نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

   www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

 

 

پیش بسوی هشتک لغو نظارت استصوابی

این روز ها هشتکی را  در فضای مجازی بگردش درآورده اند که از رأی دادن به روحانی پشیمانند.

اینکه چه کسانی و یا چه نهادهائی  این هشتک را ایجاد و به گردش در آورده اند ،قابل فهم است . اکثر ما می دانیم نظام جمهوری اسلامی از مردمسالاری دینی حرف می زند و تعبیر خاص خودش را هم در باره چگونگی محتوائی آن بیان می کند . هدف نظام مقدس از مردمسالاری دینی  حضور مردم در پای صندوق های رأی می باشد و نه بیشتر . یعنی مردم در این حضور مجاز نیستند درباه برنامه ها و یا چگونگی مشارکت خود  بر سرنوشت سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی خود ، اظهار نظر کنند . این محتوا را ولی فقیه  تعیین می کند . برای تأئید این نظر به اظهارات  آقای خامنه ای مراجعه می کنیم.

هنوز از خاطرمان نرفته زمانی که مراسم تنفیذ  نزد آقای خامنه ای و مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی گذشت . آقای رئیس جمهور در قامت یک رئیس جمهور که ، اکنون مراحل اولیه را گذرانده و در وضعیت تثبیت شده ای قرار گرفته است اظهار داشت که مردم به روحانی و برنامه او رأی داده اند.  اما به قول معروف هنوز جوهر این اظهارات در روی کاغذ خشک نشده بود که آقای خامنه ای فرمودند  در نظام جمهوری اسلامی مردم به افراد و یا برنامه های آنان رأی نمی دهند بلکه مردم فهیم ایران اسلامی با حضور در پای صندوق های رأی به« کار آمدی نظام مقدس» رأی می دهند.

هنوز زمان زیادی از این سخنان نگذشته بود که آیة الله خامنه ای  در اظهاراتی که مخاطب آن  برای همگان روش بود، خاطره اولین رئیس جمهوری ایران یعنی آقای دکتر بنی صدر را بازخوانی کردند که چون می خواست در برابر روحانیون حاکم بر حزب جمهوری اسلامی که خود یکی از آنها بود به آقای روحانی تفهیم کند که اگر بخواهی در برابر برنامه های انتخاباتی من که توسط ابراهیم رئیسی ُ رقیب شکست خورده آقای روحانی را به اجرا در نیاورید بهمان سرنوشتی گرفتار خواهید شد که بنی صدر گرفتار شد (نقل به مضمون ). یعنی با کمک نمایندگان منتخب شورای نگهبان که از صافی نظارت استصوابی عبور کرده اند  اجازه نخواهیم داد که دوران ریاست جمهوری شما به پایان برسد .و با استفاده از ابزار« عدم کفایت » شما  رااز ریاست جمهوری «خلع» خواهیم کرد که حتی بفکر اینکه در گوشه دیگری از این نظام مشغول به کاری باشید در ذهن شما  خطور هم نکند.

 بدنبال این تهدیدها  ، اقای خامنه ای عازم سفر به مشهد مقدس شدند . خبر رسید که برخی از فرماندهان سپاه یعنی بنا به گفته آقای روحانی ، مسؤلین دولتی که هم اسلحه دارد ، هم پول دارد و هم سایت، که بار ها در دوران تبلیغات انتخاباتی مورد تعرض قرار گرفته بود در مشهد حضور ولی فقیه بار یافتند. و چنان که پیداست آقای روحانی نیز به مشهد فراخوانده شدند تا در جمع دوستانه !! در زیر سایه رقیب شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری یعنی آقای ابراهیم رئیس ( ایة الله قتل عام ) ساز و کار« کار آمدی نظام مقدس » اعمال گرد.

 ما نمی دانیم این ساز و کار چگونه توضیح داده شد اما می دانیم آقای روحانی جدیدی از این مذاکرات بیرون آمد که با روحانی دوران تبلیغات انتخاباتی کاملا متفاوت بود . یعنی دیگر از برنامه انتخاباتیش حرفی نمی زد ، از کوتاه کردن دست دولتی که هم اسلحه ، هم پول و هم سایت دارد سخنی بمیان نیاورد ، دیگر از مالیاتی که آستان قدس رضوی و نهاد های زیر نظر مقام رهبر باید بپردازند تا فضای کسب و کار و رقابت برای دیگر اقشار جامعه قدری عادلانه تر گردد سخنی بمیان نیامد . دیگر از وعده های انتخاباتی  مانند وزرای زن و یا رفع حصرخبری نشد  که بر عکس اقدام بکارهائی کرد که رضایت جناح شکست خورده انتخابات را کسب نماید ووو...

این ساز و کار« کار آمدی  نظام مقدس » بعد از گذشت تقریبا هفت ماه از انتخابات به ثمر نشسته است. نابودی سپرده های مردم در مؤسسات مالی ، رکود اقتصادی ، کوچک تر شدن سفره های خانوار ها ، ترسیم رسمی خطوط سیاست خارجی کشور بوسیله سپاهیان و تبدیل شدن وزارت خارجه به عنوان ابزارسپاه پاسداران و توجیه گر این سیاست ها  در عرصه بین المللی  ، پذیرش دخالت نیروهای سپاه در امور مربوط به نیروهای انتظامی کشور که باید زیر نظر وزارت کشور باشد ، گسترش اعتیاد و فحشا ، صرف  بیت المال که تک تک ریال آن مورد نیاز آحاد کشور است در کشورهای سوریه ، لبنان ، عراق و یمن و کانونهای جنگی دیگری که بناست بزودی و  یکی یکی اعلام گردد.

 این« کار آمدی نظام مقدس»  باعث نا کار آمدی دولت منتخب و مستقر شده است. اکنون جناح شکست خورده انتخابات  اصرار دارد تا « نا کار آمدی نظام مقدس » را بحساب نا کاآمدی دولت مستقر بگذارد و سعی می کند مردم را بطور کلی از شرکت در انتخابات مأیوس و سرخورده نماید. عده ای نا آگاه هم در چنین دامی گرفتار شده این شعار را تکرار می کنند. البته صدا و سیمای میلی و نشریات وابسته به جناح شکست خورده در انتخابات ۱۳۹۶ نیز با حمایت لوژیستیکی خود این جماعت نا آگاه را کمک می نمایند.

 

هموطنان گرامی ،

اگر بنا است هشتکی بوجود آید ، باید هشتک لغو نظارت استصوابی بوجود آید.

 اگر بنا است هشتکی بوجود آید،باید هشتکی تحت عنوان «غیر قانونی بودن حکم حکومتی » بوجود آید.

اگر بنا است هشتکی بوجود آید،باید هشتکی باشد که بگوید سپاه پاسداران باید به سرباز خانه ها باز گردندند .

اگر هشتکی باید بوجود آید باید هشتکی باشد که بیت المال ابتدا باید مرحم زخم های هموطنان نیازمند کشور باشد.

 نه هشتک پشیمانم.

که  جناح شکست خورده انتخابات به آن نیاز مند است.  

به امید روزهای بهتر برای کشور و مردم وطنمان ایران.

 مجید هوشیار

 ١۶ دسامبر ۲۰۱۷ برابر با ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ 

 به نقل از صفحه فیس بوک مجید هوشیار


تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران درروزيکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷