نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

یزدی:هاشمی درباره نقش‌مردم اشتباه گفت

عضو فقهاي شوراي نگهبان گفت: هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با طرح مسائلي به اصل مشروعيت نظام بي‌توجهي كرده است.

به گزارش فارس از قم، آيت‌الله محمد يزدي پيش از ظهر امروز در نشست خبري خود با نمايندگان رسانه‌هاي جمعي با اشاره به سخنراني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران اظهار داشت: من به عنوان عضو شوراي نگهبان، عضو مجلس خبرگان رهبري و طلبه‌اي كه در قم تحصيل كرده است، نسبت به سخنراني هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران اشكالاتي وارد مي‌كنم و مواضع من هيچ ربطي با جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه ندارد.
وي ادامه داد: هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي اول و دوم نماز جمعه مسئله زيربنايي اعتقادي كه بارها بر روي آن بحث شده را با زيربناي ديگري مطرح كرده و من اين مسائل را توضيح مي‌دهم و مي‌گويم كه او اشتباه كرده و مي‌كند.

وي گفت: در اين خطبه‌ها به آنچه كه مورد اتفاق همه فقهاي اسلامي و شيعه اثني عشري است مورد توجه واقع نشده و آن مسئله اين است كه حق حاكميت در نظام جمهوري اسلامي ايران ناشي از مبدأ اعلي و خداوند است و نقش مردم و خداوند نقش امكان عمل و امكان استيفا را دارد و مشروعيت و مقبوليت با هم تفاوت دارد.
يزدي ادامه داد: مشروعيت حاكميت در اسلام از طرف خدا و مقبوليت از سوي مردم است و صرف همراهي مردم مشروعيت نظام را ايجاد نمي‌كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اين مسئله حتي در مورد پيامبر اسلام هم قابل تعميم است اظهار داشت: آقاي هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه به آن بخش از تاريخي كه اشاره كردند، تصور اين است كه برخي مسائل را اشاره و بيان نكردند.

وي تصريح كرد: پيامبر اسلام غير از اينكه پيغمبر هستند رهبر و امام نيز هستند و قرآن ضمن اشاره به اين نكته در بخش ديگري در ارتباط با ولايت اهل بيت بودن ايشان نيز سخني به ميان آورده است.
وي خاطرنشان كرد: خداوند حضرت محمد را پيغمبر قرار داده و كار پيغمبر ابلاغ احكام الهي است، اما بعد از ابلاغ، اجرا و نظارت سمت‌هايي جداگانه‌اي هستند كه براي پيامبر قرار داده شده است؛ يعني دستور جنگ، صلح، خراب‌كردن مساجد منافقان، مصادره اموال منافقان و فعاليت‌هايي از اين قبيل دستور ولي خدا بوده است.
يزدي با تأكيد بر اينكه بحث اصلي و مهمي كه زيربناي حكومت اسلامي است در خطبه‌هاي هاشمي رفسنجاني مورد توجه قرار نگرفته است تصريح كرد: هاشمي رفسنجاني در خطبه اول نماز جمعه مردم را تكيه‌گاه قرار دادند و اين غلط فاحش است. در اسلام مردم اگر هستند، حكومتي كه خداوند قرار داده قابل عمل مي‌شود.

عضو فقهاي شواري نگهبان امام علي(ع) را مصداق روشني در اين موضوع دانست و گفت: وقتي پيامبر اسلام از دنيا رفتند امام علي(ع) از نظر شيعه خليفه‌المسلمين بود و ما هم شك نداريم كه ايشان ولي مومنان در آن زمان بودند ولي مردم با ايشان همراهي نكرده بودند و اين به معناي خليفه نبودن امام علي(ع) نيست.
وي ادامه داد: درست است كه امام علي(ع) كنار رفته بودند، ولي نظارت و همراهي مي‌كردند يعني امام علي(ع) قهر نكردند و به قدري كه مي‌توانستند ارشاد و راهنمايي و موعظه كرده بودند.
يزدي خاطرنشان كرد: از زمان پيامبر، ائمه معصوم(ع)، در زمان غيبت كبري و در زمان ما در حكومت اسلامي فقيه ولي امر با دستور الهي و ولي امر است و مردم امكان عمل و استيفاي حق را مي‌رسانند.

وي تصريح كرد: در زمان امام خميني(ره) نيز هنوز شاه حكومت مي‌كرد كه امام به اتكاي ولي فقيه دستورات حكومتي صادر مي‌كردند كه عدم اجازه از شوهر و پدر در مورد به خيابان آمدن زنان و دختران يكي از اين دستورات حكومتي بوده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني نسبت به اصل مشروعيت نظام بي‌توجهي كرده است خاطرنشان كرد: ايشان در خطبه اول كه در مورد مبعث پيامبر صحبت كردند و همچنين در خطبه دوم به گونه‌اي بحث كردند كه حكومت فقط مردمي است. اين بحث را تاريخ نشان داده و براي فقها نيز ثابت شده كه مسئله نصب الهي وجود دارد و فقيه در زمان غيبت كبري ولي امر از سوي امام زمان(عج) است. هاشمي رفسنجاني در بيان اين مسئله دچار اشتباه شده است.

 منبع: سايت آينده

http://www.ayandenews.com/fa/pages/?cid=10283

*****

آيت الله يزدي : آقاي هاشمي رفسنجاني چه كاره است كه مي گويد زندانيان را آزاد كنيد


  • به گزارش خبرگزاري فارس از قم آيت الله يزدي عضو فقهاي شوراي نگهبان روز شنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از اظهارات آيت الله هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه تصريح كرد : در حكومت اسلامي مشروعيت و مقبوليت با يكديگر متفاوت است و همراهي مردم براي حكومت مشروعيت ايجاد نمي كند.
    وي بيان داشت : آقاي هاشمي رفسنجاني در خطبه اول و دوم خود زيربناي ديگري را مطرح كرده است كه مي خواهم بگويم حتما ايشان اشتباه كرده و اشتباه مي كنند. به آنچه مورد اتفاق فقهاي اسلامي و شيعه اثني عشري است توجه نشده است و آن مساله حق حاكميت در نظام جمهوري اسلامي ايران است كه ناشي از مردم و خداوند متعال است .
    آيت الله يزدي با بيان اينكه مشروعيت با مقبوليت تفاوت دارد تاكيد كرد : مشروعيت حاكميت در اسلام از طرف خداوند است و مقبوليت حاكميت با همراهي مردم است .
    وي توضيح داد : درست است كه بدون همراهي مردم هيچ حاكم اسلامي نمي تواند كاري انجام دهد اما همراهي مردم مشروعيت حكومت را ايجاد نمي كند حتي در مورد پيامبر اسلام (ص ) هم اين گونه بود.
    عضو فقهاي شوراي نگهبان در ادامه به بخش ديگري از سخنان هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي روز گذشته نماز جمعه تهران اشاره كرد و گفت : تاريخي كه ايشان ذكر كردند و البته بخشي از آن را اشاره كرده و بخشي را اشاره نكرده اند در واقع اين است كه پيامبر خدا به غير از مقام پيامبري رهبر و امام هستند. به حكم آيات شريفه معين كه از جمله در هشت آيه قرآن از كلمه اطيعوا الله و اطيعوا الرسول نام برده شده است تماما مويد اين مطلب است كه براي پيامبر اكرم (ص ) در كنار وظايف پيامبري كارهاي نظارتي و كارهايي كه توسط حاكم جامعه انجام مي شود در نظر گرفته شده بود.
    آيت الله يزدي ادامه داد : اما آيات ديگري هست كه ولايت رسول را قرار داده است . در طول جنگ مصادره اموال و خراب كردن مسجد منافقين تماما دستورات حكومتي بوده است .
    وي خاطرنشان كرد : پيامبر همه جا رافت و مهرباني و رحمت نمي كرده است . در جايي كه لازم بوده جنگ كرده و دستور تخريب مسجد ضرار را داده است و اين امر لازم بوده است .
    رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد : اصل مهمي كه زيربناي حكومت اسلامي است مورد توجه آقاي هاشمي قرار نگرفت . اين كه اگر مردم باشند حكومت هست و اگر نباشند نيست اين غلط است . شك نداريم كه علي (ع ) خليفه پيامبر(ص ) است اما زماني كه پيامبر(ص ) رحلت نمودند مردم با ايشان همراهي نكردند. آيا اين مساله به اين معنا بود كه حضرت علي (ع ) خليفه نبود اين گونه نيست . حضرت علي (ع ) كنار نرفتند و در حد توان حتي مردم را ارشاد و راهنمايي كردند . يعني اميرالمومنين در 25 سال خليفه مسلمين بودند به عبارت ديگر ايشان مشروعيت را داشتند اما مقبوليت نبود. بعد از مرگ عثمان مي بينيم كه مردم همراهي كردند و علي (ع ) خليفه شد.
    آيت الله يزدي تاكيد كرد : اين مساله كه مشروعيت با مقبوليت متفاوت است زيربناي اسلامي است كه از زمان پيامبر اكرم (ص ) ائمه معصومين غيبت كبري و در زمان ما اين گونه است كه ولي فقيه با دستور الهي ولي امر است و حضور مردم امكان عمل و استيفاي حق را مي رساند.
    رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد : آقاي هاشمي رفسنجاني به اين مساله مهم اسلامي بي توجهي كردند و هم خطبه اول و هم در خطبه دوم به گونه اي بحث كردند كه فقط حكومت مردمي است .
    آيت الله يزدي با بيان اين كه مساله نصب الهي مطرح است و اين كه ولي فقيه در زمان غيبت ولي امر از جانب امام زمان (عج ) است خاطرنشان كرد : فتواي بيشتر فقها اين است كه او بايد اعلام حضور كند و مردم بايد با او همراهي كنند.
    نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد : در زمان امام خميني (ره ) نيز هنوز شاه حكومت مي كرد كه امام به اتكاي ولي فقيه دستورات حكومتي صادر مي كردند كه عدم اجازه از شوهر و پدر در مورد به خيابان آمدن زنان و دختران يكي از اين دستورات حكومتي بوده است .
    آيت الله يزدي خاطرنشان كرد : آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است و اين سخنان در خور مصلحت نظام نبود.
    آيت الله يزدي با اشاره به سخنراني آيت الله هاشمي رفسنجاني در خطبه دوم نماز جمعه تهران پيرامون مسئله انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت : هاشمي رفسنجاني در ابتداي اين خطبه از حضور حداكثري مردم در انتخابات تقدير كردند و اين واقعيتي است كه همه مردم اين مسئله را مي دانند من نيز از آحاد جامعه كه در اين انتخابات شركت كرده بودند قدرداني مي كنم ; اما ايشان اشاره كردند كه در اين انتخابات بذر ترديد افشانده شد من از ايشان سئوال مي كنم كه نخستين كسي كه بذر ترديد در جامعه پاشيد چه كسي بود
    وي ادامه داد : قبل از انتخابات چه كسي به مقام معظم رهبري نامه نوشت و در آن نامه اشاره كرده بود كه در خيابان ها آتش فتنه برپا شد و چنين و چنان خواهد شد آيا اين بذر ترديد نبود كه در زمينه انتخابات افشانده شد آيا خود هاشمي رفسنجاني با نامه بدون سلام خود بذر ترديد را نيفشانده است .
    آيت الله يزدي با اشاره به غيرقانوني بودن كميته صيانت از آرا گفت : قانون نظارت بر انتخابات را به شوراي نگهبان و اجراي آن را به وزارت كشور محول كرده است من نمي خواهم اسم فردي را كه به دست ايشان منصوب شده است بگويم .
    عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد : همان شوراي نگهبان و وزارت كشوري كه ناظر و مجري انتخابات رياست جمهوري دوره هاي گذشته بوده است اين انتخابات را نظارت و برگزار كرده است چطور در آن زمان اين بحث ها نبود اما اكنون عده اي مسئله خيانت و تقلب را مطرح مي كنند آقاي هاشمي مسئله خيانت و تقلب در انتخابات را چه كسي و در كجا مطرح كرده است .
    وي افزود : هنوز كه انتخابات به پايان نرسيده بود برخي ها سخن از خيانت در انتخابات مي زدند اين چه معنايي دارد
    وي اضافه كرد : بايد با آنهايي كه بذر ترديد را در جامعه افشانده و كساني كه اين بذر را آبياري كردند كه اين بذر سر از زمين درآورده و به خيابان ها ريخته و به جان و مال مردم تجاوز كرده و دو هفته امنيت كشور را زيرسئوال برده برخورد قانوني شود.
    آيت الله يزدي ادامه داد : آقاي هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه پيشنهاد مي كند كه بازداشت شدگان حوادث انتخابات آزاد شوند ايشان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند و بايد به مسائل در حيطه كارشان بپردازند كار آزاد يا بازداشت كردن دستگيرشدگان بر عهده دستگاه قضايي است .
    عضو فقهاي شوراي نگهبان خطاب به هاشمي رفسنجاني افزود : اگر شما طرفدار حفظ قانون هستيد چرا مي گوييد اين افراد را آزاد كنيد شما مي توانيد بگوييد كه به پرونده دستگيرشدگان اغتشاشات اخير رسيدگي شود اما نبايد از طرف دستگاه هاي قضايي حكم صادر كنيد.
    وي ادامه داد : طبيعي است كه در يك فتنه عده اي دستگير مي شوند و آنهايي كه مشكل ندارند آزاد مي شوند و كساني كه پول مي گيرند و در متن تخريب قرار مي گيرند مجازات مي شوند.
    آيت الله يزدي اضافه كرد : اگر از من بپرسند كه دستگيرشدگان را چه كار كنند من مي گويم كه بايد آنها را مجازات كنند براي اينكه مملكت قانون دارد.
    عضو مجلس خبرگان رهبري گفت : من به عنوان يك فرد از آقاي هاشمي رفسنجاني مي پرسم كه شما چه كاره هستيد كه مي گوييد دستگيرشدگان انتخابات بايد آزاد شوند اگر خيرخواه مردم و نظام هستيد بايد توجه كنيد كه در بررسي پرونده اين افراد بايد دقت بيشتري شود.
    وي ادامه داد : بعد از مسائل انتخابات و فتنه ها اين دوره و سخنراني مقام معظم رهبري در 22 خرداد سكوت طولاني مدت آقاي هاشمي رفسنجاني يعني چه آيا اين سكوت نوعي حمايت و طرفداري و پشتيباني از مخالفان و تاييدكردن اغتشاشات اخير نيست .
    آيت الله يزدي تصريح كرد : من به عنوان يك دوست و همكار آقاي هاشمي رفسنجاني و نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري از رئيس مجلس خبرگان مي پرسم كه اگر خيرخواه مردم و نظام هستيد چرا در اين مدت سكوت كرديد چرا آدم كشي و تجاوز به حقوق مردم را محكوم نكرديد
    وي گفت : ايشان در خطبه هاي نماز جمعه گفتند كه شوراي نگهبان با وظايف خود عمل نكرده است . من در دو دوره اي كه در شوراي نگهبان بودم در پيشگاه خداوند شهادت مي دهم كه حتي يك جا طرفداري از جناحي صورت نگرفته و فقط بر اساس قانون و شرع اسلام عمل شده است .
    آيت الله يزدي با اشاره به اينكه گزارش تفصيلي شوراي نگهبان پيرامون انتخابات به زودي چاپ مي شود اظهار داشت : اين گزارش در 50 تا 60 صفحه تهيه شده و در آن به ريزمسائل پيرامون انتخابات رياست جمهوري اشاره شده است .
    وي ادامه داد : اين گزارش فردا يا دو روز ديگر منتشر مي شود تا عموم مردم در جريان مسائل انتخابات قرار بگيرند.
    عضو فقهاي مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به اظهارات آيت الله هاشمي رفسنجاني در مورد فراهم كردن زمينه اي براي بيان ديدگاه هاي نامزدهاي انتخاباتي بيان داشت : اينكه گفته مي شود كه فضا را آماده كنيد تا هر كسي مي تواند حرف بزند و مردم تصميم بگيرند يعني ميرحسين موسوي بگويد بايد انتخابات باطل شود و مردم نيز عمل كنند اين حرف چه خاصيتي دارد.
    وي خطاب به آقاي هاشمي رفسنجاني اضافه كرد : آقاي هاشمي شما با همه سوابقي كه داشته ايد و داريد مصلحت كشور اين طور ايجاب مي كند همه دلسوزان نظام به ايشان توصيه كرده بودند كه اين نماز جمعه بايد وحدت آفرين باشد شما با بيان اين سخنان خود ايجاد اختلاف كرده ايد.
    آيت الله يزدي اضافه كرد : جريانات اخير براي مردم روشن كرد كه اقداماتي قبل از انتخابات طراحي شده بود كه به دنبال براندازي و واژگون كردن حكومت و ساقط كردن رهبري بودند و خوشبختانه پول هاي آمريكا و تدبيرهاي شياطين در اين مورد براي مردم رو شد.
    عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد : آيا اين مصلحت كشور بود كه عده اي جوانان فريب خورده به خيابان ها بريزند و سوت و كف بزنند و پارچه هاي سبز ببندند و بگويند كه اسلام را مي خواهند مگر اكثريت مردم اسلام را نمي خواهند.
    عضو شوراي نگهبان در مورد توصيه بزرگان و فقها به آيت الله هاشمي رفسنجاني در مورد ضرورت پرهيز از بيان جملاتي تحريك آفرين در خطبه هاي نماز جمعه اظهار داشت : در روز پنجشنبه در جلسه اي به همراه برخي دوستان تصميم گرفته بوديم كه با آقاي هاشمي رفسنجاني صحبت كنيم و اين كار را هم كرديم و به ايشان در مورد نظرات خبرگان رهبري و حوزه پيرامون سخنراني ايشان در خطبه هاي نماز جمعه تهران مطالبي را گفتيم و اين مطلب را اشاره كرديم كه نبايد مسائل تحريك آميز دوباره زنده شود.
    آيت الله يزدي گفت : مقام معظم رهبري خطر اغتشاشات را برطرف كردند ولي آقاي هاشمي مجددا دنبال اين است كه خطر را دامن بزند من توقع ندارم كه ايشان به آن اندازه اي كه مقام معظم رهبري از او تمجيد كردند ايشان هم همين كار را بكنند. كشور در سايه رهبري امنيت و اقتدار دارد و براي آقاي هاشمي هم مثل روز روشن است كه اگر رهبري نباشد كشور اداره نمي شود.
    وي مطالب ارائه شده از سوي آقاي هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران را دور از انتظار توصيف كرد و افزود : اگر شوراي نگهبان صحت انتخابات رياست جمهوري را تائيد كرد آقاي هاشمي رفسنجاني ديگر نبايد حرف هاي غيرقانوني مطرح كند من از شخص آقاي هاشمي رفسنجاني مي خواهم كه به قانون جمهوري اسلامي پايبندي داشته باشند و احترام شوراي نگهبان و مقام معظم رهبري را حفظ كنند.
    آيت الله يزدي در پاسخ به سئوالي اظهار داشت : اگر ميرحسين موسوي در دوره بعدي انتخابات رياست جمهوري شركت كند من صلاحيت او را رد مي كنم .
    وي اضافه كرد : ميرحسين در جريان برگزاري انتخابات قبل از پايان مهلت قانوني انتخابات خودش را پيروز ميدان معرفي كرد و تا الان به دنبال ابطال اين دوره از انتخابات بوده است .
    عضو مجلس خبرگان رهبري گفت : حتي برخي مراجع و علما نيز از برخورد ميرحسين موسوي ناراضي هستند و درخواست او براي ابطال انتخابات را معقول نمي دانند.
    وي افزود : قريب به 40 ميليون مردم در انتخابات رياست جمهوري راي دادند چرا و به چه دليلي بايد انتخابات ابطال شود .
    آيت الله يزدي با اشاره به حساسيت انتخابات ملي در مقايسه با انتخابات منطقه اي و شهري گفت : در انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه منطقه اي و محدودتر است امكان بروز مشكلات بيشتر وجود دارد و گاهي اوقات مشاهده شده كه آراي صندوق هايي را ابطال كردند و حتي نتيجه انتخابات به نفع ديگران تغيير كرده است اما در انتخاباتي كه در سطح كشور برگزار مي شود نمي توان نتيجه را بدون دليل به نفع شخص ديگري تغيير داد.
    عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد : موسوي تا امروز به قانون پايبند نبوده است و حرف منطقي نمي زند به گونه اي كه دوستان ايشان به او تذكر دادند.
    وي با اشاره به بازنگري 10 درصد صندوق هاي راي گفت : متاسفانه موسوي در اين بازنگري حضور نيافته بودند و حتي نمايندگانشان نيز حاضر به حضور در اين اقدام نشدند.
    آيت الله يزدي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد علت انتخاب اسفنديار رحيم مشايي به عنوان معاون اول از سوي رئيس جمهوري با وجود مساعد نبودن نظرات مراجع از مشايي افزود : همكاران رئيس جمهوري دو دسته اند; يك دسته آنهايي كه انتخابشان در حيطه وظيفه شخص رئيس جمهوري است و عده اي ديگر كه مجلس شوراي اسلامي بايد آنها را تائيد كند.
    آيت الله يزدي گفت : در مورد كساني كه شخص رئيس جمهوري براي تصدي سمتي انتخاب مي كند ممكن است دلسوزان نظام نظر مساعدي نداشته باشند از اين رو بايد به رئيس جمهوري تذكر دهند كه فلاني گزينه مناسبي براي پست پيشنهادي نيست .
    عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد : رئيس جمهوري امر و نهي را فقط از جانب مقام معظم رهبري مي پذيرد و نصيحت و موعظه بزرگان و دلسوزان نظام را قبول مي كنند و ممكن است بنا به دلايلي قبول هم نكنند.
    وي افزود : در مورد انتخاب مشايي تذكراتي به رئيس جمهوري داده شده و بهتر است باز هم تذكراتي داده شود و خود به خود بعد از تذكرات شخص ايشان مي داند كه چطور عمل كند.
    آيت الله يزدي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سئوال ديگري در مورد سخنان مشاور رئيس جمهوري در امور روحانيت پيرامون تحصن برخي طلاب حوزه هاي علميه در جريان انتخابات رياست جمهوري گفت : حوزه حساب جدايي دارد. رياست عاليه حوزه با مراجع و بعد از آنها با شوراي عالي حوزه است و حركاتي كه حوزه انجام مي دهد بايد با نوعي موافقت مراجع همراه باشد اما برخي حركت هايي كه رنگ سياسي دارد بايد با موافقت شوراي عالي حوزه انجام شود.
    عضو فقهاي شوراي نگهبان خاطرنشان كرد : مراجع عظام شخصيت هاي وارسته اي هستند كه مباني اسلامي در قلب و دل آنها ريشه دارد و متكي به مباني اسلامي هستند اما مسائلي وجود دارد كه ممكن است براي آنها روشن نباشد و بايد با برگزاري ديدارهاي دوطرفه و چندطرفه مطالب را روشن كرد.
    يزدي در مورد تحصن عده اي از طلاب در جريان انتخابات تصريح كرد : اين افراد هم مجوز داشتند و هم نداشتند; يعني از مسئولان بالاتر اجازه گرفته بودند اما از مقام هاي پائين تر اجازه نداشتند.
    ة ة


    لازم است توجه آيت الله آقاي يزدي را به اين نكته جلب نمائيم كه آيت الله هاشمي رفسنجاني در خطبه نماز جمعه تهران پيشنهاد كردند زندانيان وقايع اخير آزاد شوند و جناب آقاي يزدي قطعا تفاوت ميان « پيشنهاد » و « دستور » را ميدانند و به اين نكته نيز توجه دارند كه هر شهروندي مي تواند نظر خود را درباره مسائل كشور بيان كند چه رسد به رئيس مجلس خبرگان رهبري ضمنا بيانات آيت الله هاشمي رفسنجاني در جهت وحدت و آرامش بخشي بود كه آيت الله يزدي به اين نكته توجهي نفرموده اند!
     

    منبع: سايت جمهوری اسلامی

    http://www.jomhourieslami.com/1388/13880428/index.html

     

     

  •