نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com

 socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

     توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

 

/ ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۲

با اعلام سه روز عزای عمومی در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی

مقام معظم رهبری: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است

در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر انقلاب پیامی صادر کردند.

به گزارش ایسنا،  متن پیام حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم .

سیدعلی خامنه‌ای

۱۳دیماه ۱۳۹۸

روسیه به مردم ایران تسلیت گفت

وزارت امور خارجه روسیه قتل قاسم سلیمانی را "یک گام بی‌پروایانه" خوانده که منجر به افزایش تنش‌ها در کل منطقه می‌شود.

این وزارتخانه گفته است قاسم سلیمانی " با وفاداری در خدمت دفاع از منافع ملی ایران بود و ما به ملت ایران تسلیت می‌گوییم."

 

پنتاگون: حمله منجر به کشتن قاسم سلیمانی با فرمان پرزیدنت ترامپ بود

۱۳ دی ۱۳۹۸

وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله‌ای که بامداد جمعه به کشتن قاسم سلیمانی در عراق منجر شد، به فرمان دونالد ترامپ رئيس جمهوری ایالات متحده آمریکا بود.

در بیانیه پنتاگون تاکید شد که قاسم سلیمانی قصد کشتن مقام‌های آمریکایی را داشت.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «نیروهای نظامی ایالات متحده با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران - سازمانی که توسط ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین شده است - به فرمان رئیس جمهوری، یک اقدام قاطع پدافندی را برای محافظت از پرسنل ایالات متحده انجام دادند.»

پنتاگون می‌گوید قاسم سلیمانی به طور فعال مشغول برنامه‌ریزی برای حمله به دیپلمات‌ها نیروهای نظامی آمریکا در عراق و منطقه بود.

پنتاگون افزود: «سرلشکر سلیمانی به طور فعال مشغول طرح‌ریزی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود. او و نیروی قدس مسئول کشته شدن صدها تن از نظامیان آمریکایی و ائتلاف، و زخمی شدن هزاران تن دیگر بوده‌اند. او طی چند ماه گذشته حملاتی را به پایگاه‌های نیروهای ائتلاف در عراق - از جمله حمله مورخه ۲۷ دسامبر -سازماندهی کرد که این حملات به کشته و زخمی شدن نیروهای آمریکایی و عراقی انجامید. سرلشکر سلیمانی همچنین حمله به سفارت آمریکا در بغداد که این هفته روی داد را تایید کرده بود.»

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف از این حمله جلوگیری از حملات آینده ایران بود. ایالات متحده همچنان هرگونه اقدام لازم برای محافظت از شهروندانش را انجام خواهد داد.»

پیش از این، یک مقام ارشد پنتاگون در گفتگو با نیوزویک تایید کرد که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، و ابومهدی المهندس،‌ معاون فرمانده حشد الشعبی، کشته شده‌اند و نتایج آزمایش دی‌ان‌اِی «به احتمال زیاد» مشخص خواهد کرد که این دو نفر هدف قرار گرفته‌اند.

ساعتی پیش رسانه‌های دولتی ایران خبر کشته شدن قاسم سلیمانی را تائید کردند.

بعد از افزایش تنش‌ها در عراق، پرزیدنت ترامپ با هشدار به مقامات جمهوری اسلامی گفته بود که این هشدار نیست، یک تهدید است.

این خبر با دریافت اطلاعات بیشتر به روزرسانی می‌شود

 

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نسبت به تشدید احتمالی تنش‌ها پس از هدف قرار گرفتن سلیمانی توسط ایالات متحده ابراز نگرانی کردند

۱۳ دی ۱۳۹۸

پس از آن که خبر کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله هوایی انجام شده توسط نیروهای نظامی ایالات متحده و به دستور پرزیدنت ترامپ از سوی وزارت دفاع آمریکا تایید شد، چندین عضو دموکرات کنگره آمریکا مراتب نگرانی‌شان را از بابت این موضوع که این حمله می‌تواند موجب وخیم‌تر شدن اوضاع شود، ابراز کرده‌اند.

الیوت اِنگِل، نماینده دموکرات و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای گفت: «قاسم سلیمانی مغزمتفکر یک خشونت، رنج،‌ و بی‌ثباتی عظیم بود. دستان او به خون آمریکایی‌ها آغشته بود و من به خاطر مرگ او اندوهگین نمی‌شوم. اما افراد بسیاری هستند که او را یک شهید قلمداد می‌کنند و من عمیقا نگران پیامدهای حمله امشب هستم.»

آقای اِنگِل گفت: «[رژیم] ایران بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان است. رژیم تهران و نیروهای نیابتی آن دسترسی بین‌المللی دارند و ممکن است از این دسترسی برای انتقام‌ گرفتن از این حمله استفاده کنند و جان آمریکایی‌ها را در سراسر جهان به خطر بیاندازند. و ما اکنون بار دیگر در آستانه یک درگیری مستقیم در خاورمیانه قرار داریم.» وی تاکید کرد: «اقدام امشب نشان‌دهنده وخیم‌تر شدن چشمگیر اوضاع مناقشه ما با ایران است و پیامدهای آن غیرقابل پیش‌بینی است.»

اَدَم شیف، نماینده دموکرات و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، نیز با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر تاکید کرد که «سلیمانی مسئول خشونتی غیرقابل‌تصور بود و جهان بدون او شرایط بهتری دارد.»

با این حال آقای شیف هشدار داد:‌ «اما کنگره، جنگ با ایران را تصویب نکرده و مردم آمریکا نیز چنین چیزی را نمی‌خواهند.» وی افزود که «اکنون باید همه گام‌های لازم برداشته شود تا از نیروهای ما در برابر تشدید تقریبا غیرقابل پیشگیری اوضاع و تهدید افزایش‌یافته، محافظت شود.»

نانسی پلوسی، نماینده دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: «دولت [آمریکا] حملات امشب در عراق را - که در جریان آن مقامات نظامی بلندپایه ایران را هدف قرار داد و قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران، را کشت - بدون مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه ایران اجرا کرده است. افزون بر این، این اقدام بدون مشورت با کنگره انجام شده است.»

خانم پلوسی گفت: «کل کنگره باید بلافاصله در جریان این وضعیت جدی و مراحل بعدی تحت بررسی دولت، از جمله افزایش چشمگیر اعزام نیروهای اضافی به منطقه، قرار بگیرد.»

برنی سندرز، سناتور دموکرات، در توئیتر خود گفته است که «تشدید خطرناک اوضاع توسط ترامپ ما را به یک جنگ فاجعه‌بار دیگر در خاورمیانه نزدیک‌تر کرده است؛ جنگی که هزینه آن ممکن است از بین رفتن تعداد بیشماری از مردم و هزاران میلیارد دلار باشد.»

سندرز گفت: «ترامپ وعده داد که به جنگ‌های بی‌پایان خاتمه دهد. اما این اقدام ما را در مسیر یک جنگ دیگر قرار می‌دهد.»

کریس مورفی، سناتور دموکرات، نیز با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر گفت:‌ «سلیمانی یک دشمن ایالات متحده بود. پرسش این نیست.»

سناتور مورفی هشدار داد: «پرسش این است: آیا آمریکا، آن‌گونه که گزارش‌ها می‌گویند، بدون دریافت هیچ‌گونه مجوزی از سوی کنگره، اقدام به ترور دومین مرد نیرومند ایران کرد و به این ترتیب، دانسته یک جنگ بالقوه عظیم منطقه‌ای را به راه انداخت؟»

 

کارشناسان ایالات متحده در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا دیدگاه‌هایشان درباره کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله آمریکا را بیان کردند

۱۳ دی ۱۳۹۸

مارک دوبوویتز - ایلان برمن

بخش فارسی صدای آمریکا از کارشناسان برجسته آمریکایی در امور ایران خواسته است تا درباره حمله پهپادی ایالات متحده به دستور پرزیدنت ترامپ که منجر به مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، شد اظهارنظر کنند.

مارک دوبوویتز

رئیس اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها

«این ضربه‌ای سهمگین بر رژیم ایران است. بعد از خامنه‌ای، هیچ‌کس در ایران بانفوذتر و قدرمندتر از سلیمانی نبود. هرچند خامنه‌ای قابل جایگزینی است. اما با توجه به ۲۳ سال تسلط کامل سلیمانی بر تمام جنبه‌های سیاست منطقه‌ای ایران، احتمال این که کسی بتواند جای سلیمانی را بگیرد بسیار کم است.»

 

ایلان برمن

معاون ارشد رئیس اندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا در واشنگتن

«هرچه از اهمیت کشته شدن سلیمانی و المهندس توسط آمریکا بگوییم، باز هم کم گفته‌ایم. این حمله علامتی آشکاری از سوی ایالات متحده است که نشان می‌دهد مؤلفه‌‌های رویارویی ما با ایران اساسا تغییر کرده است. به زبان ساده باید گفت که ایالات متحده نشان داده است که بر خلاف گذشته دیگر حاضر نیست در برابر تحریک‌های پیاپی ایران، به اقدامات محدود بسنده کند. ما به احتمال زیاد شاهد تشدید خصومت‌ها میان ایالات متحده و ایران، در نتیجه حمله بغداد، خواهیم بود. اما این پیام به روشنی برای رژیم تهران فرستاده شده است: ایالات متحده هم تمایل و هم توانایی آن را دارد که تنش را تشدید کند، و در جریان آن هزینه‌های غیر قابل تحملی را بر جمهوری اسلامی تحمیل کند.»

 

دی ۱۳, ۱۳۹۸

اولین واکنش مایک پمپئو پس از حمله آمریکا: عراقی‌ها خوشحالند که دیگر قاسم سلیمانی وجود ندارد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با انتشار ویدئویی از شادی عراقی‌هایی که با شنیدن خبر کشته شدن قاسم سليمانی ، در خیابان‌های عراق رقص و پایکوبی می‌کنند، در توئیتر نوشت: عراقی‌ها، عراقی‌ها، در خیابان برای آزادی می‌رقصند. آنها بسیار خرسندند که سرلشکر سليمانی دیگر وجود ندارد.

 

سناتور تام کاتن: با مرگ سلیمانی، اکنون آمریکا امن‌تر است

تام کاتن، سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته فرعی قدرت هوایی و زمینی در کمیته نیروهای نظامی سنا، به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن قاسم سلیمانی، سرلشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و فرمانده نیروی قدس، بیانیه‌ای را منتشر کرده است.

سناتور کاتن در این بیانیه گفته است: «قاسم سلیمانی ده‌ها سال مغزمتفکر حکومت ترور و وحشت ایران بود و از آن جمله می‌توان به مرگ صدها آمریکایی [توسط او] اشاره کرد. امشب او به کیفری که مستحقش بود رسید و همه سربازان آمریکایی که به دست او کشته شدند نیز به آن چه شایسته آن بودند – یعنی عدالت – رسیدند.»

سناتور کاتن گفت: «با مرگ سلیمانی، اکنون آمریکا امن‌تر است.»

 دسته‌بندی: سیاست داخلی

 کد خبر: 98101309232

 منبع : پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

 

 

  جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۳

 دسته‌بندی: سیاست داخلی

 کد خبر: 98101309362

 خبرنگار : 71463

چاپ

واکنش مهاجرانی به شهادت حاج قاسم سلیمانی

عطاءالله مهاجرانی با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی در توئیتر، به شهادت این فرمانده سپاه واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سیّد عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد که اکنون در لندن به سر می‌برد در واکنش به شهادت حاج قاسم سلیمانی در صفحه توئیتر خود نوشت: «رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه... سردار قاسم سلیمانی، قهرمان ملی ایران و اسلام بوده و خواهد بود. در دفاع از تمامیت سرزمینی ایران، دفاع از نظام جمهوری اسلامی، در مبارزه علیه داعش، شخصیتی سرنوشت ساز بود. دو سال پیش گفت:"کاندیدا ی گلوله هستم" زندگی او و کارنامه او با شهادت امضاء شد.»

مهاجرانی همچنین در توئیتی دیگر با بازنشر توئیت رهبر انقلاب و پیام ایشان به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی به این اتفاق واکنش نشان داد. متن توئیتی که مهاجرانی از رهبر انقلاب اسلامی بازنشر کرد، به این شرح است: «سرداربزرگ و پرافتخاراسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را درآغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت، سرانجام #سلیمانی_عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.»

انتهای پیام

  جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۳

 دسته‌بندی: سیاست داخلی

 کد خبر: 98101309341

 منبع : جماران

چاپ

در پی شهادت سردار سلیمانی

سید حسن خمینی: دشمنان ایران و اسلام نمی‌دانند که مقلدان خمینی جز این سرنوشتی نمی‌طلبند

سید حسن خمینی در پیامی به فرمانده معظم کل قوا به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: دشمنان نادان و کینه توز ایران و اسلام و حاکمان خیره سر آمریکا از ارزش شهادت و توان آن در فرهنگ خمینی غافلند و نیک نمی دانند که مقلدان خمینی جز این سرنوشتی نمی‌طلبند.

به گزارش ایسنا، متن پیام سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی

شهادت سردار سرافراز و مجاهد خستگی ناپذیر سپهد پاسدار حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه را خدمت ملت بزرگ ایران و حضرتعالی و همه دوستداران انقلاب اسلامی در جهان تسلیت عرض می‌نمایم.

آن شهید سرافراز پس از عمری مجاهدت و جان فشانی به قافله عاشقان پیوست و به مراد و معشوق خویش حضرت امام خمینی ملحق شد. برای کسانی که حاج قاسم را می شناختند ، اگر سرنوشتی جز این برایش رقم می خورد ، عجیب می نمود.

بی شک راه این مجاهد عزیز  که راه سرخ عاشوراست، همیشه رهروانی بزرگ خواهد داشت و همواره به فلاح و رستگاری خواهد انجامید.

دشمنان نادان و کینه توز ایران و اسلام و حاکمان خیره سر آمریکا از ارزش شهادت و توان آن در فرهنگ خمینی غافلند و نیک نمی دانند که مقلدان خمینی جز این سرنوشتی نمی‌طلبند.

خدای سبحان به حضرتعالی طول عمر با عزت و عظمت عنایت دارد و به آن شهید سرافراز بهترین اجرها و بالاترین ثواب ها را ارزانی نماید و به خانواده آن عزیز صبر وافی و به همراهان شهیدش به خصوص برادرمان ابومهدی مهندس اجر جزیل مرحمت فرماید.

سید حسن خمینی

 

جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۸

 دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی

 کد خبر: 98101309350

 خبرنگار : 71489

چاپ

سخنگوی سپاه پاسداران:

فصل جدید سپاه آغاز شد/ شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به عزا تبدیل خواهد شد

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در حملات هوایی نیروهای آمریکایی در کشور عراق با بیان این‌که سپاه امروز فصل جدیدی را آغاز و جبهه مقاومت در نقطه شروع جدیدی قرار خواهد گرفت تصریح کرد: قطعا شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دیری نخواهد پایید و به عزا تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان با تدبیر، شجاع، ولایت مدار و انقلابی بود که در طول عمر پربرکت خود در 41 سال گذشته برای امنیت ملت و امت اسلامی و مبارزه با دشمنان قسم خورده امت اسلامی مجاهدت‌های فراوانی کرد.

وی با بیان این‌که سرلشگر سلیمانی در طول عمر خود در عرصه‌های خطر متعددی قرار گرفت، افزود: سلیمانی در صحنه‌های دفاع مقدس بارها تا مرز شهادت پیش رفت و همچنین در توانمندکردن جبهه مقاومت برای نابودی رژیم صهیونیستی، بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به دریافت نشان عالی ذوالفقار از سوی فرمانده کل قوا از سوی سرلشگر سلیمانی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی پیش از آنکه به دست آمریکایی‌ها به شهادت برسد لقب زیبا و پرمعنای شهادت مقام معظم رهبری در سفر کرمام معظم له دریافت کرد. او جانبازی بود گرچه بالاترین مدال افتخار نظامی ایران را از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرده بود، اما همواره خود را سرباز ولایت و امت اسلامی می‌دانست.

به گزارش ایسنا، سردار شریف با تاکید بر این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد، گفت: جبهه مقاومت نیز در نقطه شروع جدیدی قرار خواهد گرفت و آرمان‌های شهید سلیمانی کاملا مشخص است و آموزش‌های لازم برای جبهه مقاومت و تدابیر لازم در طول حیات پربرکت ایشان روشن و واضح است و قطعا این شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دیری نخواهد پایید و به عزا تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم فهیم انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در طول و عرض جهان اسلام انتقام خون این شهید سرافراز را به چیزی جز سرافرازی و سربلندی ملت ایران و آزادی قدس نمی‌اندیشید، فکر نمی‌کنند و ما مطمئن هستیم شاگردان و تربیت‌یافتگان این فرمانده لایق و شجاع حتما آرمان‌های ایشان که همان آرمان‌های ترسیمی توسط حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است را محقق خواهند کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان این‌که سپاه قاسم سلیمانی‌های متعددی دارد، اظهار کرد: فرهنگ سپاه ایجاب نمی‌کند که در زمان حضور سرداران سرافراز خود، جایگزین آنها را به جامعه معرفی کند اما انسان‌های شجاع بسیاری در خانواده سپاه هستند و امروز باید بگوییم که در مجموعه جدید مقاومت که گسترش بیشتری دارد؛ کسانی که می‌دانند، پی می‌برند که منظور من چیست.

شریف خاطر نشان کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خبر شهادت سردار  سلیمانی بسیار متاسف شدیم اما عزم ما برای گرفتن انتقام از آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌های غاصب بیشتر خواهد بود و قطعا این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: ما در 40 سال گذشته راهی را انتخاب کرده‌ایم که سرداران متعددی را در این راه تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی و امنیت ایران کرده‌ایم.

شریف با اشاره به اعلام شهادت شهید تهرانی‌مقدم در سال‌های گذشته تصریح کرد: تهرانی‌مقدم کسی بود که به نابودی اسرائیل فکر می‌کرد و مقدماتی را فراهم کرد که بخش عمده‌ای از این راه را رفتیم.

سخنگوی سپاه پاسداران اظهار کرد: شهید سلیمانی با تدبیر، درایت، آموزش و حضور لحظه‌ای و میدانی خود شرایطی را به وجود آورد که امروز اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها دست به یک اقدام آشکار و جنایتی روشن که مخالف همه مقررات بین‌المللی است زدند، اما مطمئن باشند که پاسخ سختی را دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: به محض فراهم شدن مقدمات پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی مشخص شد، برنامه‌های تشییع، تکریم و به خاکسپاری آن شهید اعلام خواهد شد.

سخنگوی سپاه پاسداران در پایان با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: راهی که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت‌شان به ما نشان دادند، بسیار راهگشا و برای ما نصب‌العین است و ما پاسداران یاد گرفته‌ایم که در مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با تدبیر دشمن را لحظه به لحظه به عقب برانیم و امنیت کشور، مردم و دوستداران انقلاب اسلامی را تقویت کنیم.

انتهای پیام

 

 

جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۴

 دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی

 کد خبر: 98101309224

 خبرنگار : 71489

چاپ

شهادت سردار سلیمانی و واکنش‌های داخلی و خارجی

 

صبح روز جمعه 13 دی ماه سال 98 در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند تن از همراهان وی از جمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی ، به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران در خبری فوری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای این خبر  مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند.

در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعلام سه روز عزای عمومی تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

هم‌چنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیت خود  تاکید کرد که ملت ایران هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از  جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.

آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه هم در پیام تسلیت خود نوشت:  امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.

شورای عالی امنیت ملی ،  وزیر و مدیران ارشد وزارت خارجه  هم جلسه فوق العاده برگزار کردند و کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمیسیون به منظور بررسی ابعاد شهادت سردار قاسم سلیمانی و پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا خبر داد.

محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در توئیتی  به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که باید مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه سرکش خود را بر عهده بگیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

وی در اظهاراتی دیگر اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین تعدادی از مقامات حشد الشعبی را تروریسم دولتی عنوان کرد.

این در حالی است که پنتاگون در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی و منطقه‌ای را داشته است.

در حالی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری و با وارونه جلوه دادن واقعیت مدعی شد که عراقی‌ها از این اقدام شاد هستند! جوبایدن، سناتور آمریکایی از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

اما امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد تصریح کرد: بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهان‌خوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

ساندیگو یونیون تریبون، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت که دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، بدون مجوز کنگره آمریکا انجام شده است.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور نیز با تاکید بر این‌که ترامپ آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است، هشدار داد: کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

محسن رضایی  دبیر مجمع تشخیص ، محمدباقر قالیباف  عضو مجمع تشخیص ، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری ، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ، رحمانی فضلی وزیر کشورو ....  باصدور پیام هایی جداگانه تاکید کردند که انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

جزییات شهادت سپهبد سلیمانی را از زبان ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق اینجا بخوانید.

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجباء عراق در پیامی با تاکید براینکه آمریکا از حماقت خود در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس پشیمان خواهد شد، گفت: درد و حسرت ما از این واقعه به شور و خشم علیه دشمنان تبدیل می‌شود.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا هم در واکنش به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، در پیامی توییتری نوشت: گسترش خطرناک تنش‌ها از سوی ترامپ، ما را به جنگ فاجعه‌بار دیگری در خاورمیانه نزدیک می‌کند که ممکن است به قیمت جان‌[باختگی]های بیشمار و تریلیون‌ها دلار پول شود.

دیگر اخبار مرتبط با این واقعه را در اخبار مرتبط همین گزارش بخوانید.

 

جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۸

 دسته‌بندی: آسیا،خاورمیانه

 کد خبر: 98101309381

 خبرنگار : 71434

چاپ

با درخواست برای نشست فوق العاده پارلمان

عبدالمهدی: حمله آمریکا نقض آشکار حاکمیت و دشمنی علیه عراق است

 

نخست وزیر مستعفی عراق در واکنش به حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد که به شهادت فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران و معاون حشد شعبی انجامید خواهان نشست فوق العاده پارلمان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق امروز جمعه حمله بامدادی پهپادهای آمریکایی به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: ما با شدیدترین عبارات این اقدام آمریکا را که به شهادت قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی انجامید محکوم می‌کنیم.

عبدالمهدی عنوان داشت: اقدام به ترور شخصیت‌های عراقی و شخصیت‌هایی از کشورهای دوست در خاک عراق نقض آشکار حاکمیت عراق است.

وی همچنین خواهان نشست فوق العاده پارلمان در این باره شد و گفت پارلمان عراق باید تصمیمات قانونی را در راستای حفظ کرامت عراق و امنیت و حاکمیت آن اتخاذ کند.

عبدالمهدی در ادامه حمله آمریکا را "دشمنی" علیه عراق و نقض آشکار شروط حضور نیروهای آمریکایی در این کشور خواند.

نخست وزیر مستعفی عراق در ادامه گفت این اقدام آمریکا خطر روشن شدن فتیله جنگ ویرانگر در عراق، منطقه و جهان را بیشتر می‌کند.

 

وی شهیدان قاسم سلیمانی و المهندس را نمادهای بزرگ پیروزی علیه داعش خواند.

 جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴

 دسته‌بندی: آسیا،خاورمیانه

 کد خبر: 98101309365

 خبرنگار : 71516

چاپ

دمشق حمله جنایتکارانه آمریکا در بغداد را محکوم کرد

 

وزارت خارجه سوریه حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد را که به شهادت سردار قاسم سلیمانی و رهبران حشد شعبی منجر شد، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت حمله جنایتکارانه آمریکا به کاروان حشد شعبی عراق را که به شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی منجر شد محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: تجاوز آمریکا اقدام خطرناکی است که موجب تشدید وخامت اوضاع در منطقه می‌شود.

انتهای پیام

 

 

جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۶

 دسته‌بندی: آسیا،خاورمیانه

 کد خبر: 98101309233

 خبرنگار : 71434

چاپ

به دنبال حمله آمریکا در بغداد

رسانه‌های اسرائیلی: نتانیاهو سفرش به یونان را نیمه رها کرد

 

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند در پی حمله آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد بنیامین نتانیاهو سفرش به یونان را نیمه کاره رها کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره،  منابع صهیونیستی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی پس از تایید حمله آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد که بامداد امروز جمعه صورت گرفت، سفرش را به یونان نیمه کاره گذاشت.

در جریان حمله آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

 

 

قاسم سلیمانی در عراق کشته شد

Image caption

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران و از نامدارترین چهره‌های حکومت ایران بود

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در جریان یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد به کاروان خودرو حامل او و فرماندهان گروه حشد الشعبی کشته شده است. سپاه پاسداران لحظاتی پیش این خبر را تایید کرد. پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا هم ضمن تایید این خبر تصریح کرده است که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بوده است.

خبرگزاری نیمه دولتی فارس و نزدیک به سپاه پاسداران که ابتدا تنها خبر حمله به کاروان حشدالشعبی را منتشر کرده بود بامداد جمعه سرتیتر خود را به تایید خبر کشته شدن قاسم سلیمانی تغییر داد و به نقل از بیانیه سپاه پاسداران ایران نوشت: "سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید."

ماجرا از آنجا آغاز شد که بامداد جمعه ابتدا دولت عراق گزارش کرد که در جریان یک حمله راکتی به منطقه باربری فرودگاه بغداد دو خودرو آسیب دیده‌اند و چند نفر مجروح شده‌اند.

ساعتی بعد گروه شبه نظامی شیعه حشد الشعبی عراق که مورد حمایت ایران است از کشته شدن یک مقام ارشد خود به همراه دو میهمان مهم در جریان یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد خبر داد و کمی پس از آن تلویزیون دولتی عراق در گزارشی مدعی شد که یکی از کشته‌شدگان این حمله هوایی سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سرشناس سپاه پاسداران بوده و همچنین به همراه او ابو مهدی المهندس، معاون رهبر حشد الشعبی و محمدرضا الجابری، مدیر روابط عمومی این گروه شیعه هم کشته شده‌اند.

 

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در  دی ماه ١٣٩٨ /   ژانویه ٢٠٢٠ 

 

 درهمین رابطه:    ـ

ــ مجموعه ای درباره ترور سردار قاسم سلیمانی ! ـ

 ارتش ایالات متحده آمریکا بنا بر فرمان پرزیدنت ترامپ، سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را در بغداد ترور کرد !

 ـ تروریسم دولتی ـ

www.ois-iran.com/2020/dey-1398/ois-iran-8565-Majmoaie-darbarahe-terore-sardar-Ghaseme-Solemani....htm

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ