نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

  

 

«اين گروه از اعضای شورای مرکزی که نامه سرگشاده را نوشته اند، چه کسانی هستند؟  

آيا افرادی که  واژه «باند » را استفاده می کنند، می دانند اين واژه درچه رابطه ای و از سوی چه کسانی مورد استفاده قرار گرفته است ؟

 تا آنجا که من اطلاع دارم ، واژه «باند» را افرادی همچون بيژن جزنی و عباسعلی شهرياری ( مرد هزارچهره و عامل نفوذی ساواک در حزب توده) به مرحوم محمدعلی خنجی و مرحوم  دکتر مسعود حجازی و ... اطلاق کردند ، آنهم بدين خاطر که اين افراد  با عضوشدن اعضای حزب توده در جبهه ملی ايران مخالفت کردند و حاضر نبودند تا کسانی که به راه مصدق اعتقاد ندارند ، بعضويت جبهه ملی درآيند!

 چرا و بچه دليل اعضای قديمی جبهه ملی ، همچون آقای جمال درودی  که خود مدعی است که عضو آن «باند» بوده است، ويژگی اين باند را  برای دوستان جوانش توضيح نداده است ؟

درهمان زمان که عده ای از طرفداران راه مصدق،  ملقب به «باند» شدند، در اروپا نير عده ای از توده ايها با خسروخان قشقائی در انتشار باخترامروزهمکاری می کردند. آن همکاری مورد اعتراض بسياری از طرفداران جبهه ملی و مصدقی ها قرار گرفت. امری که سبب شد تا خسروخان از عضويت جبهه ملی ايران در اروپا کناره گيری کند.من در نوشته هائيکه درباره کنفدراسيون و جبهه ملی ايران در اروپا نوشته ام به اين موضوع اشاره کرده ام.

مطلبی که اخيرأ درباره چگونگی شکل گرفتن جبهه ملی ايران در اروپا نوشته ام، همچنين به موضوع همکاری خسروخان با توده ايها و اعتراض درآنمورد اشاره نموده ام.

http://www.ois-iran.com/2011/esfand-1389/ois-iran-1154-dr_mansur_bayatzadeh-jebheyemelli_europa.htm 

با احترام

 بيات زاده »

 تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در  پنجشنبه ۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۳ ژوين ۲۰۱۱