نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

تهران:۱۱:۱۸ ,  ۱۳۸۸/۰۲/۲۶

مجمع اقتصادجهانی‌در اردن- 9

 

جان کری:

دولت اوباما در جستجوی راههای همکاری با ایران است

به نقل از سايت خبرگزاری مهر

امان - اردن - خبرگزاری مهر: "جان کری" با انتقاد از سیاستهای دولت جمهوری خواه بوش در برابر ایران و نیز تاسف از دخالتهایی تاریخی چون کودتا علیه دولت مصدق ، هر گونه تلاش برای تغییر نظام سیاسی ایران را رد کرد و گفت: دولت اوباما و مشاوران وی در جستجوی راههای همکاری با ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر از محل اجلاس منطقه ای مجمع جهانی اقتصاد در اردن ، "جان کری" سناتور دمکرات آمریکایی در سخنانی در این نشست با رد هرگونه تلاش و تصمیم برای تغییر نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران ، جستجو برای یافتن راههای همکاری با تهران را مورد توجه دولت دمکرات اوباما دانست.

وی با اشاره به مشکلات عمیق و تاریخی بین آمریکا و ایران و تاسف از برخی اقدامات و مداخلات آمریکا در امور داخلی ایران از جمله کودتا و به سقوط کشاندن دولت دکتر محمد مصدق افزود: اما امروز این یک واقعیتی است که ما دنبال ترتیبات جمعی و جدید امنیتی در خاورمیانه هستیم که ایران در این زمینه می تواند جایگاه مهمی داشته باشد.

"جان کری" همچنین در مورد موضوع هسته ای ایران مدعی شد: نگرانی تمام کشورهای عضو 1+5 از جمله چین ، روسیه و غرب در پی قطعنامه های شورای امنیت این است که مبادا ایران بر خلاف ان پی تی در صدد استفاده نظامی از توانمندی تکنولوژیک هسته ای خود برآید.

وی بدون اشاره به تاکید مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران ، در عین حال استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق تمام کشورها دانست.

این سناتور دمکرات آمریکایی مجددا با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد مشکلات بین آمریکا و ایران تاریخی است ، تاکید کرد که "ما اگر ما می خواهیم پیش برویم باید از این تاریخ گذر کنیم."