خاخام ارشد ایران در سرزنش جامعه اسرائیل و نتانیاهو : «شما نماینده یهودیت نیستید»
خاخام اعظم تهران رو جمعه، در حالیکه ایران روز قدس و مراسم یهودی ستیزی سالانه را برگزار می کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یهودیان اسرائیل را مورد حمله قرار داد.
نویسنده: تحریریه تایمز اسرائیل
خاخام «یهودا گرامی»، در سخنانی به عبری که در روز قدس پخش شد، با حمله به نخست وزیر و «صیونیست ها» گفت «یهودیان ایران اقدامات خشونت آمیز شما را قَویاً محکوم می کنند».
خاخام اعظم تهران رو جمعه، در حالیکه ایران روز قدس و مراسم یهودی ستیزی سالانه را برگزار می کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یهودیان اسرائیل را مورد حمله قرار داد.
خاخام یهودا گرامی، خاخام ارشد جامعه یهودیان ایران، در پیامی به عبری خطاب به مردم اسرائیل گفت، «شما نماینده یهودیت نیستید».
گرامی گفت، «ما یهودیان ایران پیامی برای صیونیست ها، و پیش از همه، برای نتانیاهو داریم».
گرامی در بیانیه ای که از تلویزیون صداوسیمای ایران پخش شد، گفت «بدانید که شما یهودیت را نمایندگی نمی کنید و مردم یهود را نمایندگی نمی کنید». «شما فقط ایده یک جنبش سیاسی را نمایندگی می کنید که ایده ها و ارزش هایش با ایده ها و ارزش های کتاب مقدس تورات و با دین یهود مغایرت دارد».
گرامی گفت، «ما اقدامات خشونت آمیز شما را به شدت محکوم می کنیم و به جهانیان تاکید می کنیم: «میان یهودیت و صیونیسم تفاوت بزرگی موجود است».
در ماه ژانویه، پس از ترور سپهبد قاسم سلیمانی، گرامی در رأس هیئتی از یهودیان ایران برای ابراز تسلیت به خانه او رفت.
هفته گذشته، بنا به گزارش روز جمعه در وبسایت خبری «ایران فرانت پیج»،«سیامک مُره صدق»، تنها نمایندگان یهودیان در مجلس ایران، از یهودیان جهان خواست در مقابل اسرائیل قیام کنند، و دولت اسرائيل را «فاجعه صیونیسم» خواند.
صدق، که پزشک، و مدیر انجمن یهودیان تهران نیز هست، از ۲۰۱۲ تا کنون نماینده جامعه خود در مجلس ایران بوده و به دفعات از اسرائیل انتقاد کرده است. او سخنان مشابهی در روز یهودی ستیز قدس سال گذشته ایراد کرد.

تصویر: سیامک مُره صدق، نماینده یهودیان ایران در مجلس. (YouTube screenshot)
«خاخام یسروئل میر هرش»، از خاخام های یهودی ستیز تندرو، و رهبر فرقه «نتوری کارتا»، هفته گذشته در گفتگو با یکی از وبسایت های ایرانی گفت اگر بگوییم اسرائيل کشور یهودی است، مثل آن است که گفته باشیم «گوشت خوک، غذای یهودی است».
هرش، در مصاحبه ای که روز جمعه در خبرگزاری نیمه رسمی فارس منتشر شد، گفت، «یهودی بودن کنندهٔ کار، به معنای یهودی بودن عمل نیست. یهودیت، با فرامین تورات تعریف می شود. ایجاد کشوری برای خود، و یا سرکوب مردمان دیگر، در یهودیت حرام است و نمی تواند عملی «یهودی» محسوب شود».
متن کامل را در لینک زیر مطالعه کنید
https://www.timesofisrael.com/irans-head-rabbi-berates-israelis-netanyahu-you-dont-represent-judaism
به نقل از سایت تایمز اسرائیل
تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق درروزپنجشنبه ٢۶تیر ۱۳۹۹ / ١۶ژوئیه ٢٠٢٠
درهمین رابطه:
ــ بيانيه سازمان سوسياليست های ايران
در اعتراض و مخالفت با بمباران مردم بی پناه فلسطين در نوار غزه
ــ مجموعه ای در باره حمله ارتش اسرائيل به غزه درسال ١٣٩٣ / ٢٠١۴
ــ ويژه نامه مخصوص جنگ غزه؛ درسال ١٣٨٧ / ٢٠٠٨ ـ ٢٠٠٩
ــ یاسرعرفات و ناسیونالیزم کورعربی
نامه سرگشاده سازمان سوسیالیستهای ایران به عرفات رهبر جبهه آزادیبخش فلسطین
« راجع به قطعنامه کنفرانس کازابلانکا در باره حدود مرزی ایران»
http://www.ois-iran.com/2011/ordibehesht-1390/ois-iran-1179-namahe_OIS_be_arafat.pdf
ــ بيانيه سازمان سوسياليستهای ايران
در باره مواضع آقای محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران؛ مبنی بر پاک کردن کشور اسرائيل از روی نقشه جغرافيائی خاورميانه و انکارجنايات «هولوکاوست» عليه يهوديان در دوران آلمان نازی وآدولف هيتلر
http://www.tvpn.de/ois/ois-iran-1003.htm
ــ تا سایه آمریکا بر سر اسرائیل است؟ ـ علی اصغر حاج سید جوادی
ــ دولت اسرائیل، یایک یاغی جهانی که درپی اجرای" راه حل نهایی" برای مردم فلسطین است ــ علی شاکری زند
ــ سه شریک در ویران کردن ایران: ـ
اصولگرایان ولایت مطلقه، صهیونیسم اسرائیل و جمهوریخواهان کنگره ـ علی اصغر حاج سید جوادی ــ [*] ــ
http://www.ois-iran.com/2015/farwardin-1394/ois-iran-7096-3-sharik-dar-wirankardane-IRAN....htm
ــ بیانیه سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا
ما برنامه ی نظامی ـ سیاسیِ اسرائیل علیه تمامیت و موجودیت ایران را به شدّت محکوم می کنیم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ