نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

   www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

 

بیانیه‌ سایت مجذوبان نور به‌مناسبت حوادث یکم اسفند در گلستان هفتم

 

bqyaniye majzooban 1 esfand havades golestan96

پیشآمد ناگوار بامداد سه‌شنبه یکم اسفندماه و اقدامات خشونت‌آمیز و به‌کار بردن سلاح از سوی ضابطین دادگستری و برخورد قهرآمیز و حمله به جمع دراویش و ضرب و شتم شدید و توهین و فحاشی به آنها در حین بازداشت، انتساب اتهامات بی‌پایه و اساس به دستگیرشدگان، بی‌رحمی و رفتار قلدرمآبانه و شقاوت بیش از حد؛ هشدار و زنگ خطری‌ست برای دولتمردان کشور و جامعه‌ی درویشی. هشدار به دولتمردان که:

١ ــ اساس وحدت ملی تناسب و نسبتی مستقیم با احساس امنیت شهروندان کشور دارد و هرگاه این احساس امنیت به هر شکل از مردم خصوصاً به دلایل اعتقادیشان سلب شود وحدت اجتماعی به مخاطره می‌افتد و قانون به‌عنوان پل ارتباطی میان حاکمیت و جامعه جای خود را به اعمال خشونت و زور تغییر خواهد داد و ایجاد بحران‌های اجتماعی می‌کند. این چالش‌ها و بحران‌ها منافع ملی ما را نه‌تنها تأمین نمی‌کند بلکه ضربات غیرقابل جبرانی به کشور در سطوح مختلف وارد می‌سازد.

٢ ــ تبدیل معترض به مخالف و مخالف به معاند اگر برآیند فعالیت مراکز امنیتی شد حاکمیت دیگر هیچ نیازی به نهادهای مختلف امنیتی برای یافتن دشمنان و مخالفان نظام ندارد چرا که خود مراکز امنیتی تولید مخالف و دشمن می‌نمایند و مشکلات بزرگ را باید در شکل ساختار این نهادها و طرز فکر آنها یافت.

٣ ــ این اصل اساسی را باید همگان مدنظر قرار دهند که با اعمال خشونت هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه بر معضلات افزوده خواهد شد. برخوردهای پلیسی و امنیتی با جماعتی که مبنای معاشرت خود را بر دوستی و محبت قرار داده‌اند اهداف مراکز امنیتی را نه‌تنها تأمین نخواهد کرد بلکه بحران‌های تازه‌ای را ایجاد می‌کند که امنیت ملی را به چالش می‌کشد.

۴ ــ  اگر همگان خصوصاً نیروهای امنیتی و انتظامی احترام به قانون را وظیفه و یک مسئولیت انسانی و اجتماعی خود بدانند و در یک تحلیل عقلایی مبتنی بر واقعیات، جامعه‌‌ی درویشی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند متوجه می‌شوند که در هر شرایطی قطب معزز سلسله و مریدان ایشان منافع ملی را در نظر گرفته و از هرگونه ایجاد تنش اجتناب می‌نمایند.

۵ ــ برنامه‌ریزان امنیتی کشور باید به این نکته توجه نمایند که رفتارشان به گونه‌ای نباشد که جامعه‌ی درویشی را از مشی صلح‌طلبانه پشیمان نمایند و به اجبار آنها را وادار به واکنش‌هایی نمایند که با اصول اعتقادی آن‌ها در تعارض است.

۶ــ  اساس مشکلات پیش‌آمده در نوع نگاه مراکز امنیتی دولتمردان نسبت به جامعه‌ی درویشی‌ست. اگر این نقیصه حل و فصل شود به جرأت می‌توان گفت در کوتاه‌ترین زمان، کل مشکلات حل خواهد شد و هیچ نیازی به اقدامات خشونت‌آمیز نخواهد بود.

٧ ــ  بر اساس آموزه‌های درویشی همه‌‌ی درویشان از هرگونه تنش و ایجاد بحران در جامعه پرهیز می‌کنند اما این بدان معنا نیست که حقوق حقه‌ی خود را نادیده بگیرند. رفتارهای خلاف اصول اسلامی و انسانی بار دیگر جامعه‌ی صبور درویشی را ناراحت و نگران کرد. به گواه تاریخ هرگاه فریاد صلح‌طلبی دراویش با رفتارهای امنیتی و خشن پلیسی پاسخ داده شود زمینه برای بروز بحران‌ها، ایجاد چالش‌ها و خیزش‌های اجتماعی مهیا می‌شود. به هر تقدیر بار دیگر تکرار می‌کنیم؛ دراویش در دوستی چون آب روان و در دفاع چون سنگ خارا خواهند بود.

سایت مجذوبان نور به‌عنوان پایگاه مستقل خبری دراویش با ابراز تأسف از حوادث پیش‌آمده، سران و رؤسای مملکت در سطوح عالی امنیتی را به تعقل، تدبر و هوشمندی فراخوانده و انتظار می‌رود شرایطی فراهم شود تا بعد از این در جامعه‌ی ما جنگ و جدال از بین رفته و نگاه امنیتی بر دگراندیشان و پیروان ادیان و مذاهب و سلاسل فقر و درویشی خصوصاً پیروان طریقت نعمت‌اللهی گنابادی برداشته شده و همه با مهر و محبت در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

شأن قطب معزز سلسله‌ی دراویش نعمت‌اللهی گنابادی و اصول اعتقادی مکتب درویشی فراتر و والاتر از آن است که توسط بعضی افکار افراطی با تمایلات سیاسی مورد سوءاستفاده و یارگیری قرار گیرد.

همانطوری که بارها گفته‌ایم و از مقامات امنیتی و حکومتی انتظار داریم به سوابق تاریخی و فرهنگی کشور و ارتباط تنگاتنگ میان اهل شریعت و اهل طریقت در تاریخ فرهنگی کشور وجود دارد توجه کنند تا شبهات ایجاد‌شده که ناشی از نگاه امنیتی به جامعه‌ی درویشی‌ست اصلاح گردد، و حقوق اجتماعی و قانونی جامعه‌ی درویشی را محترم دارد تا از برخوردهای خشونت‌آمیز جلوگیری شود بلکه بستر ایجاد آن از بین برود.

به نقل از سایت مجذوبان نورـ  پایگاه مستقل خبری فرهنگی دراویش نعمت اللهی گنابادی

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روزچهارشنبه  ۲ اسفند ۱٣۹۶ -  ۲۱ فوريه ۲۰۱٨

درهمین رابطه:

بیانیه دوم اسفند ۱۳۹۶ حضرت آقای حاج دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه

http://www.ois-iran.com/2018/esfand-1396/ois-iran-7831-bayaniyahe_dowome_esfande_dr_Nourali_Tabendah.htm