نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

   www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2018/ordibehesht-1397/ois-iran-7928-Natalie_Portman....htm

 

به نقل ار سایت های: صدای آمریکا ـ دویچه وله ـ میزان آنلاین

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ناتالی پورتمن جایزه اسرائیلی را در اعتراض به تنش اخیر در مرز با غزه رد کرد

۳۱ فروردین ۱۳۹۷  


ناتالی پورتمن هنرپیشه اسرائیلی تبار

ناتالی پورتمن هنرپیشه اسرائیلی تبار

ناتالی پورتمن هنرپیشه اسرائیلی تبار که قرار بود در مراسمی در اسرائیل یک جایزه معتبر را دریافت کند از این مراسم کناره گرفت.

این جایزه قرار بود در ماه ژوئن از سوی بنیاد جایزه جنسیس به خانم پورتمن اهدا شود که به جایزه نوبل اسرائیل شباهت داده شده است اما روز پنجشنبه سخنگوی خانم پورتمن در بیانیه ای اعلام کرد که وی به دلیل رویدادهای اخیر در اسرائیل در این مراسم حضور پیدا نخواهد کرد.

در بیانیه آمده است که رویدادهای اخیر در اسرائیل برای ناتالی پورتمن بسیار ناراحت کننده بوده است و او نمی تواند با وجدان راحت این جایزه را بپذیرد.

IfNotNow @IfNotNowOrg

The tide is turning! First Sarah Silverman, now Natalie Portman... Who will be the next Jewish celebrity to reject the status quo of endless occupation and repression for Palestinians?http://www.nydailynews.com/entertainment/natalie-portman-backs-israel-trip-events-article-1.3944333 

3:37 AM - Apr 20, 2018

 

Natalie Portman backs out of Israel trip over 'recent events'

The Genesis Prize canceled its annual ceremony after winner Natalie Portman announced she would not visit Israel due to “recent events.”

nydailynews.com

جایزه جنسیس در سال ۲۰۱۳ برای تجلیل از افرادی که برای ارزشهای یهودیان الهام بخش هستند ایجاد شد.

بنیاد جنسیس اعلام کرده است که به تصمیم خانم پورتمن و اینکه با سیاستهای دولت اسرائیل موافق نیست احترام می گذارد اما متاسف است از اینکه مسائل سیاسی در تصمیم گیری وی تاثیر گذار بوده اند.

هافینگتون پست نوشت، ناتالی پورتمن دقیقا توضیح نداد که چه رویدادهای اخیر در اسرائیل او را ناراحت کرده است اما او با اینکه همیشه به ریشه های اسرائیلی و یهودی خود افتخار کرده، حال از منتقدان سیاستهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است.

به نقل از سایت صدای آمریکا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

25.04.2018تاریخ

ناتالی پورتمن جایزه مهم اسرائیل را رد کرد

ستاره هالیوود که قرار بود ماه ژوئن آینده برای دریافت جایزه مهم جنسیس به اسرائیل برود، شرکت در مراسم اعطای جایزه را رد کرده است. ناتالی پورتمن می‌گوید که "به دلایل سیاسی" از قبول این جایزه معذور است

USA - Natalie Portman eshält Oscar für Ihre Rolle n Black Swan (Getty Images/AFP/G. Bouys)  

ناتالی پورتمن، اسکار به خاطر ایفای نقش در فیلم قوی سیاه، ۲۰۱۱

ناتالی پورتمن، هنرپیشه نامدار هالیوود، در اطلاعیه‌ای گفته است که حوادث اخیر او را "به شدت آزرده" کرده و او نمی‌تواند "با وجدان راحت" به زادگاه خود اسرائیل برود. او قرار بود ماه ژوئن آینده برای دریافت جایزه مهم جنسیس به اورشلیم برود.

به نظر رسانه‌های جمعی پورتمن چندین بار ناخرسندی خود را از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت کنونی اسرائيل، ابراز داشته است.

دست‌اندرکاران جایزه جنسیس، گفته‌اند که به تصمیم خانم پورتمن احترام می‌گذارند، اما از لغو سفر او بسیار متأسف  هستند، زیرا برای برگزاری این برنامه تدارکات مفصلی انجام گرفته و افراد زیادی دعوت شده‌اند.

جایزه جنسیس که به "نوبل اسرائیل" معروف است، به افرادی اعطا می‌شود که خدمات خاصی به "قوم یهود" انجام داده باشند. این جایزه قرار بود "به پاس خدمات اجتماعی" به خانم پورتمن تعلق گیرد.

گفته می‌شود که ناتالی پورتمن مبلغ این جایزه نقدی به ارزش یک میلیون دلار آمریکایی را به یک جمعیت زنان هدیه کرده است.

به گزارش روزنامه "جروزلم پست" میری رگف، وزیر خارجه اسرائیل، به شدت از پورتمن انتقاد کرده و گفته است: «او به خیل کسانی پیوسته که معجزه احیای اسرائیل را ظلمت تاریخی می‌دانند».

اظهارات پورتمن برای رسانه‌های جمعی شگفت‌انگیز بود، زیرا او چندی پیش به یک روزنامه آمریکایی گفته بود: «من به ریشه اسرائیلی و میراث یهودی خود افتخار می‌کنم.»

پورتمن در سال ۱۹۸۱ از پدر و مادری یهودی در اورشلیم (بیت‌المقدس) به دنیا آمد. پدربزرگ و مادربزرگ او در دهه ۱۹۳۰ از اروپا به اسرائیل مهاجرت کرده بودند.

او در سه سالگی به همراه والدین خود به ایالات متحده مهاجرت کرد.

پورتمن به ویژه برای ایفای نقش در فیلم "قوی سیاه" به شهرت جهانی رسید.

به نقل از سایت دویچه وله

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ناتالی پورتمن جایزه رژیم صهیونیستی را رد کرد

خبرگزاری میزان- ناتالی پورتمن برای این که مخالفت خود را علیه رژیم صهیونیستی نشان دهد، قصد ندارد یک جایزه افتخاری اسراییلی را بپذیرد.

  

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ناتالی پورتمن بازیگر سرشناس هالیوود اعلام کرده یک جایزه افتخاری را از رژیم صهیونیستی نمی‌پذیرد و راهی این سرزمین نمی‌شود.

جایزه ژنسیس برای تجلیل از افراد هنرمندی اهدا می‌شود که تلاش خود را وقف جامعه یهودیان و ارزش‌های یهودی می‌کنند. این جایزه که امسال برای تجلیل از دستاورد‌های ناتالی پورتمن قرار بود به وی اهدا شود با مخالفت این بازیگر روبرو شد.

پورتمن اعلام کرد در این مراسم شرکت نمی‌کند و این جایزه را دریافت نخواهد کرد. این مراسم قرار است در ماه نوامبر برگزار شود.

بنیاد جایزه ژنسیس با صدور بیانیه‌ای از پورتمن به عنوان بازیگری مطرح و یک فعال اجتماعی یاد کرده و ابرای علاقه کرده بود که میزبان وی باشد، اما پس از اعلام نظر پورتمن آن‌ها ابراز تاسف کردند که پورتمن به دلایل سیاسی حاضر به سفر به بیت‌المقدس نیست. آن‌ها نگرانی خود را از این که تصمیم پورتمن منجر به تداوم چنین نظری شود و تلاش آن‌ها را که سعی دارند از مسایل سیاسی برکنار بمانند خنثی کند، ابراز کردند.

این در حالی است که در ماه دسامبر نیز خواننده جوان «لرد» کنسرت خود را لغو کرد و اعلام کرد به تل آویو نمی‌رود تا از جنبش بایکوت اسراییل حمایت کرده باشد.

پورتمن متولد بیت‌المقدس است و تاکنون بار‌ها به صورت علنی مخالفت خود را از بنیامین نتانیاهو ابراز کرده است. وی در گفتگویی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود کاملا با نتانیاهو مخالف است و بسیار از انتخاب مجدد وی ناراحت شده است.

منبع:مهر

به نقل از سایت میزان آنلاین

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق درپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱٣۹۷ -  ۲۶ آوريل ۲۰۱٨