نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

شریعتمداری هنوز از شوک خارج نشده است!

در نمازجمعه ديروز تهران علاوه بر جمعيت انبوه مردم مومن و انقلابي كه همه هفته در اين مراسم سياسي-عبادي شركت مي كنند، جمعيت چندهزار نفره ديگري نيز حضور داشتند كه براساس اخبار موثق و گزارش هاي مستند شماري از آنان از نقاط مختلف استان تهران و برخي از استان هاي همجوار به تهران آورده شده بودند. جماعت ياد شده سه ويژگي مشترك داشتند كه به وضوح از هماهنگي قبلي آنها حكايت مي كرد؛ اول آن كه تقريباً هيچكدام از آنها در نماز شركت نكردند

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت که جمعیت هواداران موسوی در نماز جمعه فقط چند هزار نفر بودن که نماز هم نخواندند.

نمازجمعه ديروز تهران همانگونه كه انتظار مي رفت و كيهان نيز در يادداشت روز پنج شنبه، از صورت بندي كلي آن خبر داده و برخي از صحنه هاي آن را پيش بيني كرده بود، برگزار شد. در نمازجمعه ديروز تهران علاوه بر جمعيت انبوه مردم مومن و انقلابي كه همه هفته در اين مراسم سياسي-عبادي شركت مي كنند، جمعيت چندهزار نفره ديگري نيز حضور داشتند كه براساس اخبار موثق و گزارش هاي مستند شماري از آنان از نقاط مختلف استان تهران و برخي از استان هاي همجوار به تهران آورده شده بودند. جماعت ياد شده سه ويژگي مشترك داشتند كه به وضوح از هماهنگي قبلي آنها حكايت مي كرد؛ اول آن كه تقريباً هيچكدام از آنها در نماز شركت نكردند و از ميان چند نفري كه به نماز ايستادند، برخي با كفش نماز خواندند! و برخي ديگر... بگذريم!...

این روزنامه همچنین نوشت:

روز گذشته و در حالي كه نمازجمعه با حضور خيل انبوه مردم مومن تهران در حال برگزاري بود، جمعيتي حدود 5-4 هزار نفر برخي خيابان هاي اطراف دانشگاه تهران را ناآرام كردند.
مشاهدات خبرنگاران كيهان و گزارش هاي نهادهاي مسئول حاكي است نمازجمعه ديروز تهران مانند تمامي هفته هاي ديگر در سال هاي گذشته با حضور جمعي از مردم تهران برگزار شد و در حالي كه برخي از نزديكان محمد خاتمي، ميرحسين موسوي و هاشمي رفسنجاني از يك هفته قبل تلاش فراواني براي بسيج نيرو و قشون كشي با هدف پررونق جلوه دادن آن به عمل آورده بودند، عملاً جمعيت شركت كنندگان تغيير محسوسي نسبت به روال معمول نمازهاي جمعه نداشت. بر مبناي گزارش هاي موجود صف هاي نماز حتي به بلوار كشاورز و ميدان فلسطين- يعني محدوده هميشگي نماز- هم نرسيد و عمده كساني كه به صورت سازماندهي شده و با پوشش هاي خاص به خيابان هاي اطراف دانشگاه تهران آمده بودند، اساساً نماز نخواندند. عده معدودي از اين افراد هم كه به اقامه نماز پرداختند هيچ كدام از اصول نمازجماعت در مورد شكل تنظيم صفوف را مراعات نكردند و برخي از آنها حتي زحمت بيرون آوردن كفش هايشان را هم به خود ندادند!
اين عده كه مدتي است به رغم تمام تلاش هاي داخلي و خارجي تعداد آنها از 6-5 هزار نفر فراتر نمي رود، بدون پيوستن به صفوف نمازگزاران و با تجمع در پياده روها و خيابان هاي اطراف به سر دادن شعارهاي ضدانقلابي و تاييد سخنان هاشمي رفسنجاني مي پرداختند.
اظهارات هاشمي عليه دولت، شوراي نگهبان و انتخابات و دفاع او از آشوب طلبان با استقبال اين عده مواجه شد و بنابر برخي گزارش ها تعدادي از نزديكان هاشمي نيز دائماً به آنها مراجعه و تحركاتشان را رصد مي كردند كه با تذكر شديد مسئولان امنيتي مواجه شدند.
اين گزارش ها نشان مي دهد خيل جوانان مومن تهران در مقابل تمامي اين حرمت شكني ها كه به رغم تذكرات پي در پي مسئولان و سخنان حجت الاسلام تقوي و بدون كوچكترين منعي از جانب هاشمي انجام شد، متانت و آرامش خود را حفظ كردند و هيچ تعرضي به چهره هاي اصلاح طلب حاضر در نماز كه عملاً در هفته هاي گذشته فرماندهي آشوب را به عهده داشته اند صورت نگرفت.
پس از پايان نماز هواداران موسوي كه در اثر سخنان هاشمي تحريك شده بودند در برخي خيابان هاي اطراف دانشگاه اقدام به روشن كردن آتش و سر دادن شعارهايي عليه نظام و دولت پرداختند. آشوب طلبي اين عده البته بيش از چند دقيقه دوام نياورد با پايان نماز و خروج نمازگزاران از مصلاي دانشگاه تهران و همچنين تدبير نيروي انتظامي تجمع كنندگان حامي موسوي و هاشمي به سرعت متفرق شدند. بخشي از اين عده با اتمام نماز و خلوت شدن اطراف دانشگاه قصد راهپيمايي به سمت ميدان آزادي را داشتند كه پس از طي چند صدمتر مسافت و در خيابان آزادي تعدادشان به كمتر از 50 نفر رسيد و خود به خود متفرق شدند.

          منبع: سايت آينده

http://www.ayandenews.com/fa/pages/?cid=10266