نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

پاینده ایران                                                      ای آفریدگار پاک

                                                                  ترا پرستش می کنم و از تو یاری می جویم

 

درنگی بر بزرگداشت فروهرها

 

      هم میهنان   یکم آذر ماه 86 فرا می رسد  9 سال ایستادگی و کوشش  برای  دادخواهی  و حق طلبی و واداشتن کاربدستان برای بیان بی پرده ی جنایات سهمگین گذشت . اما همچون گذشته هنوز هزار نکته در پرده ابهام است و نشانی از محاکمه خون آشامان پیدا نیست . نه سال از شهادت داریوش و پروانه فروهر کوشندگان راه رهایی ایران گذشت و لیکن نه تنها با وجود شناسایی و دستگیری بعضی از قاتلان و آزادی غالب آنان هنوز راز و رمز این فاجعه زشت و وحشت انگیز در هزارتوی پرده ای ستبر پنهان است که از نظر همگان این تعلل معنادار است و امروز با شگفتی برگزاری بزرگداشت آنان که زندگی پرافتخار خود را در راه استقلال و آزادی ایران و مبارزه با استبداد و استعمار گذراندند ، ممنوع می شود تا جاییکه حتا مویه کردن بر قهرمانان ملت مجاز نمی شود . دریغ از تهی شدن ایران زمین از سرداران دلاور آزادی ملت که بیداد  سهمگین  بر آن  تناوران استقلال طلبی و ستم ستیزی رفت و دردی  جانکاه از فرود آمدن تبر نادانی و ستم برآن سروگونه های آزادی و آزادگی برای ملت ایران .

    دست اندرکاران براین پندارند که با توطئه ی سکوت و جلوگیری از برگزاری بزرگداشت آنان یاد و نامشان را مشمول مرور زمان نمایند . آیا قتل های فجیع بزرگانی چون امیرکبیر، قائم مقام و حسنک وزیر و .....  از سینه ی تاریخ پاک شده است تا بتوان جنایات قتل های سیاسی را هم به فراموشی سپرد .

    زهی خیال باطل ، که پژواک فریاد آزادیخواهی شان در گستره ی ایران زمین در درازای تاریخ باقی است که یادشان با نام ایران و در دلهای مردم ایران زمین همواره زنده و جاوید است . 

استقرار مردمسالاری پایندان استقلال ایران

آزادی زندانیان سیاسی خواست ملت ایران است

گرامی باد یاد و خاطره شهیدان راه و استقلال و آزادی ایران

 

                                                                        دبیرخانه حزب ملت ایران

                                                          تهران یکم آذر 1386 خورشیدی