نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو // توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

دوشنبه ۶ فوریهٔ ۲۰۱۲

انتقاد رفسنجانی و مرتضی اشراقی، نوهَ خمینی از «ماکت‌های مقوایی»:

 "از برنامه‌های کم محتوا و سخیف خودداری شود."

بدنبال نمایش ماکت مقوایی خمینی در مراسم بزرگذاشت دهه فجر، مرتضی اشراقی نوه خمینی و رفسنجانی نیز با اعتراض به این اقدام خواستار عذر خواهی مسئولان برگذاری چنین مراسمی شدند. 

به گزارش کلمه نوه خمینی خواستار شده است که مسوولان برگذارکننده هر چه سریعتر نسبت به این اشتباه فاحش و غیر قابل قبول خود، از مردم مومن و انقلابی ایران عذر خواهی نمایند و تمام تلاش و سعی خود را برای جبران چنین سهل انگاری انجام دهند.

روز گذشته نیز هاشمی رفسنجانی با تأکید بر عظمت انقلاب اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی این ایام توسط دستگاه‌های تبلیغی درخور و شأن و بزرگی آن باشد و از انجام برنامه‌های کم‌محتوا و سخیف مانند بی‌سلیقگی در استفاده از ماکت‌های مقوایی که بعضاً می‌تواند مورد اعتراض مردم فهیم و سوءاستفاده دشمنان انقلاب نیز قرار گیرد، خودداری شود.

روز ۱۲ بهمن، همزمان با سی و سومین سالگرد ورود خمینی به ایران، از ماکت‌هایی مقوایی برای بازسازی ورود او به کشور و همچنین حضورش در مدرسه رفاه تهران استفاده شد.

این ماکت‌های مقوایی به جای کارکردی که ظاهرا برای آنها پیش‌بینی شده بود یعنی بزرگداشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به چنان جنجالی در رسانه‌های خبری خارج از کشور و همچنین شبکه‌های اجتماعی دامن زدند که نظیر آن در سی و سه سال تاریخ این نظام مشاهده نشده است.

همزمان موجی بی‌سابقه از جوک‌ها و لطیفه‌ها در این مورد در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد که به هیچ وجه با «بزرگداشت باشکوه» تاریخ جمهوری اسلامی تناسب نداشتند.

در حالی که هنوز هیچ مقام رسمی در دولت محمود احمدی‌نژاد به این جنجال واکنش نشان نداده است، رفسنجانی روز شنبه با اشاره مستقیم به این جنجال به مسئولان تذکر داد که «برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی این ایام توسط دستگاه‌های تبلیغی در خور و شان و بزرگی آن باشد».

او همچنین در ادامه انتقاد خود گفته است: «از انجام برنامه‌های کم‌محتوا و سخیف مانند بی‌سلیقگی در استفاده از ماکت‌های مقوایی که بعضا می‌تواند مورد اعتراض مردم فهیم و سوءاستفاده دشمنان انقلاب نیز قرار گیرد خودداری شود.»

دولت جمهوری اسلامی هر سال از ۱۲ بهمن، همزمان با تاریخ ورود آيت‌الله خمينی به ايران، تا زمان سقوط حکومت محمدرضا پهلوی، آخرين شاه ايران، در ۲۲ بهمن را به عنوان «دهه فجر» جشن می‌گيرد.

   منبع: سايت احترام آزادی

http://www.ehterameazadi.blogspot.com/2012/02/blog-post_06.html#more

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روز  دوشنبه ١٧ بهمن ۱۳۹۰ - ۶ فوريه ۲۰۱۲