نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

   www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2018/ordibehesht-1397/ois-iran-7930-Rooze_Moallem-Jebheyemelli-Iran.htm

 

جبهه ملی ایران: دوازدهم اردیبهشت روز معلمان ایران گرامی باد

در روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ خورشیدی حرکت اعتراضی وحق طلبانه معلمان  ، توسط عمال حکومت دیکتاتوری وقت به خشونت کشیده شد و دکتر ابوالحسن خانعلی دبیر دبیرستان های تهران با شلیک گلوله مزدوران حکومت به خاک افتاد و در خون خود درغلتید واز آن پس روز ۱۲ اردیبهشت ، سالروز آن مبارزات درخشان معلمان که از نثار جان خود نیز دریغ نکردند ، به نام روز معلمان ایران در تاریخ ثبت گردید. و مبارزات آن روز معلمان ، از ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۰ تا کنون الهام بخش حرکت های حق طلبانه و آزادیخواهانه جامعه معلمان ایران بوده است .

معلم شخصیت ایثارگر و فرهیخته ایست که چون مشعلی فروزان می سوزد تا در پرتو نور افشانی وجودش راه تاریک جهل ونادانی را در پیش پای نسل فردا و آینده ساز کشور روشن نماید و ذهن وروان و شخصیت نو جوانان و فرزندان ملت را برای ساختن فردایی بهتر ، همراه با آزادی واستقلال و عدالت اجتماعی آماده کند نسلی که در مقابل استبداد ودیکتاتوری که سرآغاز بدبختی و عقب افتادگی ملت هاست بایستد وبا آزادیخواهی و استقلال طلبی خود راه نفوذ بیگانگان وسلطه آنان را ببندد ودر جوی سرشار از آزادی های انسانی و مستقل از دخالت های اجنبی ، شالوده کشوری مرفه و ملتی  سعادتمند را پی ریزی نماید . از همین رو ، قشر معلم همواره مورد تبعیض وستم حکومت هایی که با آزادی و استقلال و عدالت بیگانه اند ، قرار می گیرد . امسال روز معلمان ایران در حالی فرا رسیده است که عده ای از معلمان شریف کشور به جرم حق طلبی وخواستن شرایطی که یک زندگی حد اقلی را برای آنان فراهم نماید ، در زندان به سر می برند . در سال گذشته شاهد تجمعات مکرر معلمان و درخواست های معیشتی آنان در سراسر کشور بودیم . پاسخ حاکمیت به این درخواست های موجه ومدنی تنها به زندان افکندن نمایندگان و رهبران معلمان بوده است ودیگر هیچ . و حال آنکه تورم و گرانی افسار گسیخته هر روز فشار روی زندگی معلمان را بیشتر وبیشتر میکند و این در حالتیست که میلیارد ها دلار از منابع مالی کشور در راه های ناصواب و دور از منافع ملی ایران در خارج از مرزها هزینه می گردد وفساد های باور نکردنی نیز سرمایه های کشور را می بلعد .

جبهه ملی ایران روز معلم را به معلمان شریف و فرهیخته ایران تبریک میگوید و امید وار است ملت ایران بتواند با به دست آوردن آزادی وحاکمیت ملی  ، به عدالت اجتماعی که شایسته آن است نیز دست یابد .

۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷

تهران – هیئت رهبری و هیئت اجرائیه جبهه ملی ایران

http://jebhemeliiran.org/?p=1397 

http://jebhemeliiran.org

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روزسه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱ مه ۲۰۱۸