نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

فوری/ طالبانی در گفت و گو با «انتخاب»: دروغ است، الحیات شیطنت کرده/ ایران، غرامت 1000 میلیاردی جنگ را ببخشد!

 

  خبرگزاري انتخاب : رییس جمهور عراق، تصریح کرد: اظهارات من در گفت و گو با الحيات کاملاً تحریف شده و شیطنت آمیز منتشر شده است، قرارداد 1975 الجزاير جزو اسناد بين المللي است و تنها با درخواست ایران تغییر می کند.

 

 ۵ دی ماه ۱۳۸۶    ساعت : ۳۳ , ۱۵
خبرگزاري انتخاب :

تلاش های خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» در بغداد برای گفت و گو با جلال طالبانی رییس جمهور عراق به ثمر نشست و طالبانی لحظاتی پیش، گفت و گویی کوتاه با خبرنگار «انتخاب» داشت.

طالبانی در این گفت و گو اظهارات منتسب به خود، در مورد قرارداد الجزایر را بشدت تکذیب کرد.

روزنامه الحیات به نقل از رییس جمهور عراق مدعی شده بود که «قرارداد الجزایر از نظر ما منتفی است، چرا که آن قرارداد بین شاه ایران و صدام بوده است!»

وی به خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» در بغداد گفت: اظهارات من در گفت و گو با الحيات کاملاً تحریف شده و شیطنت آمیز منتشر شده است.

رییس جمهور عراق، تصریح کرد: قرارداد 1975 الجزاير جزو اسناد بين المللي است و تنها با درخواست ایران تغییر می کند.

طالبانی اضافه کرد: من در آن گفت و گو اشاره ای به این قرارداد نکردم و گفتم، ما به برادران ایرانی خود پیشنهاد داده ایم که غرامت 1000 میلیارد جنگ صدام را به خاطر وضعيت جنگ زده ي کشور، ببخشند.

رییس جمهور عراق گفت: پس از آن، خبرنگار الحیات پرسید، «در این صورت، باید منتظر لغو قرارداد الجزایر باشیم» که من نیز گفتم، اگر لطف برادران ایرانی شامل عراقی ها شود، چنین خواهد بود.

وی در پایان به خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، گفت: در مورد این سوء تفاهم، توضیحاتی به نماینده ایران داده ایم که به رییس جمهور ایران منتقل کرده است.

اخبار مرتبط


 
 

احمدی نژاد: موضعمان را درباره اظهارات طالبانی اعلام می کنیم

حداد: اظهارات طالبانی تعجب آور است

بروجردی: طالبانی حرفهایی که به وی نسبت داده شده را تکذیب کند

حسینی: اظهارات طالبانی فاقد وجاهت قانونی است