نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com

 socialistha@ois-iran.com

آرشيو 

     توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

www.ois-iran.com/2018/azar-1397/ois-iran-8158-bayaniyahe_kanoune-newisandagane_IRAN.html

 

kanoon.jpg

بیانیه‌های کانون نویسندگان ایران

به مناسبت درگذشت انور خامه‌ای
و اصلان اصلانیان

پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸

 

 

بیانیه ی کانون نویسندگان ایران به مناسبت درگذشت انور خامه ای

انور خامه ای (
۱۳۹۷ – ۱۲۹۵) عضو دیرین کانون نویسندگان ایران روز سه شنبه بیست و نهم آبان در کرج درگذشت .

انور خامه ای بیش از یک قرن زیست و در زندگی طولانی خود فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشت . او بیش از یک دهه در احزاب سیاسی مختلف فعالیت کرد و پس از کودتای سال سی و دو مابقی عمر خود را صرف قلم زدن در زمینه های اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی فرهنگی و ... کرد . در دانشگاه فرایبورگ در رشته ی اقتصاد تحصیل و مدرک دکتری خود را با عالی ترین نمرات دریافت کرد . در دانشگاه های کنگو و کانادا به تدریس علم اقتصاد پرداخت . در دهه ی هفتاد میلادی رساله ی " تجدید نظر طلبی از مارکس تا مائو " را به زبان فرانسه منتشر کرد که چند بار تجدید چاپ شد . علاوه بر این بیش از بیست عنوان کتاب با موضوع اقتصاد ، سیاست ، ادبیات ، فرهنگ ، روزنامه نگاری و خاطرات سیاسی منتشر کرد .

انور خامه ای متعلق به نسلی بود که دل در گرو آرمان آزادی و رهایی انسان ازستم طبقاتی داشتند ؛ با ظلم و استبداد و سانسور مبارزه کردند و بهای آن را هریک به نحوی پرداختند .

انور خامه ای از اعضای قدیمی کانون نویسندگان ایران بود . وی در دوره ی سوم فعالیت کانون در دهه های هفتاد و هشتاد ، به رغم کهولت سن ، مشتاقانه در مجامع عمومی و نشست های جمع مشورتی کانون نویسندگان ایران حضور می یافت .

کانون نویسندگان ایران درگذشت این نویسنده ، جامعه شناس ، اقتصاددان و کنشگر سیاسی را به خانواده ی او و جامعه ی مستقل فرهنگی ایران تسلیت می گوید .

کانون نویسندگان ایران

سه شنبه ، ششم آذر
۱۳۹۷

*********
 

اصلان اصلانیان ، عضو کانون نویسندگان ایران ، درگذشت .


اصلان اصلانیان (
۱۳۹۷7 – ۱۳۲۴) ، شاعر ، نویسنده و عضو قدیمی کانون نویسندگان ایران ، روز دوشنبه بیست و هشتم آبان در ملارد کرج درگذشت . وی شاعری آزاده و عضو فعال کانون نویسندگان ایران در دورهِ دوم فعالیت این کانون (۱۳۶۰ – ۱۳۵۶) و روشنفکری آرمان خواه بود .

از زنده یاد اصلان اصلانیان دو مجموعه شعر با نام های " شباهنگ " (
۱۳۵۰) و " خورشیدهای شبانه " (۱۳۵۷) و آثاری در زمینه ی ادبیات کودکان و نوجوانان به یادگار مانده است . وی همچنین خالق یکی از ماندگارترین ترانه سرودهای سال های اول انقلاب با مطلع " شب است و چهره ِ میهن سیاهه " است که با آهنگ سازی محمدرضا لطفی و صدای محمدرضا شجریان در خاطره ی جمعی مردم ما ثبت و ضبط شده است .

کانون نویسندگان ایران درگذشت این شاعر و نویسنده ی آزاداندیش را به خانواده ی او و جامعه ی مستقل فرهنگی و ادبی ایران تسلیت می گوید .

کانون نویسندگان ایران

سه شنبه ، ششم آذر
۱۳۹۷

به نقل از سایت عصرنو

 

تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق در روز پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸

 

در این رابطه:

 ــ  مجموعه ای به مناسبت درگذشت دکتر انور خامه ای

www.ois-iran.com/2018/azar-1397/ois-iran-8156-majmouaie-dar-rabeteh-ba-dargoshte-dr.Anvar-Khamehie.html