نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

   www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2018/khordad-1397/ois-iran-7950-tasliyat_bemonasebate_dargozashte_Esmail_Chaban.htm

 


 

تسلیت به مناسبت درگذشت مهندس اسماعیل شبان،

عضو هیئت اجرائی سازمان سوسیالیست های ایران ـ سوسیالیست های طرفدار راه مصدق

 

با کمال تأسف و تأثر درگذشت رفیق سازمانیمان آقای مهندس اسماعیل شبان را باطلاع می رسانیم.

رفیق شبان زمانیکه درسن ١٧ سالگی برای ادامه تحصیل به آلمان رفت، در همان زمان فعالیت های سیاسی خود را در شهر بن در همکاری با «جبهه ملی ایران در اروپا» و « کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی ـ اتحادیه ملی»، شروع کرد. او در حین مبارزات و فعالیت های سیاسی تحت تأثیر نظرات و عقاید سوسیالیستی قرار گرفت، که  با همکاری برخی از همفکرانش، مشترکاً «گروه کارگر» را در «جبهه ملی ایران ـ در اروپا»، سامان دادند.

اعضای آن «گروه»، بخاطر پایبند بودنشان به ارزش های فکری دکتر مصدق ــ رهبر نهضت ملی ایران ــ ، خود را جزو طیف «چپ مستقل» ایران بشمار می آوردند.

اما، پس از پیروزی انقلاب، بخاطر کوتاه بودن عمر«بهار آزادی»، موضوعی که منجر به شکست آزادیخواهان ایران در متحقق کردن حاکمیت قانون و نظام دمکراسی و محترم شمردن حقوق بشر و حقوق دگراندیشان... در وطنمان ایران شد؛ اسماعیل شبان، همچون بسیاری دیگر از آزادیخواهان و استقلال طلبان ایرانی طرفدار حقوق بشر و حقوق دگراندیش ...، به مبارزه و فعالیت سیاسی علیه رژیم استبدادی مذهبی که خود را بعد از «انقلاب» ، برجامعه حاکم کرد ــ رژیمی استبدادی و سرکوبگر که برخلاف شعارها و اهداف انقلاب عمل کرد و می کند ــ ، پرداخت!

آن زنده یاد، بخاطر دامن زدن به مبارزه برای تحقق حاکمیت قانون، حاکمیت ملت و حاکمیت ملی و بهره مند شدن  مردم ایران از رفاه اجتماعی، در همکاری با برخی از همنظرانش، در تشکیل «سازمان سوسیالیستهای ایران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق»  کوشید!

ما سوسیالیست های مصدقی، این اندوه بزرگ را به خانواده محترم شبان،  به ویژه بانو هایده، همسر وی و فرزندانش آقایان بهزاد، پرویز، و رامین و همچنین دوستان و یاران سیاسی وی و دیگر ره روان «راه مصدق»، تسلیت می گوئیم.

یادش گرامی و خاطره اش جاودان باد!

 

از سوی هیئت اجرائی سازمان سوسیالیست های ایران

دکتر منصور بیات زاده

  يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۷ مه ۲۰۱۸

 

www.ois-iran.com

socialistha@ois-iran.com

 

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روز یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۷ مه ۲۰۱۸