نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

نهضت مقاومت ملی ايران

بنیانگذار دکتر شاپور بختیار

National Movement of the Iranian Resistance

NAMIR

founded by Chapour Bachtiar

 

صلح عادلانه میان فلسطینی ها و اسرائیل به سود مردم ایران و منطقه است

 

نمایندگان مردم فلسطین و اسرائیل در کنفرانس آناپولیس به تاریخ 27 نوامبر 2007 عزم خود دایر بر اتخاذ به یک راه حل تاریخی را که هدف آن تشکیل دولت فلسطین و برقراری صلح میان آن دولت و اسرائیل تا پایان سال 2008 میلادی خواهد بود، اعلام داشتند.

این پیام کنفرانس، خبر خوبی برای طرفداران صلح در جهان، بویژه نیروهای معتدل خاورمیانه است. طرفین پس از چندین دهه جنگ و خونریزی، راهی جز کوشش مجدد از طریق سیاسی برای رسیدن به صلح نمی بینند. جریان های معتدل در فلسطین و کشورهای عربی دریافته اند که خروج از اوضاع اسفبار کنونی و حرکت به سوی آینده ای بهتر، راه حل نظامی ندارد و نیروهای هوشیار سیاسی در اسرائیل نیز باید به این نتیجه رسیده باشند که استفاده از قدرت نظامی و زیر پاگذاشتن حقوق مردم فلسطین، همانگونه که تجارب گذشته نشان داده است نمی تواند ضامن یک امنیت پایدار برای کشورشان باشد.

صلح عادلانه و پایدار میان فلسطینی ها و اسرائیل به نفع طرفداران صلح و آزادی و به زیان اسلامگرایان متعصب،  تروریسم و دیکتاتوری های منطقه است. صدام حسین عراق، طالبان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، همه مدعی دفاع از حقوق مردم فلسطین بوده اند، حال آنکه پس از به قدرت رسیدن، خونین ترین دیکتاتوری ها را در کشور خود برپا کرده اند. با آگاهی به این که صلح عادلانه میان فلسطینی ها و اسرائیل میتواند، زمینه اصلی رشد افکار افراطی و ضد دموکراتیک در منطقه را از میان ببرد، از بنیادگرایان حماس و احمدی نژاد تا احزاب افراطی اسرائیل، همگی یکصدا با آن به مخالفت پرداختند.

اما پیام دیگر کنفرانس آناپولیس، نمایش قدرت سیاسی مشترک آمریکا، عربستان، سوریه، سایر حکومت های عربی و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران بود. علی رغم کمک های مالی جمهوری اسلامی برای نگه داشتن سوریه به عنوان متحد، سران این کشور نه تنها در این کنفرانس شرکت نمودند بلکه تظاهرات علیه آن را قدغن کرده، علاوه بر آن از برگذاری کنفرانسی که قرار بود با شرکت جمهوری اسلامی، حماس و حزب الله لبنان در دمشق برپا شود، خود داری کردند و کنفرانس مزبور ناچار اکنون از طرف احمدی نژاد در تهران برگذار میشود. جمهوری اسلامی با از دست دادن سوریه به عنوان متحد، در منطقه منزوی تر از پیش میگردد و جز حزب الله لبنان و بنیاد گرایان حماس که به ویژه از نظر مالی به خود آن وابسته اند، متحد دیگری ندارد. کنفرانس آناپولیس یک زنگ خطر بزرگ دیگر برای مردم ایران و معرف وضع وخیم کشور است. نظام حاکم از یک طرف دائما دشمنی کامل خود با مردم را به نمایش گذاشته، کلیه آزادی ها و حقوق آنان را پایمال می کند و از طرف دیگر در صدد است با قدرتهای جهانی روبرو شود و با ادامه ی برنامه ی تنش زای هسته ای، مبارزطلبی های بیخردانه در منطقه و پشتیبانی از نیروهای افراطی آن، کشور را به انزوای کامل کشانده است. وضعیتی که دود آن به جشم مردم بی پناه ایران رفته و خواهد رفت.

صلح عادلانه میان فلسطینی ها و اسرائیل به نفع کلیه مردم منطقه است. مخالفت با آن و پشتیبانی از نیروهای افراطی، اقدامی ضد منافع منطقه و مردم ایران بوده، نتیجه ای جز منفرد شدن بیشتر ایران در میان مردم جهان نداشته و نخواهد داشت.

نهضت مقاومت ملی ایران، در عین هوشیاری کامل نسبت به شرایط سخت این مذاکرات برای مردم فلسطین، ضمن طرفداری از یک صلح عادلانه و پایدار بین ملت فلسطین و کشور اسرائیل، هرگونه مخالفت با کوشش برای رسیدن به چنین صلحی را محکوم نموده و به سهم خود بار دیگر به سران جمهوری اسلامی هشدار میدهد که با رعایت کامل قطعنامه های شورای امنیت، تشریک مساعی با جامعه جهانی برای پیدا کردن راه حل های منطقی برای حل مساله هسته ای، پایان دادن به مخالفت علیه صلح میان ملت فلسطین و اسرائیل و خاتمه دادن به پشتیبانی از نیروهای افراطی در منطقه، کاری نکنند که کشور با تحریم اقتصادی بیشتر و فاجعه جنگ روبرو گشته و بیشتر از پیش در ورطه ی ورشکستگی سیاسی، معنوی و اقتصادی فرو غلطد.

 

ایران هرگز نخواهد مرد

نهضت مقاومت ملی ایران

نهم آذرماه 1386 برابر سی ام نوامبر 2007

http://www.namir.info

http://www.melliun.org/nehzatm.htm