نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

1388/04/29

خاتمی:‌ همه‌پرسی از مردم تنها راه حل است

 

 


در این دیدار که با حضور اعضاء مجمع برگزار شد، ابتداء حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، دبیر اجرایی مجمع، ضمن خوشامد گویی و تبریک عید مبعث، از شکیبای و تحمل رنج‌ها و مصایب خانواده‌های بازداشت شدگان که بیشتر آنان از چهره‌های شناخته شده و خدوم نظام هستند، تقدیر کرد.

در بخش دیگر این مراسم، برخی خانواده‌ها از نوع دستگیرهای شبانه و غیر قانونی و با زور و ارعاب و بدون رعایت موازین اخلاقی و شرعی و قانونی، عدم پاسخگویی مسئولان قضایی و امنیتی، بلاتکلیفی و بی‌اطلاعی آنان از محل و وضعیت بازداشت شدگان، عدم رعایت کمترین حقوق قانونی و قضایی و انسانی نسبت به مراحل بازداشت و زندانی شدن و نیز دیدارشان با مراجع توضیحاتی را ارایه دادند. برخی خانواده‌ها از بی‌احترامی و برخوردهای ناشایست مسئولان با خانواده‌ها اطلاع می‌دادند که آن را در خور شان و نام نظام جمهوری اسلامی نمی‌دانستند. با این حال این خانواده‌ها تاکید داشتند که اگر چه مسائل زندانیان برایشان اهمیت خاص دارد و از تمامی نهادها و علما مراجع عظام می‌خواهند تا به حقوق زندانیان رسیدگی و هر چه زودتر آنان آزاد شوند، اما تاکید داشتند که اولویت و نخستین خواست آنان پیگیری و پاسداشت رای مردم در انتخابات اخیر است و حاضرند این وضعیت را برای دستیابی به آن هدف مهم تحمل کنند.

در این دیدار سید محمد خاتمی ضمن همدردی و همراهی با این خانواده‌های محترم و زندانیان برجسته که تاوان دلبستگی‌‌شان به انقلاب و نظام و نگرانی‌شان به انحراف در نظام را می‌پردازند، از اینکه اخلاق و عدالت در این زمان پایمال شده است، اظهار تاسف کرد.

خاتمی با تقدیر از اظهارات اخیر آیت الله هاشمی در نماز جمعه تهران، این اظهارات را دلسوزانه و خیرخواهانه خواند و رسیدگی و اجرای خواسته‌های ایشان را حداقل‌‌هایی برای برون رفت از وضعیت بحرانی کنونی دانست. ایشان با توجه به این که اعتماد مردم آسیب جدی دیده است و اعتماد میلیون‌ها ایرانی سلب شده است، افزود تنها راه حلی که در قانون اساسی هم پیش‌بینی شده، برگزاری همه‌پرسی برای کسب نظر مردم است تا اعتماد مردم نسبت به نظام ترمیم شود.

خاتمی در پایان اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر زندانیان به کانون خانواده خود و جامعه بازگردند.

 

   پايان خبر

منبع: سايت امروز

http://emruz.net/ShowItem.aspx?ID=23455&p=1