نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 
به روز شده: ۰۴:۲۴ تهران - دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹

 

 پیام آیت الله منتظری

 به مناسبت درگذشت داریوش و پروانه فروهر در سال ۱۳۷۷

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

 

 خبر ناگوار قتل فجيع و مظلومانه مبارز فداكار و وارسته، مرد صبر و استقامت مرحوم مغفور آقاي داريوش فروهر و همسر محترمه ايشان (رحمة الله عليهما) همچون صاعقه اي ويرانگر، جو سياسي و اجتماعي كشور را برآشفت و افكار عمومي را در بهت و حيرت ناباورانه فرو برد.

مردي كه سالهاي متمادي از عمر خويش را در راه مبارزه با ظلم و تعديات و دفاع از استقلال و حقوق حقه انساني و آزاديهاي مشروع ملت ايران با تحمل شكنجه ها در زندان سپري كرد و وظيفه وجداني و انساني خود را نسبت به كشور و ملت در حد امكان و توان ادا نمود. متأسفانه برخي از رسانه ها آقاي فروهر را مردي غيرمذهبي خواندند كه اين ظلمي است فاحش نسبت به ايشان، زيرا من خود مدتها در زندان قزل قلعه از نزديك شاهد اعمال و رفتار آن مرحوم بودم . ايشان در عين سياسي بودن مردي متواضع و فروتن و مقيد و متعبد نسبت به احكام اسلام عزيز و آداب شرع مبين بود.

اينجانب اين مصيبت بزرگ و ناگوار را به خانواده و دوستان اين دو مرحوم و به همه علاقه مندان به حقوق ملت ها و آزاديهاي مشروع تسليت گفته و از خداوند قادر متعال براي آنان رحمت واسعه و حشر با اولياي خدا و براي بازماندگان و وابستگان صبر جميل و اجر جزيل مسألت می نمایم؛ و به دولت محترم تذکر می دهم که بر حسب وظیفه قانونی و شرعی خود و به منظور رفع اتهام محتمل با همه امکانات برای شناسایی و مجازات عاملین و مسببین این جنایت بزرگ اقدام نماید...

 

والسلام علي جميع اخواننا المؤمنين

‏4 شعبان المعظم 1419 - ‏1377/9/3 ‏

قم المقدسة - حسينعلي منتظري

منبع: کتاب دیدگاه ها - جلد1 - صفحه 67


به نقل از سايت امروز

http://www.emruznews.com/2010/11/post-4887.php

 

 

تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليست های ايران  در روز   يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۵ دسامبر ۲۰۱۰