نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

اطلاعیه دفتر تحکیم وحدت

 در اعتراض به محکوم  شدن  آقای عدنان حسن پور به اعدام

 

دفاع از حقوق هر فرد به مثابه دفاع از ناموس بشریت است و ضایع شدن حق حتی یک نفر و سکوت در مقابل تجاوز به حقوق انسان به معنی به تمسخر گرفتن ارزشهای انسانی است.بر هیمن اساس است که کتاب خدا ، قران می فرماید قتل یک نفس به مثابه نابودی بشریت است.

با کمال تاسف و در عین ناباوری ،در ماه های اخیر شاهد قطع عضو،اعدام و سنگسار افراد بسیاری بودیم.

چندی قبل عده زیادی تحت عنوان بزه کار و در قالب طرح امنیت اجتماعی به چوبه دار آویخته شدند.

اما چند روز پیش حکم اعدام آقای عدنان حسن پور روزنامه نگار کرد تایید شد.این حکم در حالی تایید شد که همچون سایر دادگاههای ایشان و دیگر  زندانیان سیاسی دادگاه در پشت در های بسته و بدون هیئت منصفه برگزار شد.

 از مقامات تصمیم گیر باید  پرسید که جرم آقای عدنان حسن پور چیست؟مگر غیر از جرائم مطبوعاتی ارتکاب جرم دیگری توسط ایشان نیز اعلام شده است؟

در این میان برای هزارمین بار می گوییم که مردم ایران صاحب شعور، انصاف و آگاهی کافی برای تشخیص خیر از شر هستند و به هیچ قیمی نیاز ندارند به همین دلیل برگزاری دادگاه به صورت غیر علنی  لزوما نمی تواند براورد کننده عدالت باشد.

 از سوی دیگر بر طبق عقل و شرع هر حکمی باید با جرم تناسب داشته باشد.آیا می توان یک روزنامه نگار  را به دلیل فعالیت مطبوعاتی اش به اعدام محکوم کرد؟

اگر واقعا قصد اجرای عدالت را دارید چرا اگر آقای عدنان حسن پور جرم دیگری را مرتکب شده اند آنرا به صورت شفاف در علن بیان نمی کنید و چرا از برگزاری دادگاه صالحه در حضور هیئت منصفه جلوگیری می کنید؟

اگر آقای عدنان حسن پور و سایر زندانیان مجرم هستند چرا از حق دیدار با وکیل در دوره بازجویی محرومند و در سلول انفرادی قرار می گیرند و بازجو می تواند از شیوه های مختلف برای خرد کردن متهم و گرفتن اقرار به جرم نکرده استفاده کند ؟

دفتر تحکیم وحدت ضمن آنکه خواستار نقض شدن حکم اعدام عدنان حسن پور است و به مسولین توصیه می کند که بر اساس تعالیم دینی جان انسانها را محترم بدارند و به هیمن دلیل شرایط برگزاری دادگاهی مناسب و عادلانه به صورت علنی با حضور هیئت منصفه و داشتن وکیل برای متهم و داشتن حق دفاع از اتهامات را  برای همه فراهم آورند.

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت