نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

به محاصره غزه پایان دهید

قبل از اینکه دیر شود

06.11.2007

 نامه سرگشاده مطبوعاتی 2 نوامبر 2007

 برگردان ناهید جعفرپور

ما از این طریق جنایت های جنگی اسرائیل را بر علیه ملتمان در نوار غزه محکوم می نمائیم!

ما از جامعه بین المللی، جهان عرب و جهان اسلام می خواهیم تا به مسئولیت خود جامه عمل بپوشانند و ملت فلسطین را در برابر این خشونت وحشتناک محافظت نمایند و به این سیاست دائمی مجازات جمعی از سوی دولت اسرائیل پایانی دهند.

این قصی القلبی های اسرائیلی و جنگ نسل کشی بر علیه یک و چهار میلیون غیر نظامی در غزه را نمی توان با هیچ چیزی توجیح نمود.

از ماه یونی تا کنون دولت اسرائیل یک سری از اقداماتی را تصمیم گیری نموده است که شدیدا به ضرر مردم غیر نظامی غزه است و به آنها زیان خواهد رساند. در ماه سپتامبر غزه به عنوان یک " منطقه دشمن" اعلام گردید و جواز واردات کالاهای اساسی زندگی مردم بشدت محدود گشت. در لیست ممنوعیت واردات همچنین بسیاری ازداروها،  مبلمان، وسائل برقی، گاو، سیگارو کالا هائی چون مواد اساسی زندگی بمانند مواد غذائی، میوه، شیر و تولیدات دیگرشیری و.. قرار دارند.

همین چند روز پیش آهود باراک وزیر امورداخلی اسرائیل محدودیت  ورود تامین نیازهای الکتریسه و مواد سوختی به نوارغزه رااعلام نمود.

غزه صددرصد وابسته به مواد سوختی و تقریبا 60 درصد رفع نیاز برق خود از اسرائیل می باشد.

از آغاز 2007 در نوار غزه و در نوار غربی 450 فلسطینی به قتل رسیده اند.

محاصره را بعنوان مجازات جمعی مردم، ملت فلسطین بخوبی می شناسند. در ژانویه 2006 بعد از انتخابات اسرائیل نوار غزه را به بزرگترین زندان جهان تبدیل نمود و این عمل را عقب نشینی نام نهاد و کارتل های بین المللی هم با سکوت خود در برابراین جنگ نسل کشی بر علیه یک و چهار میلیون ملت غزه همکاری خود را با این جنگ جنایتکارانه نشان می دهند.

در قوانین حقوق بشر جامعه بین المللی آمده است:" هر انسانی از این حق بر خوردار است استانداردی سالم برای زندگیش داشته باشد و رفاه خود و خانواده اش را بخواهد. به این استاندارد سالم و رفاه، غذا و البسه و مسکن و دارو  و نیاز های ابتدائی و خدمات اجتماعی چون حق بر امنیت در برابر بیکاری، مریضی، ازکارافتادگی، بیوه گی، پیری و وضعییت های سخت زندگی که کنترل زندگی شخصی را می گیرند تعلق دارند".

ما از جامعه بین المللی می خواهیم که از " دولت شر" اسرائیل بخواهند به این محاصره خود پایان دهد و برای نابودی زیر ساختار ها و انهدام زندگی مردم فلسطین مسئولیت قبول نماید و این خسارات را جبران کند. هر دو این خسارات را دولت اسرائیل بر سر مردم فلسطین وارد نموده است. ما از گروه های همبسته به فلسطین و سازمانهای جوامع متمدن میخواهیم تا از خواسته های زیر پشتیبانی کنند:

1/ ما خواهان پایان دادن به محاصره ای که برای ملت فلسطین وضع شده است می باشیم.

2/ ما خواهان محافظت از غیر نظامیان و اموال غیر نظامی و همچنین حقوق بشر و پیمان های بین المللی بشردوستانه برای مثال چون پیمان ژنو که اسرائیل هم آنرا امضا نموده است می باشیم.

3/ آوارگان ( فلسطینی) در نوار غزه نیاز به پشتیبانی مالی و ابزاری دارند تا بتوانند به این شرایط بسیار سخت غلبه کنند.

4/ ما خواهان پایان دادن به اشغال، نژادپرستی و سایر جنایت های جنگی می باشیم.

5/ ما خواهان فوری جبران خسارات و پرداخت خسارت های ناشی از انهدامی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در نوار غزه به وجود آورده اند می باشیم.

امضا کنندگان: 

The One Democratic State Group

The University Teachers' Association in Palestine

The Arab Cultural Forum

 

Telefon:

+ 972 599 880608

+ 972 599 441766

+ 972 599 322636