نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

مراسم ترحیم شهید روح الامینی

با دخالت نیروهای امنیتی و نظامی برگزار نشد

 

در خیابان اصلی نیز وانت هائی كه انبوه نیروهای ضد شورش را حمل می كرد با بلندگوئی ماشین هائی را كه بر سر راهشان قرار داشتند بشدت تهدید می كردند.

 
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
خبرنامه امیركبیر: روز گذشته ساعت 4 بعد از ظهر مردمی كه به قصد شركت در مراسم ترحیم شهید روح الامینی به جام جم و مسجد بلال صدا و سیما رفتند با كاغذهای A3 بزرگی روبرو شدند كه بر تمامی نرده های حفاظ محوطه صدا و سیما نصب شده بود و بر روی آن نوشته شده بود كه "طبق اعلام خانواده مرحوم روح الامینی مراسمی كه قرار بود در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شود به زمان و مكان دیگری موكول شده است".
 

هیچ كس پاسخگوی چرائی عدم برگزاری مراسم ترحیم این شهید نبود و تنها نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بی شماری كه تمامی محوطه جلوی درب اصلی جام جم را پر كرده بودند و حاضر به هیچ نوع پاسخگوئی نبودند. نیروهای پلیس و انتظامی و نیز گارد ضد شورش در تمامی پیاده روی خیابان ولیعصر و در اطراف محوطه جام جم تا پل پارك وی مستقر شده بودند.
 

صدها نفر از مردم، كه تعداد قابل توجهی از آنان را زنان تشكیل می دادند، و به قصد شركت در این مراسم راهی جام جم شده بودند، پس از اطلاع از عدم برگزاری مراسم، با سكوت در پیاده روی منتهی به درب صدا و سیما ایستاده بودند. در كف پیاده روها تكه كاغذهای كوچكی به تعداد زیاد پخش شده بود و بروی آن نوشته شده بود "مرگ بر دیكتاتور".
 

با بیشتر شدن جمعیت حاضر در پیاده روها نیروهای موتور سوار ضدشورش و باتوم بدست با عبور از میان افراد حاضر آنان را متفرق كردند. در این میان یكی از نیروهای لباس شخصی به سمت پسر جوانی هجوم برد و قصد بازداشت او را داشت كه با اقدام هوشیارانه ی برخی زنان حاضر و ممانعت آنها و درگیری فیزیكی، موفق به این كار نشد. فردی كه قصد دستگیری داشت نیز از بیم اقدام مردم بسرعت گریخت.
 

در خیابان اصلی نیز وانت هائی كه انبوه نیروهای ضد شورش را حمل می كرد با بلندگوئی ماشین هائی را كه بر سر راهشان قرار داشتند بشدت تهدید می كردند. نیروهای گارد ضد شورش هم چنین در محوطه پارك ملت مردمی را كه در حال استراحت بودند یا بر روی صندلی ها نشسته بودند مجبور به ترك محل كردند.
 

جو خیابان ولیعصر در اطراف ناحیه جام جم از ساعت 4 كه قرار بود مراسم ترحیم شهید روح الامینی برگزار شود ملتهب بود. نیروهای امنیتی و انتظامی و نیز گارد ضد شورش بسرعت هرگونه تجمع اندكی را متفرق می كردند و تمامی افراد حاضر در پیاده روها را مجبور به رفتن می كردند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر برخورد خشن نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و نیز گارد ضد شورش با زنان و دخترانی كه در حال عبور از پیاده رو بودند نیز قابل توجه بود. در چند مورد نیروهای گارد موتور سوار ضمن به كار بردن الفاظ زشت دختران را مورد خطاب قرار می دادند كه این امر با برخورد قاطع از سوی زنان و دختران حاضر روبرو می شد.
 

گفتنی است پیش تر اعلام شده بود كه مراسم ترحیم شهید محسن روح الامینی ساعت 4 بعد ازظهر در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می شود. محسن روح الامینی دانشجوی دانشكده فنی دانشگاه تهران، در روز 18 تیرماه بازداشت و در زندان اوین زیر شكنجه جان سپرد.
 

دیدگاه ها

گلايه از سكوت محسن رضايي

گلايه از سكوت محسن رضايي
درقبال خون هاي بناحق ريخته ي اخير
ستيزه بامن مظلوم روا نيست
معاني اين همه جور وجفا چيست؟
اگرمردي بظالم پشت گردان
ويا ازما فقيران روي گردان
بظالم لطف ها داري فراوان
نگهداري كني اسرارش از جان؟!!!
مصون كردي توآنان از هر گزندي
رهاشان كردي از هر ساز وبندي
مدام از ظالمان نورچشمي
حفاظت مي كني بي هيچ خشمي
فراموشت شده امر خدائي؟
كه ظالم ظلم كند-پس توكجايي؟
فقيري گر كند اندك گناهي
ندارد بخششي ،جز مرگ راهي؟!
اما ظالم مجاز است درهمه كار
مثال زالويي گرديده خونخوار
بيا رحمي بكن بر مستمندان
بده ياري به آنها روي وجدان
تو گوئي مهرباني باهمه كس
غضب كرده به ما صدها ناكس
فقيران آدمند او (خدا) آفريده
جفاكاري چرا؟ سر كس نديده
همه پايان دهيد مظلوم كشي را
و يا مردانه سر كشيد جام علي(ع) را
«همه رفتند ما از پي روانيم
همانا از شمار رفتگانيم»
ايذه- سيدمحمدجواد پردستان
5/5/1388

منبع: سايت خبرنامه اميرکبير

http://www.autnews.me/node/1004