نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

۴تاريخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۸ - ۱۴:۲
جمعيت حاضر در نماز جمعه تهران چقدر بودند؟

در حالي كه رسانه هاي داخلي و خارجي حضور مردم در نماز جمعه اين هفته تهران را بي سابقه توصيف كرده اند، برآوردها حاكي از حضور 1.5 تا 2.5 ميليون نفر در اين نماز جمعه است.

براساس اين برآورد كه براساس مساحت تحت پوشش حضور مردم صورت گرفته، در صورتيكه ميزان حضور افراد، 3 نفر در هر متر مربع محاسبه شود، با توجه به حضور مردم در پانصدهزار متر مربع که علاوه بر دانشگاه تهران، به خيابانهاي اطراف و  ميادين و خيابانهاي ديگر نيز كشيده شده بود، جمعيت حاضر بيش از يك و نيم ميليون نفر بوده اند.


اما برخي ديگر از ناظران با محاسبه افراد زيادي كه براي حمايت از مهندس موسوي و نه شركت در نماز در ميادين و راههاي منتهي به دانشگاه اجتماع كرده و پس از نماز به مردم پيوسته اند، جمعيت حاضر را تا دو و نيم ميليون نفر برآورد كرده اند.

این در حالی بود که خودروهای نمازگزاران، نه تنها در کل خیابان کارگر و فاطمی و کوچه های اطراف، بلکه حتی در بزرگراه جلال آل احمد نیز پارک شده بود.

گفتني است پرشورترين نمازجمعه هاي تاريخ تهران در دهه اول انقلاب با حضور حدود يك ميليون نفر و در سالهاي اخير در روز جهاني قدس و روزهاي خاص با شرکت حدود 500تا 800هزار نفر برگزار مي شده است

منبع: سايت آينده

http://www.ayandenews.com/fa/pages/?cid=10241