نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 
مقام معظم رهبري:
مردم، نخبگان و جناح‌ها، دوست و دشمن را اشتباه نگيرند
مهم‌ترين نياز كنوني، اتحاد كلمه و هوشياري در قبال توطئه دشمنان در ايجاد اختلاف است

سرويس: سياسي
1388/04/15
07-06-2009
15:17:59
8804-07152: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي
 

 

در خجسته سالروز ميلاد حضرت مولي الموحدين، علي بن ابيطالب (ع)، حسينيه امام خميني (ره) امروز صحنه جلوه‌هاي زيبايي از عشق و شور ايماني هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم از سراسر کشور بود که با ذکر ياعلي به مقام ولايت ابراز ارادت کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به اهتمام ويژه حضرت علي (ع) براي استقرار عدالت و حفظ وحدت در جامعه اسلامي، مهمترين نياز کنوني دنياي اسلام و به ويژه ملت ايران را اتحاد کلمه و هوشياري در قبال توطئه دشمنان براي ايجاد اختلاف دانستند و ضمن اخطار شديد به سران برخي دولتهاي غربي درخصوص واکنش ملت و دولت ايران به دخالتهاي آشکار آنان در قضاياي اخير تأکيد کردند: شکرگزاري حرکت عظيم و با شکوه ملت ايران در 22 خرداد و حضور نزديک به 40 ميليوني مردم در پاي صندوقهاي رأي، حفظ وحدت، مهرباني، نگاه مشفقانه، نشاط، و تداوم حرکت انقلابي در ميان مردم و نخبگان، و اشتباه نگرفتن دوست و دشمن است.

ايشان با اشاره به نقش اسلام و انقلاب اسلامي در اتحاد و يکپارچگي ملت ايران، لزوم حفظ وحدت و همدلي را يادآور شدند و تأکيد کردند: انتخابات پرشور 22 خرداد که با مشارکت بي‌نظير 85 درصدي مردم همراه بود نشان داد که انقلاب اسلامي بعد از گذشت 30 سال توانايي اينگونه به صحنه آوردن مردم را دارد، بنابراين دشمنان دست بکار شدند تا ميان مردم ايجاد اختلاف کنند که تا حدي هم موفق شدند ولي ملت بايد اين توطئه را خنثي کند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سياست روشن نظام جمهوري اسلامي که رقابت نامزدهاي رياست‌جمهوري را رقابتي درون خانوادگي مي‌داند افزودند: گاهي ممکن است اين رقابت داخل خانواده به عصبانيت هم کشيده شود اما اين مسئله ربطي به بيگانگان ندارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هدف دشمنان از ورود به مسائل داخلي کشور را ايجاد اختلاف و دو دستگي دانستند و خاطرنشان کردند: برخي از سران کشورهاي غربي در سطح رييس‌جمهور، نخست‌وزير، و وزير خارجه، در مسائل داخلي ملت ايران که به آنها ارتباطي نداشت صراحتاً دخالت کردند و بعد هم گفتند که در مسائل ايران دخالت نمي‌کنند در حاليکه آنها ضمن تشويق به اغتشاش‌گري، مردم ايران را اغتشاش‌گر معرفي کردند.

ايشان با تأکيد بر اينکه اغتشاش‌گر همان عده معدودي هستند که از بودجه تصويب شده برخي دولتهاي غربي استفاده مي‌کنند، افزودند: اينکه عده‌اي نامزد مورد نظرشان رأي نياورد و احساس افسردگي و ناراحتي کنند طبيعي است و معناي اين مسئله، اغتشاش‌گري نيست زيرا براساس نتيجه انتخابات، اکثريت و اقليتي در کشور است و قواعدي وجود دارد، بنابراين معرفي مردم ايران در رسانه‌هاي امريکايي و اروپايي تحت سلطه صهيونيستها، به عنوان اغتشاش‌گر، اهانت به ملت است.

رهبر انقلاب اسلامي با اخطار شديد به سران برخي دولتهاي غربي تأکيد کردند: اين دولتها بايد مراقب اظهارات و رفتار خصمانه خود باشند زيرا ملت ايران عکس‌العمل نشان خواهد داد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ما اظهارات و رفتارهاي مداخله‌جويانه اين دولتها را محاسبه خواهيم کرد و قطعاً در آينده روابط جمهوري اسلامي ايران با آنها تأثير منفي خواهد داشت.

ايشان ملت ايران را ملتي مقتدر و نظام اسلامي را ريشه‌دار و تثبيت‌شده دانستند و تأکيد کردند: اگر مسئولين جمهوري اسلامي با يکديگر اختلافاتي هم داشته باشند، در ايستادگي در مقابل دشمن، و در حفظ استقلال کشور با يکديگر يک کلام هستند و دشمن بداند که نخواهد توانست ميان ملت ايران انشقاق ايجاد کند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: همه سران کشورهاي استکباري بدانند، هنگامي که پاي دشمنان به ميان بيايد، ملت ايران با وجود برخي اختلاف سليقه‌ها، در مقابل دشمنان متحد و مشتي واحد عليه آنها مي‌شوند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري تجربه سي ساله ملت ايران از دشمني‌ها و توطئه‌هاي بيگانگان، خطاب به برخي کشورهاي غربي افزودند: تصور نکنيد که اگر شما از يک جرياني به خيال خود دفاع کرديد و يا اسم برخي افراد را آورديد آن جريان به شما متمايل خواهد شد. ابداً چنين اتفاق نخواهد افتاد، زيرا دروغ‌گويي شما براي ملت ايران آشکار است و آنان مي‌دانند که هدف شما ايجاد بدبيني ميان مردم و نخبگان و ادامه کينه‌ورزي نسبت به نظام اسلامي است.

ايشان با تأکيد بر اينکه آرزو و خواب آشفته و باطل برخي کشورهاي استکباري، از بين رفتن نظام اسلامي مستقل و مقاوم در مقابل زورگويي‌هاي آنهاست، خاطرنشان کردند: حمايت دولتهاي غربي از برخي افراد و يا مخالفت آنها با برخي ديگر، همه فريب است؛ زيرا از نظر آنها هرکسي که به نظام اسلامي، قانون اساسي و آرمانهاي ملت ايران پايبند باشد، دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: سي سال تجربه ايستادگي نظام اسلامي و تو دهني ملت ايران به سران زورگو و متجاوز، هنوز برخي کشورهاي غربي را بيدار نکرده است و همچنان به اين کشور و ملت طمع دارند در حالي‌که آنها اشتباه مي‌کنند و نتيجه اين اشتباه خود را خواهند ديد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به برخي دنباله‌هاي دستگاههاي تبليغاتي مخرب و معاند با نظام جمهوري اسلامي افزودند: چنين دنباله‌هايي همواره در سالهاي گذشته نيز وجود داشته‌اند اما اين افراد بدانند که دشمنان و گرگهاي درنده، از اين دنباله‌ها تا آنجا که منافعشان اقتضاء کند، استفاده و بعد اين افراد را همچون دستمالي به گوشه‌اي پرت خواهند کرد.

ايشان، حفظ هوشياري و شناخت صحيح دوست و دشمن را يادآور شدند و تأکيد کردند: اين معدود دنباله‌هاي فريب خورده، علامت‌هاي غلطي مي‌دهند که دشمنان نيز فريب اين علامتها را مي‌خورند اما مردم و نخبگان و همه جناحها بايد مراقب باشند تا دوست و دشمن را اشتباه نگيرند و رفتاري را که بايد با دشمن داشته باشندَ، با دوست انجام ندهند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم جدا کردن حساب اخلال‌گران به امنيت مردم از ساير افراد افزودند: نظام اسلامي براساس وظيفه خود با کساني که زندگي و آسايش مردم را برهم مي‌زنند و جوانها را تهديد مي‌کنند، برخورد خواهد کرد اما مبادا دشمن را با دوست اشتباه بگيريم و دوست را بخاطر يک خطا، دشمن به حساب بياوريم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: از آن طرف عده‌اي هم، بايد مراقب باشند تا دشمن معاند را دوست تصور نکنند و فريب حرف‌هاي او را نخورند.

ايشان تأکيد کردند: هر فتنه‌اي، در مقابل حق و در مقابل ملتي هوشيار از بين خواهد رفت و به لطف خداوند فتنه‌هايي که دشمن در قضاياي اخير به آنها اميد بسته بود تمام شد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اين که آنچه بعد از پايان فتنه و گرد و غبارهاي ناشي از آن باقي مي‌ماند، متن و اصل قضيه است، خاطرنشان کردند: حقيقت اصيل و ماندگار، همان انتخابات پرشکوه و با حضور نزديک به 40 ميليون نفر از ملت ايران و ابراز اعتماد آنان به نظام اسلامي بعد از گذشت سي سال، و انتخاب يک رييس‌جمهور با بيش از 24 ميليون رأي است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لزوم شکرگزاري و قدرشناسي اين نعمت بزرگ را از جانب مسئولان و همچنين مردم يادآور شدند و افزودند: وظيفه مسئولان و رييس‌جمهور منتخب در برابر اين اقبال مردمي، خدمت کامل و جامع براي حل مشکلات مردم و تلاش به منظور پيشبرد کشور و حفظ اتحاد ملت بزرگ ايران است.

ايشان درخصوص وظيفه مردم نيز تأکيد کردند: ملت ايران هم بايد در جهت مخالف خواست دشمن که همان حفظ وحدت، هوشياري، نگاه محبت‌آميز و مشفقانه، نشاط و تداوم حرکت انقلابي است، حرکت کنند که قطعاً موجب خرسندي حضرت ولي عصر (عج) خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جايگاه و مقام حضرت علي (ع) در نزد پيامبر اکرم (ص)، زندگي اميرالمؤمنين (ع) را الگوي عالي تربيت اسلامي و حاوي درسهاي فراوان براي سعادت و کمال امت اسلامي خواندند و افزودند: از جمله درسهاي زندگي آن امام عظيم‌الشأن، حق‌طلبي ايشان براي استقرار عدالت و حفظ وحدت در جامعه اسلامي است که در اين راه مجاهدتها و آزمونهاي دشواري را تحمل کردند و حتي در برخي موارد بخاطر مصالح اسلام از حق خود نيز چشم‌پوشي کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري مجدد تلاش دشمنان براي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و رودررو قرار دادن شيعه و سني خاطرنشان کردند: دنياي اسلام با توجه به نيازها و اهداف بزرگ خود، امروز بيش از پيش نيازمند اتحاد کلمه است و اگر مسلمانان وحدت را حفظ کنند، دشمنان نخواهند توانست از ضعف آنان براي رسيدن به مقاصد خود استفاده کنند.

يادآور مي‌شود در اين ديدار جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم قضايي ، ائمه جماعات تهران بسيجيان و خانواده‌هاي معظم شهدا از شهرهاي مشهد ، اهواز ، بوشهر ، سنندج ، ورامين ، مهريز ، انار ، مبارکه ، هرمز ، نجف‌آباد ، کاشان ، اراک ، شهرري و سبزوار حضور داشتند.

انتهاي پيام

كد خبر: 8804-07152