانشجوئی یافت میشود .آنچه مسلم است تجربه تاریخی کنفدراسیون برای نسل های آینده کشورمان به میراث   خواهد ماند .

بر جوانان و مبارزین کشورمان است که برای مبارزه علیه رژیم اسلامی با ابزار نو ارتباطات دیگیتال   در جهان   که ما در گذشت از آن برخوردار نبودیم ، با آموزش از دست آوردهای کنفدراسیون جهانی با کار جمعی و تشکیلات انسجام یافته به مصاف رژیم جنایت پیشه اسلامی برای براندازی آن بروند.

حزب سوسیال دمکرات ایران با این وسیله سالگرد پایه گذاری کنفدراسیون محصلین و دانشجویان (اتحادیه ملی) را به همگی فعالان این مجموعه که از سال تأسیس و تا انحلال خاموش آن فعال بودنند را شادباش میگوید .

حزب سوسیال دمکرات ایران
۰٣.۰۱.۲۰۱٣

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روز يکشنبه  ۲۴ دی ۱٣۹۱ -  ۱٣ ژانويه ۲۰۱٣

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:

http://www.ois-iran.com/2013/dey-1391/ois-iran-6103-payame_hezbe_social_demokrat-be_jashne_CISNU.htm