نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com

 socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

     توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

www.ois-iran.com/2019/morad-1398/ois-iran-8394-Sanders-arabestan-yek-diktatori-sharir-wa-karieh-ast.htm

یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۸

 سندرز: حکومت عربستان یک دیکتاتوری شریر و کریه است/ نباید از ایران متنفر باشیم

نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید که سیاست خارجی کشورش نباید صرفاً حمایت از رژیم صهیونیستی و عربستان و ضد ایران باشد.

 به گزارش ایسنا، برنی سندرز در گفت‌وگو با «پاد سیو آمریکا» به نقد سیاست خارجی دولت کنونی ایالات متحده به ویژه در منطقه خاورمیانه پرداخت.

سناتور ایالت ورمونت در این گفت‌وگو با انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا در حمایت از اسرائیل گفت: راهبرد ما در خاورمیانه نباید فقط حمایت از اسرائیل، حمایت از اسرائیل و حمایت از اسرائیل باشد. ما باید با همه کشورها، همه گروه‌ها و همه مردم منطقه کار کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: من حتما باور دارم که این حق مردم اسرائیل است که در صلح و آرامش زندگی کنند اما آنچه در چند سال اخیر در منطقه رخ داده است را ببینید. ما شاهد قدرت‌گیری یک دولت افراطی دست راستی در اسرائیل هستیم که گرایش‌های نژادپرستانه بسیاری دارد.

او ادامه داد: این رفتار دولت نتانیاهو است که تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را تشدید کرده است؛ ضمن این که تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم موضوع مذاکرات با فلسطینی‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.

بر اساس گزارش یورو نیوز، سندرز در ادامه عربستان سعودی را یک دیکتاتوری شریر و کریه خواند و گفت: باید با صدای بلند درباره طوری که این حکومت خبیث با مردمش رفتار می‌کند، صحبت کنیم. من افتخار می‌کنم که در سال ۲۰۱۶ با هیلاری کلینتون در این خصوص اختلاف‌نظر داشتم. ریاض با زنان همچون شهروندان درجه سه رفتار می‌کند. این در حالی است که این دیکتاتوری شریر و کریه متحد عالی ما خوانده می‌شود. پس چه می‌توان گفت جز این که سیاست خارجی ما صد درصد حامی اسرائیل و صد درصد حامی عربستان سعودی است؟ ما نباید از ایران متنفر باشیم.

این سیاستمدار کهنه‌کار و چپ آمریکایی همچنین وعده داد، در صورتی که به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شود با رهبران عربستان سعودی، ایران، اسرائیل و فلسطینیان پای میز مذاکره بنشیند تا به اختلافات در منطقه پایان بخشد.

به نقل از سایت ایسنا

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روز يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۸ ژوييه ۲۰۱۹

 

درهمین رابطه:

ـ  واشنگتن تحمل عواقب درگیری نظامی با ایران را دارد؟/ پاسخ سناتور آمریکایی (برنی سندرز)+ ویدئو
«اگر وارد جنگ با ایران شویم، تمام منطقه بی ثبات خواهد شد و برای دهه ها در آن جنگ گرفتار خواهیم ماند و هزاران نفر از نظامیان ما جان خود را از دست خواهند داد.»

www.ois-iran.com/2019/khordad-1398/ois-iran-8340-Bernie_Sanders-agar-warede-jang-shawim-tamame-mantaghah.vie-sobat....htm

ــ  مجموعه ای از مقالات و نوشته ها در رابطه با تصمیم جمهوری اسلامی ایران،مبنی بر:
«ایران از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.» ـ
آنهم برپایه بندهای ۲۶ و ۳۶ آن معاهده؛ تصمیمی که یکسال پس از خارج شدن پرزیدنت ترامپ از«معاهده برجام» و شدت گرفتن تحریم ها از سوی ایالات متحده آمریکا، گرفته شد .

http://www.ois-iran.com/2019/ordibehesht-1398/ois-iran-8331-majmouahie-az-maghalat-dar-barahe-barjam....htm

ــ متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک – برجام/ ترجمه وزارت خارجه + متن انگلیسی
پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: وزارت امور خارجه ترجمه فارسی متن اصلی برجام و ۵ ضمیمه آن را منتشر کرد.
به گزارش بانک مردم ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز سه شنبه پس از حدود سه هفته مذاکرات در شهر وین اتریش، بر سر سند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به جمع بندی رسیدند
.
www.ois-iran.com/2019/khordad-1398/ois-iran-8350-matne-kamele-Barjam+Matne-engelisie.htm

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تمام حقوق این وبسایت بر اساس قانون کپی‌رایت برای تارنمای سازمان سوسیالیست های ایران ـ سوسیالیست های طرفدار «راه مصدق»، محفوظ است. استفاده از مطالب با ذكر منبع و نام نويسنده بلامانع است.