نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
  دفتر نیویورک

P.O. Box
136
Audubon Station
New York City, NY. 10032

 

اول ماه ژوئیه 2009

 

عالیجناب اقای بان کی مون

دولت ایران که مواجه با بحران مشروعیت میباشد با بکار بردن خشونت سعی در اختناق و سرکوبی مردم مینماید. مردمی که میخواهند با استفاده از راههای مسالمت آمیز بآزادی های حقه خویش وبرخورداری از اساس حقوق بشر نائل بشوند. سازمان ملل متحد مّوجه ترین سازمان بین المللی است که بحقوق بشر اهمیت میدهد.

سازمان ملل متحد بر اساس منشور آن که مؤکدآ "ضامن حقوق بشر و منزلت و ارزشهای انسانها و برابری حقوق زنان و مردان و ملت های اعم از بزرگ و کوچک"، تأسیس گردیده است.
 

دولت ایران از امضا کنندگان  منشور جهانی حقوق بشر است  و ملزم برعایت کلیه مفاد و مقررات آن از جمله ماده 21 که در آن مصرح است "هرکس حق دارد از مشارکت امور مملکت خود بهره ور بوده و مستقیمآ یا از طریق  انتخابات آزاد و تعیین نمایندگان خود در اساس قدرت حکومت ذی سهم باشد، و اراده مردم بطور ادواری و انتخابات واقعی بیان شود..".

همانطور که شما بطور کامل آگاهی دارید انتخابات در ایران نه دمکراتیک بوده و نه آزاد. نظام تنهابه افراد مورد اعتماد اقلیت حاکم اجازه شرکت در انتخابات را میدهد. آنچه سبب اعتراضات اخیر گردیده این است که حکومت حتی به آراء به نامزدهای مورد تأئید خود رژیم هم احترام نمیگذارد. 

جبهه ملی ایران که توسط آزادیخواهان ایران برهبری دکتر محمد مصدق در سال 1349 با هدف اصلی تأمین برگزاری انتخابات آزاد پایه گزاری شده بود، همواره سازمان عمده طرفدار دمکراسی در ایران باقی مانده است.   جبهه ملی ایران قوبآ مخالفت خود را به نقض فاحش حقوق بشر در ایران ابراز میدارد.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور بدینوسیله توجه شما را نسبت به نقض گسترده و آشکار حقوق بشر نسبت بمردم ایران معطوف میدارد. سازمان ملل متحد میتواند نقش سازنده ای در جلوگیری از بحران فعلی و وخامت اوضاع کنونی و خونریزیهای بسیار داشته باشد. همانگونه که سازمان ملل در حل و فصل اختلافات در سراسر جهان از جمله در افریقا جنوبی، نامیبیا، کامبوج و ترور رفیق حریری در لبنان از خود نشان داده است. سازمان ملل متحد میتواند نقش تاریخی خود را بطور فعال و مؤکد نسبت به حل و فصل مسائل کنونی ایران و حمایت ازطرح های پیشنهادی زیر بعمل آورد.

همانطور که آگاهی دارید بدنبال انتخابات مخدوش ریاست جمهوری در ایران، مأمورین امنیتی حکومت بسرکوبی بیرحمانه و بازداشت تعداد زیادی از فعالان، طرفداران دمکراسی و معترضین علیه تقلب در انتخابات پرداختند. و نیز بحملات خشونت آمیز بمنازل مخالفین و خوابگاههای دانشجویان دانشگاه توسط مأمورین ملبس به لباس شخصی اقدام نمودند. ما از شما تقاضا داریم طی بیانیه ای رسمی و عمومی در دفاع از جنبش دمکراسی در ایران و نیز پشتیبانی علنی از تعیین گزارشکر ویژه شورایعالی حقوق بشر در سازمان ملل بنمائید. تاتحقبق در مورد اعمال خشونت نسبت بمردم ایران و تعدی حکومت نسبت به تظاهرات مسالمت آمیز فعالین طرفدار دمکراسی بپردازد.

اقایان دکترمحسن قائم مقام و احمد پاکزاد (قاضی بازنشسته و وکیل دادگستری ایران) به نمایندگی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور تعیین گردیده اند. ایشان جزئیات این مطالب راگفتگو نموده و چگونگی بذل مساعی از طریق مجاری دیپلماتیک سازمان ملل در حل این مسائل و منازعات و جلوگیری از خشونت های بیشتر را پبگیری خواهند نمود.

 

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

هیآت اجرائیه

دکتر همایون مهمنش ( آلمان)
بهمن مبشری ( آلمان)
کامبیز قائم مقام ( امریکا)