نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

ناصري: سخنان لاريجاني از جنس حرف‌هاي نجومي بود كه در تاريخ، طالع‌بينان براي بعضي دولتمردان مي‌گفتند

 

1388/07/10 -


 

امروز: عضو شوراي عالي بنياد باران با اشاره به اظهارات اخير محمد جواد لاريجاني گفت: سخنان لاريجاني از جنس حرف‌هاي نجومي بود كه در تاريخ، طالع‌بينان براي بعضي دولتمردان مي‌گفتند و بعضاَ دولتمردان به ذائقشان خوش مي‌آمد.
عبدالله ناصري در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در واكنشي به سخنان محمد جواد لاريجاني گفت: بايد به چند نكته در مورد شخصيت لاريجاني توجه كرد توصيفي كه از لحاظ شخصيتي از او در بين نخبگان مي‌شود اين است كه سعي مي‌كرد هميشه حرف‌هايي را بزند كه از نظر جامعه، حرفهاي بزرگي باشد.
وي با بيان اينكه از ويژگي‌هاي لاريجاني گفتن حرف‌هاي غيرواقعي و جلب توجه‌كننده است، ادامه داد: اين حرف‌هاي بزرگ، منطقي پشتوانه اش نبود و مورد قبول نخبگان قرار نمي‌گرفت. حتي زماني كه معاون وزير خارجه بود و اگر اين حرف‌ها تحقق پيدا مي‌كرد او قهرمان مي‌شد كه عموماَ حرفهايش تحقق پيدا نمي‌كرد.
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب در ادامه خاطر نشان كرد: از اين لحاظ شخصيت لاريجاني را با يكي از روزنامه دولتي شبيه مي‌دانم كه اساساَ حرف‌هايي از خودشان بروز مي‌دهند كه نه اساسي دارد و نه مورد پذيرش افكار عمومي قرار مي‌گيرد.
وي تصريح كرد: شبيه‌سازي ميرحسين موسوي به رجوي از اين نوع حرف هاي عجيب بود، لاريجاني برخلاف رشته تحصيليش كه رياضي است و بايد ذهن دقيق و منطقي داشته باشد و از واژه‌هاي عاقلانه استفاده كند در اين گفت و گو چنين دقتي را نكرد.
ناصري ادامه داد: مسعود رجوي به‌خاطر رفتارهاي سالهاي اول انقلاب و جنايت‌هايي كه در داخل كشور كرد، در نگاه مردم بعد در اوج نفرت است و مهندس موسوي به عنوان يادگار امام (ره)، نخست وزير امام (ره) و نخست وزير دوران جنگ از يك وجه محبوبي در نزد مردم برخوردار است.
وي با بيان اينكه موسوي دو سال در دهه اول انقلاب تجربه‌ي مديريتي ارشد و عالي را با موفقيت در بحراني‌ترين شرايط از خود نشان داده،اظهار داشت: موسوي بعد از 20 سال سكوت در عرصه سياسي وارد انتخابات شد و مورد اقبال گسترده جامعه قرار گرفت.
عضو شوراي عالي بنياد باران تاكيد كرد: موسوي داراي پشتوانه عظيمي است و هيچ‌كس نمي‌تواند علاقه شخص امام در زمان حياتشان و علاقه يادگاران و رهروان راه امام را بعد از ايشان چه در دوران سكوت و چه در دوران انتخابات به ميرحسين موسوي انكار كند.
وي يادآور شد: اينكه يك شخصيتي كه در اوج محبوبيت در عرصه‌ي ملي و در بين ايرانيان است امروز شباهت پيدا كند به يك آدمي كه در اوج نفرت ملي چه در داخل و چه در خارج از كشور قرار دارد غيرقابل پذيرش و تمسخر برانگيز است.
ناصري با اشاره به انتقاد به سيد حسن خميني براي حاضر نشدن در روز حضور اعضاي دولت در حرم امام (ره) گفت: اين حركت، يك حركت هوشمندانه و خردمندانه است با پيام حفظ صيانت از ميراث امام خميني است و طبيعتاَ امروز بيت امام (ره) مدافعان اصلي و نماد اصلي از حفاظت و صيانت امام راحل هستند.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: جامعه‌ علاقه‌مند به امام راحل مي‌پذيرد كه هر كسي از اين ميراث و از آرمان‌هاي امام (ره) حمايت كند مورد پذيرش و علاقه‌ي حافظان ميراث امام (ره) قرار مي‌گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه هر كس كه سعي در انهدام و حذف دغدغه‌هاي اصلي امام (ره) كه بزرگترين آنها جمهوريت و حقوق مردم بود داشته باشد َ مورد بي‌توجهي قرار مي گيرد تصريح كرد: حركت‌هايي كه در سالهاي اخير مخصوصاَ بعد از انتخابات صورت گرفت پيام روشني به جامعه براي حذف جمهوريت نظام و دغدغه‌ي اصلي امام (ره) است و طبيعي است در برابر اين دغدغه اصلي امام، يادگار امام و نماد حفاظت و صيانت از ميراث امام(ره) يعني سيد حسن خميني نمي‌تواند نسبت به آن بي‌توجه باشد.
وي با يادآوري ديدار لاريجاني با نيك بروان گفت: با توجه به اينكه اخيرا رسانه‌هاي حامي دولت مبادرت به انتشار خبر جعلي ديدار آقاي خاتمي و جورس سورس كردند،احتمالا آقاي لاريجاني بيم اين را داشتند كه رسانه‌هاي اصلاح طلب ديدار سال 76 او را با نيك بروان مطرح كنند، به همين دليل سعي كرد با اينگونه اظهارات فضاي رسانه‌اي را تحت‌الشعاع قرار دهد.
ناصري با بيان اينكه اظهارات محمد جواد لاريجاني براي جريان اصولگرايي نيز غير منتظره بود، اظهار داشت: او در نمايشگاه نجوم در شرايط طالع‌بيني و پيش‌بيني قرار گرفته بود و گفته‌ او از جنس حرف‌هاي نجومي بود كه در تاريخ طالع‌بينان براي بعضي دولتمردان مي‌گفتند و بعضاَ دولتمردان به ذائقشان خوش مي‌آمد.

منبع: سايت امروز

http://www.emruznews.com/ShowItem.aspx?ID=24626&p=1