نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

تاريخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۱
قبل از خطبه ها

 ركورد جمعيت حاضر در تاريخ نماز جمعه تهران شكسته شد

بيش از يك ميليون نفر در صفوف جاي گرفته اند اين در حاليست كه سيل جمعيت همچنان به سوي اين منطقه جريان دارد وايستگاههاي مترو بزرگراههاي نواب چمران مدرس وكردستان وجلال آل احمد شاهد ترافيك شديد به سوي مركز شهر هستند.

در حاليكه حدود سه ساعت تا آغاز نماز جمعه تاريخي تهران به امامت آيت الله هاشمي رفسنجاني باقي مانده است، گزارشهاي اوليه از آغاز حركت مردم از شهرهاي اطراف و حومه شهر به سوي ميدان انقلاب حكايت دارد.

به گزارش خبرنگار آينده علاوه بر ميرحسين موسوي، محسن رضايي و مهدي كروبي بسياري از علما و شخصيتهاي سياسي و فرهنگي جامعه از جمله آیت الله امامی کاشانی و حجت الاسلام ناطق نوری در اين مراسم تاريخي شركت کردند.
 


گروههاي انحصار طلب كه پيش از اين اقدام به بايكوت اين نماز جمعه كرده بودند، روز گذشته با انتشار مطالبي سعي در توجيه اجتماع ميليوني نماز جمعه كرده و آن را وحدت بخش توصيف كردند.

آقازاده صفارهرندي سردبير سابق كيهان و وزير فعلي ارشاد نيز رييس مجلس خبرگان رهبري را به خلفاي سه گانه تشبيه كرد و از احتمال كتك خوردن موسوي و خاتمي در نماز جمعه خبر داد.

حسين شريعتمداري نيز نوشت كه گروههاي با ظاهر حزب اللهي قصد ايجاد درگيري در نماز جمعه را دارند، اما صدواسيما شب گذشته با انتشار مكرر گزارشهايی، اين نماز جمعه را مشابه ساير نماز جمعه ها توصيف كرد.
 

بنابر تازه ترين گزارشها جمعیت زمين چمن دانشگاه تهران كه محل برگزاري نماز جمعه است، از دقايقي پيش تكميل شده  و سيل ورودي جمعيت بسوي دانشگاه تهران در جريان است.

در اين حال اخبار تكميلي حكايت از آن دارد كه از وروود برخی خبرنگاران خارجي به دانشگاه تهران ممانعت شده و كارتهاي بسياري از آنان توسط ماموران گرفته و اعلام شده كه حق تصويربرداري از نمازجمعه و خيابانهاي اطراف را ندارند.

گزارش خبرنگاران آينده حاكيست كه از حدود ساعت 12و15 دقيقه، خيابانهاي اطراف دانشگاه مملو از جمعيت بوده و دامنه ورودي جمعيت از غرب تا اتوبان چمران و از شرق تا ميدان هفت تير كشيده شده است.

نماز جمعه تهران از طريق راديو اف ام موج 95 قابل شنيدن است.

در ساعت 12و40 دقيقه، جمعيت حاضر در منطقه، رکورد تاريخ نماز جمعه تهران را شكسته و بيش از يك ميليون نفر در صفوف جاي گرفته اند. اين در حاليست كه سيل جمعيت همچنان به سوي اين منطقه جريان دارد و ايستگاههاي مترو، بزرگراههاي نواب، چمران، مدرس،كردستان و جلال آل احمد شاهد ترافيك شديد به سوي مركز شهر هستند.

شبكه تلفن همراه در خيابانهاي اطراف دانشگاه تهران قطع شده است.

تقوي رييس شوراي سياستگذاري نماز جمعه كه به جاي وزير اقتصاد دولت احمدي‌ن‍ژاد سخنران پيش از خطبه ها بود، به طولاني كردن سخنراني خود پرداخت و امروز تا هنگام اذان هم سخنرانی پيش از خطبه ها ادامه داشت و پس از شعارهای مجري برنامه، آغاز خطبه ها به بعد از اذان موكول گرديد.

نيروهاي افراطي كه اجازه حضور در صفوف نخست نماز را يافته اند، با سردادن شعارهايی مانع آغاز خطبه ها شدند كه با وجود آغاز خطبه ها اقدام به شعار دادن كردند كه با اقدام هاشمي ساكت شدند.

متن خطبه ها به صورت خبري مستقل ارائه مي شود.

منبع: سايت آينده

http://www.ayandenews.com/fa/pages/?cid=10229