نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

نامه سرگشاده ی علی مطهری به احمدی نژاد

  خبرگزاري انتخاب :دکتر علی مطهری در نامه ای سرگشاده به رئيس جمهور، در مورد اظهارات ایراد شده توسط وی در برنامه های انتخاباتی، خواستار شفافیت و صداقت بیشتری شده است تا شائبه سیاسی کاری از آن برنیاید.

 

۱۸ خرداد ماه ۱۳۸۸    ساعت : ۱۸ , ۱۶

به نقل از سايت خبرگزاری انتخاب:

دکتر علی مطهری در نامه ای سرگشاده به رئيس جمهور، در مورد اظهارات ایراد شده توسط وی در برنامه های انتخاباتی، خواستار شفافیت و صداقت بیشتری شده است تا شائبه سیاسی کاری از آن برنیاید.

در این نامه آمده است:

جناب آقاي دکتر محمود احمدي نژاد
رياست محترم جمهوري اسلامي و کانديداي دوره دهم

با اهداي سلام و آرزوي توفيق براي جناب عالي، مباحث مطرح شده در تبليغات انتخاباتي از سوي شما شبهات و سؤالاتي را پديد آورده که خوب است براي رفع اين شبهات پاسخ آنها را بدانيم:

1. چرا در طول چهار سال رياست جمهوري خود، اسامي مفسدين اقتصادي را اعلام نکرديد و در آستانه انتخابات رياست جمهوري دست به اين کار زديد؟

2. چرا در ميان افشاشدگان، نامي از وابستگان حاميان شما ديده نمي شود در حاليکه خوب مي دانيد در ميان وابستگان برخي حاميان نامدار شما نيز چنين افرادي – در حد همين اتهامها - وجود دارند؟

3. آقاي پاليزدار هم همين سخنان شما را به علاوه چند مطلب ديگر از همين سنخ مطرح کرد. چرا بر خلاف رکسانا صابري از او حمايت نکرديد تا در نهايت پس از نه ماه سلول انفرادي (به گفته وکيلش) به 9 سال زندان محکوم شد؟

من پيشنهاد روشني براي شما دارم. در اين چند روز باقيمانده تا انتخابات براي اثبات صداقت و خلوص نيت خود اسامي لااقل يک تن از نزديکان حاميان مهم خود را ـ که در ميان وابستگان برخي روحانيون سرشناس حامي شما هم پيدا مي شوند و در گذشته مناصبي هم داشته اند ـ به عنوان مفسد اقتصادي اعلام نماييد تا مردمي که مي پندارند يک ناجي واقعي براي رفع فساد پا به ميدان گذاشته، قانع شوند که اين افشاگريهاي شما براي خداست نه براي خود و از ترس از دست دادن مقام رياست جمهوري و در قالب يک پروژه سياسي.

خود بهتر مي دانيد که اينجانب فردي بودم که در دي ماه 82 يعني سالها پيش از جنابعالي مسأله فعاليتهاي اقتصادي برخي نزديکان جناب آقاي هاشمي را مطرح کردم و خواستار شفاف شدن آن و رفع ابهامات شدم. بنابراين نمي توان اينجانب را متهم به حمايت کور از افراد مورد انتقاد شما کرد. سخن در اين است که آيا شما مبارزه با مفاسد اقتصادي را به عنوان يک حقيقت و در راستاي اجراي عدالت قبول داريد يا به عنوان يک ابزار و وسيله براي پرونده سازي و استفاده از آن در رقابت هاي سياسي؟

رفتار شما اين دومي را تأييد مي کند. اين امر با اصولگرايي سازگار نيست، همچنان که انکار نظارت بر وضعيت فرهنگي جامعه از قبيل پوشش اسلامي و مميزي کتاب که اين روزها ورد زبان شماست، شما را از حوزه اصول گرايي خارج مي کند.
اينجانب بارها گفته ام جنابعالي يک کانديداي مستقل هستيد و ارتباطي با اصول گرايي نداريد و پيروزي يا شکست شما پيروزي يا شکست اصول گرايي نيست. براي شما حرکت در مسير رضاي الهي را آرزو مي کنم.