نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

اطلاعیه کانون نویسندگان ایران (در تبعید)

بمناسبت نهمین سالگرد قتل های موسوم به «قتل های زنجیره ای»

 

در نهمین سالگرد ترور محمد جعفر پوینده و محمد مختاری و...، یاد جانباختگان اهل قلم را در شرایطی برگزار می کنیم که هنوز قاتلان همه قتل های زنجیره ای هم چنان بر حلقوم آزادی می فشارند و جان آزاد اندیشان اهل قلم را تهدید می کنند.

هنوز آنانی که با جنایت های وحشیانه خود خون بهترین فرزندان سرزمین مان را ریخته اند بر سر زمین بلازده مان حکم می رانند و قاتلان مزدور و خرافه مست اسلامی از آمران قتل های زنجیره ای شاباش می گیرند.

هنوز فریاد دادخواهی مردم ما بلند است و خفاشان صاحب زمانی حکومت اسلامی با قتل و ترور و آدم ربایی، سعی در خفقان و زهر چشم گرفتن از مردم جامعه ما هستند.

در ماه های اخیر حکومت اسلامی، موج جدیدی از سرکوب و ترور، سانسور و خفقان را آغاز کرده است و تعداد بی شماری از فعالین جنبش کارگری، زنان، دانشجویان و روزنامه نگاران دستگیر و زندانی  و در زیر شدیدترین و وحشیانه ترین فشارها و شکنجه ها قرار داده شده اند.

در حالی که تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی برای همه مزدبگیران و مردم محروم و فقیر به مرز غیرقابل تحملی رسیده است؛ کابوس محاصره اقتصادی ایران و احتمال حمله نظامی به کشور ما، جامعه ما را بیش از پیش در هراس و نگرانی فزاینده ای قرار داده است.

در سالگرد ترور نویسندگان و فعالین سیاسی و اجتماعی، حاکمان قداره بند اسلامی، هنوز هم اجازه نداده اند کانون نویسندگان مجمع عمومی خود را برگزار نماید.

یاد  مختاری و پوینده و... را در نهمین سالگرد ترور اندیشه و آزادی و قلم در سرزمین ما را در حالی گرامی می داریم که ساده ترین حقوق نه تنها اهل قلم، بلکه همه مردم ما انکار و لگدمال می شود و به سیاه ترین شکلی مورد تحاوز حاکمان جنایتکار اسلامی قرار می گیرد.

کانون نویسندگان ایران (در تبعید)، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، همه آزاد اندیشان و تلاشگران راه آزادی و حقوق انسانی را به مبارزه ای فراگیر برای دادخواهی و دفاع از ازادی اندیشه و قلم و بیان و تشکل فرا می خواند.

ترور و قتل نویسندگان، شاعران، روزنامه نگاران نشان از وحشت حاکمیت جهل و جنون اسلامی  از آزادی و اندیشه های بالنده دارد.

کانون نویسندگان ایران (در تبعید)، عمیقا بر این باور است که اساس سرکوب و خفقان در میهن ما، حاکمیت خونبار اسلامی است و مبارزه در راه دادخواهی و عدالت خواهی و برابری طلبی و آزادی اندیشه در ایران، از مبارزه برای سرنگونی حکومت دیکتاتوری اسلامی نیست.

هم اکنون ما مشغول تهیه ویژه نامه «قتل های زنجیره ای» و هم زمان با انتشار این کتاب، در حال تدارک مراسم هایی در چند کشور، به یاد جان باختگان راه آزادی اندیشه و قلم و بیان، در ماه ژانویه هستیم.

گرامی داشت یاد و خاطر محمد مختاری و محمد جعفر پوینده را به دادخواهی و اعتراض و مبارزه  با حکومت خونبار اسلامی بدل کنیم.

کانون نویسندگان ایران (در تبعید)

۸ آذر ۱۳۸۶ -۲۹ نوامبر ۲۰۰۷

 

www.iwae.org

kanoon_dt@yahoo.com