نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

   www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

 

چند ایمل دریافت کردیم که همگی متن «طنزی» را در برداشتند؛ که در رابطه با آن متن، خبر توقیف «نشریه نگین کرمان» مطرح شده بود.

اما ارسال کنندگان « ایمیل»، فراموش کرده بودند ــ و یا اینکه اطلاع نداشتند  ــ ، که در نوشته خود، متذکر شوند که آن «توقیف»، مربوط به تاریخ یکشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۹۲ می باشد و نه آذرماه ١٣٩۶ !!!

در رابطه با خبرتوقیف نشریه «نگین کرمان »، ما به درج دو مطلب به نقل از دو سایت اینترنتی که بازگو کننده این امر هستند که «توقیف» آن نشریه بخاطر انتشار «طنزی» در شهریورماه ۱۳۹۲ اتفاق افتاده است، می پردازیم.

مقامات «دادگستری» جمهوری اسلامی (دادسرای عمومی و انقلاب کرمان)، محتوی آن طنز را ،«توهین به مقدسات و تبلیغ‌ علیه نظام جمهوری اسلامی» تلقی کرده، و در آن رابطه است که در آنزمان (۳ شهریور ماه ۱۳۹۲) آن نشریه را توقیف کرده اند!

 البته، انتشار مجدد آن متن، این امکان را به ما می دهد تا متن آن «طنز» را در اختیار خوانندگانی قرار دهیم که تا کنون امکان مطالعه آن را نداشته اند.

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷

 هیئت تحریریه نشریه «جنبش سوسیالیستی» ـ نشریه سازمان سوسیالیست های ایران ـ سوسیالیست های طرفدار راه مصدق

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

یکشنبه ۳ شهریور ماه، ۱۳۹۲

در پی اهانت به اسلام و مقدسات

نشریه نگین کرمان توقیف شد

نشریه نگین کرمان به علت توهین به مقدسات و تبلیغ‌ علیه نظام جمهوری اسلامی توقیف شد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر،  نشریه نگین کرمان‌ در‌ شماره 530 مورخ 23 مرداد ماه 1392 مطلبی را منتشر کرد که به دلیل توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توقیف شد.

برپایه این گزارش، مسیر قانونی پرونده نشریه نگین کرمان در حال طی شدن است و مدیر مسئول این نشریه به دلیل درج مطالب توهین‌آمیز به دادسرا‌ احضار شده است.

همچنین تعدادی از فعالان فرهنگی و مذهبی کرمان با تجمع در مقابل دفتر این نشریه هتاک مراتب اعتراض خود را اعلام و خواستار برخورد قاطع با توهین کنندگان به اسلام و مقدسات شدند.

به نقل از سایت ایسنا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

طنزی که موجب توقیف نشریه نگین کرمان شد

Posted by ajnanews on Sunday, August 25, 2013 Under: توقیف

روز شنبه دوم شهریور ماه، حمید اسحاقی، بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، اعلام کرد نشریه نگین کرمان به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و تشویش اذهان عمومی توقیف شده است.

توقیف این نشریه، یک هفته پس از حملات رسانه های اصولگرایان به این نشریه محلی به دلیل بازنشر یک طنز با عنوان «کشور خارج کجاست» صورت می‌گیرد.

خبر توقیف نشریه نگین کرمان درحالی از سوی حمید اسحاقی‪ اعلام شد که سایت‌های محلی در کرمان از جمله دو سایت هجرت نیوز و بوتیا نزدیک به اصولگرایان کرمان صبح شنبه از تجمع شماری از اعضای «هیئت های مذهبی و حزب الله کرمان» در دفتر این نشریه گزارش دادند.

این مقام قضایی در استان کرمان همچنین گفت که علاوه بر عباس کریمی زاده، مدیرمسئول نشریه نگین کرمان، نویسنده و سایر اشخاصی که در انتشار طنز «کشور خارج کجاست» در این نشریه نقش داشته اند به استناد تبصره هفت ماده نهم قانون مطبوعات محاکمه خواهند شد. این درحالی است که طنز «کشور خارج کجاست» منتشر شده در شماره بیست و سوم مرداد ماه در نشریه نگین کرمان، سه سال پیش در برخی از وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی منتشر شده بود.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان همچنین گفت که «براساس ماده ۵۰۰ قانون تعزیرات سال ۷۵، کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به هرنحو فعالیت تبلیغی کنند، به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهند شد

 

         http://ajnanews.yolasite.com/به نقل از سایت

فرهنگ/طنزی-که-موجب-توقیف-نشریه-نگین-کرمان-شد

 
تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران درروز پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷