نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

احمدی‌نژاد:۲۳ خرداد، مجلس ختم دموکراسی لیبرال بود

 

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۳ خرداد، «مجلس ختم دموکراسی لیبرال بود.»

وی که امروز در همایش سراسری قوه قضائیه سخن می‌گفت، انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران را منشاء تحول در جهان دانست و افزود: «انتخابات ایران مثل انفجار نور دنیا را روشن کرد.»

رئیس جمهور ایران گفت: «مردم در اداره جامعه در غرب نقشی ندارند و دمکراسی کنترل شده و محدود آن‌ها توسط مردم‌سالاری آرمانی ملت ایران به چالش کشیده شده‌است.»

آقای احمدی‌نژاد در رابطه با واکنش‌های بین‌المللی به ناآرامی‌های اخیر ایران، گفت: «از دو سه کشور اروپایی انتظار نداریم، اما از آقای اوباما به عنوان مدعی تغییر تعجب می‌کنیم که چرا در امور ایران دخالت و اظهار نظر خارج از ادب در قبال ملت ایران کرده‌است.»

وی خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: «چرا با یک ملت بزرگ این طور صحبت می‌کنید؟ آن موقع که در غرب هیچ خبری نبود، ملت ایران ملتی متمدن بوده‌است و علم، تمدن و فرهنگ بشر مرهون ملت ایران است.»

رئیس جمهوری ایران این سخنان را «نصیحت‌های دلسوزانه» عنوان کرد و گفت: «مشخص است که اگر توجه نکنید عاقبت چه خواهد شد.»

محمود احمدی‎نژاذ به برخی سران کشورهای اروپایی و آمریکا هشدار داد: «اگر به دخالت‌ها و رفتار بی‌ادبانه در قبال جمهوری اسلامی ایران ادامه بدهید، پاسخ ملت ایران قاطع و پشیمان کننده خواهد بود و شما را به پشیمانی وادار می‌کنند.»

وی با اشاره به شعارهای حقوق بشری کشورهای غربی، گفت که مواضع آنها را در مجامع جهانی افشا خواهد کرد.

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران۲۲ خرداد ماه برگزار شد. یک روز پس از آن آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی محمود احمدی‌نژاد را با ۲۴ میلیون رای برنده این انتخابات دانست.

شهرهای مختلف ایران طی دو هفته اخیر شاهد اعتراضات گسترده به نتایج آرای انتخابات بوده‌است. میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح خواستار ابطال انتخابات هستند.

 

منبع: سايت ميزان نيوز

http://www.mizannews.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=438:1388-04-06-16-58-55&catid=1:2009-05-17-13-49-24&Itemid=66