نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

رييس شاخه جوانان نهضت آزادي 

هدف از اعلام زودهنگام رد صلاحيت اصلاح طلبان ايجاد شكاف ميان آن ها است

به نقل از سايت ميزان نيوز


رئيس شاخه جوانان نهضت آزادي در مراسم افطار شاخه جوانان جبهه مشاركت ايران اسلامي با بيان اينكه دولت و شوراي نگهبان از احزاب اصلاح‌طلب خواسته‌هايي دارند كه به عقيده ما غير قانوني است، گفت: حداكثر خواسته يك دولت از احزاب اين است كه احزاب در چارچوب قانون عمل كنند، نه اينكه بگويند بافلان حزب ائتلاف نكنيد يا در مراسم خود اين افراد را دعوت نكنيد، زيرا اين باج‌خواهي از شهروندان و احزاب است.

 

 


دوشنبه 16 مهر 1386
Mon 8 Oct 2007

 

 


 

رئيس شاخه جوانان نهضت آزادي گفت: به علت تفاوت تحليل از شرايط، تاكتيك‌ها و استراتژي‌هاي اصلاح‌طلبان نيز متفاوت است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، عماد بهاور در مراسم افطاري شب گذشته(يكشنبه)كه از سوي شاخه جوانان و دانشجويي حزب مشاركت برگزار شد، طي سخناني گفت: به اعتقاد ما همه احزاب اصلاح‌طلب خواست‌ها و مطالبات يكساني دارند و همه خواهان عدالت، آزادي و دموكراسي هستند.

بهاور با بيان اينكه به علت تفاوت تحليل از شرايط، تاكتيك‌ها و استراتژي‌هاي اصلاح‌طلبان نيز متفاوت است، گفت: براي اينكه تاكتيك‌هاي يكسان داشته باشيم، بايد تحليل‌هاي خود را به يكديگر نزديك‌تر كنيم.

رئيس شاخه جوانان نهضت آزادي با بيان اينكه دولت و شوراي نگهبان از احزاب اصلاح‌طلب خواسته‌هايي دارند كه به عقيده ما غير قانوني است، گفت: حداكثر خواسته يك دولت از احزاب اين است كه احزاب در چارچوب قانون عمل كنند، نه اينكه بگويند بافلان حزب ائتلاف نكنيد يا در مراسم خود اين افراد را دعوت نكنيد، زيرا اين باج‌خواهي از شهروندان و احزاب است.

بهاور در ادامه افزود: انگيزه‌ آنها ايجاد شكاف بين گروه‌هاي اصلاح‌طلب و همچنين راديكال كردن فضاي اصلاح‌طلبي است. همچنين انگيزه ديگر آنها اين است كه اصلاح‌طلبان از انتخابات كنار بكشند و انتخابات به صورت فرمايشي برگزار شود.

رمضان‌زاده: افزايش واردات شكر باعث كاهش 60 درصدي برداشت چغندر شده است

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، قائم مقام دبيركل حزب‌ مشاركت در مراسم افطاري شاخه جوانان و دانشجويان اين حزب كه شب گذشته(يكشنبه) برگزار شد،با اشاره به اعتراض كارگران نيشكر هفت تپه خوزستان گفت:‌ حدود 13 هزار كارگر در صنايع شكر خوزستان مشغول به كار هستند كه متأسفانه چند روزي است با برخورد امنيتي روبه‌رو شده‌اند.

عبدالله رمضان‌زاده با بيان اينكه دليل اعتراض اين كارگرها عدم دريافت حقوق ماهيانه‌شان بوده است، گفت: دليل عدم پرداخت حقوق اين كارگران دليلي خاص است كه اميدواريم اين‌گونه نباشد. در سال گذشته بيش از 5/2 ميليون تن شكر وارد كشور شد، در حالي كه نياز به واردات شكر كشور تنها 600 هزار تن است.

رمضان‌زاده در ادامه افزود: افزايش بي‌رويه واردات شكر باعث شده است تا در سال جاري شاهد كاهش 60 درصدي برداشت چغندر در كشور باشيم و كارخانه‌هاي قند و شكر نيز دچار مشكل شوند.

عضو شوراي مركزي حزب مشاركت در ادامه افزود: يكسال پيش پنج نفر از وزراي كابينه طي نامه‌اي به رئيس جمهور با اعلام خطر نسبت به ورود بي‌رويه شكر، خواستار اقدامي جدي از سوي وي شدند اما مشخص نيست كه چرا رئيس جمهور به اين نامه پاسخي نداد.

رمضان‌زاده با بيان اين مطلب كه با وجود 3 ميليون تن شكر در انبارهاي كشور قيمت اين محصول هنوز هم پايين نيامده است و اين نشان از رانت اين محصول دارد، گفت: فارغ از مسائل سياسي از آقايان خاتمي و كروبي درخواست داريم تا با ارسال‌ نامه‌اي به رئيس جمهور خواستار ممانعت از برخورد با كارگران شوند و به جاي برخورد با كارگران بهتر است با رانت‌خواران برخورد شود.

اوحدي : تحريم انتخابات سلاح توخالي است

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مسئول شاخه جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملي در مراسم افطاري كه شب گذشته(يكشنبه)از سوي شاخه جوانان حزب مشاركت برگزار شد، با اشاره به انتخابات مجلس هشتم گفت: اميدواريم اين انتخابات بتواند موجب توازن بيشتر در ميان نيروهاي اجرايي و مسئولان كشور شود و بتوانيم از وضعيت موجود بگذريم.

روح‌الله اوحدي با بيان اينكه تنها راه پي‌گيري آرمانهاي اصلاح‌طلبانه از راه صندوق‌هاي رأي است، افزود: طبيعي است كه در اين راه دشواري‌هايي خواهيم داشت. اصلاح‌طلبان عملگرا نيز با محوريت حزب‌ اعتماد ملي استراتژي خود را بر سه پايه مشاركت فعالانه در انتخابات، ايستادگي مسئولانه و همگرايي در چارچوب قانون اساسي و انديشه‌هاي امام پي‌ريزي كرده است.

اوحدي با تأكيد بر اين نكته كه هرگاه در جمهوري اسلامي انتخاباتي برگزار شود، حزب اعتماد ملي حتماً در آن شركت خواهد كرد، گفت: اگر برخي از اصلاح‌طلبان شركت در انتخابات را مشروط به برخي لوازم مي‌دانند، اما حزب اعتماد ملي در هر انتخاباتي كه جمهوري اسلامي برگزار كند، حضور خواهد يافت و معتقديم شركت نكردن در انتخابات خطرات افراط‌گراياني است كه مي‌خواهند انتخابات با شركت حداقلي برگزار شود، براي همين تحريم انتخابات يك سلاح توخالي و بدون نتيجه است.

حقيقي‌راد : كساني وارد مجلس شوند كه شايسته كرسي‌ها باشند

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، نماينده كانون دانشجويان حزب كارگزاران در مراسم افطاري شب گذشته(يكشنبه)كه از سوي شاخه جوانان و دانشجويان مشاركت برگزار شد، با اشاره به سياست‌ خارجي كشور گفت: اميدواريم پيش از آنكه فرصت‌هاي بيشتري را از دست دهيم دولت چاره‌اي بينديشد و به جاي شعارگرايي،كشور را از اين وضعيت رها كند.

بابك حقيقي‌راد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: لازم است كه احزاب اصلاح‌طلب شيوه‌هاي سنتي براي جمع‌آوري آرا را كنار بگذارند و شيوه‌هاي مدرن را براي جلب آرا به كار گيرند.

حقيقي راد در پايان افزود: اميدواريم پس از انتخابات و راه يافتن عده‌اي به مجلس دوباره شاهد برخي اقدامات ناصواب نباشيم و كساني وارد مجلس شوند كه شايسته اين كرسي‌ها باشند و به گونه‌اي باشد كه ضوابط بر روابط غلبه كند.
در اين مراسم سعيد حجاريان،‌محسن ميردامادي، محمد رضا خاتمي، عبدالله رمضان‌زاده‌،الهه كولايي، آذر منصوري، زهرا اشراقي، مرتضي مبلغ، فريده ماشيني و برخي ديگر از اعضاي شوراي مركزي حزب مشاركت حضور داشتند.