نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

فرهاد رهبر درگفت‌وگوباايسنا:
*
هيچ دانشجويي كشته نشده است
*
قريب به اتفاق دانشجويان كوي دانشگاه آزاد شدند
*
افرادي غيرمسوول اغتشاشات كوي دانشگاه را ايجاد
كردند

سرويس: سياسي
1388/03/26
06-16-2009
13:29:46
8803-14286:
كد خبر

 

 

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران   
سرويس: سياسي

رييس دانشگاه تهران آز آزادي قريب به اتفاق دانشجوياني كه بامداد دوشنبه در كوي دانشگاه دستگير شده بودند، خبر داد.

دكتر فرهاد رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص دانشجويان دستگير شده كوي دانشگاه طي حادثه اخير بامداد دوشنبه، با بيان اين كه اتفاق رخ داده به دانشجويان ارتباطي نداشت، گفت: در واقع به دليل اينكه غيردانشجو با دانشجويان كوي قابل تفكيك نبودند، تعدادي از دانشجويان دستگير شدند كه با پيگيري‌هاي دانشگاه و همكاري مسوولان امر شب گذشته قريب به اتفاق دانشجويان كوي‌نشين آزاد شدند.

رييس دانشگاه تهران با تاكيد براينكه دانشجويان از نخبگان جامعه و مورد حمايت جدي بنده هستند، تصريح كرد:‌ حوادث اخير كوي و تخريبات به وجود آمده اصلا ربطي به دانشجويان نداشت و عاملان اين حوادث غيردانشجو بودند. درواقع افرادي غيرمسوول كه خودشان را به شكل‌هاي مختلف جا مي‌زنند اين اغتشاشات را ايجاد كرده‌اند كه اين افراد بايد محاكمه شوند.

وي درخصوص دانشجويان آسيب ديده در اثر اين حادثه، گفت: طي اين اتفاق تعدادي از دانشجويان زخمي شدند كه خوشبختانه ميزان جراحت خيلي جدي نيست و اين افراد پس از مداوا به كوي برگشتند و درحال حاضر چند دانشجو در بيمارستان در حال مداوا هستند.

وي با تكذيب شديد كشته شدن دانشجويي در حوادث اخير كوي دانشگاه تهران، گفت: شايعات موجود مبني بر كشته شدن دانشجو به هيچ وجه صحت ندارد و به شدت اين موضوع را تكذيب مي‌كنم.

وي در خصوص پيگيري‌هاي صورت گرفته توسط دانشگاه تهران در زمينه اين حادثه، گفت: در اين راستا بايد در رابطه با اغتشاش‌گران پيگيري قضايي انجام گيرد و مسوولان بايد به جد با كساني كه حريم دانشگاه را مورد بي‌حرمتي قرار دادند، برخورد كنند.

رهبر درباره وضعيت امتحانات دانشگاه تهران، با بيان اينكه امتحانات دانشگاه لغو نشده است اظهاركرد: با اين وجود دانشجوياني كه به هر دليلي نمي‌توانند امتحان دهند، دانشگاه مساعدت لازم جهت برگزاري امتحان مجدد را براي آنها انجام مي‌دهد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه تعدادي از دانشجويان كارشناسي وهمچنين كارشناسي ارشد دانشگاه در مقطع بالاتر قبول شده‌اند بنابراين اين دانشجويان براي ورود به مقطع بالاتر بايد هرچه سريعتر امتحانات خود را پاس كنند و دانشگاه نمي‌تواند كليه امتحانات را لغو كند.

رييس دانشگاه تهران تصريح كرد: تعداد كثيري از كوي نشينان ترجيح دادند كه در سرجلسه امتحان حاضر نشوند و به شهر و خانه‌هايشان برگردند، البته در اين بين دانشجوياني نيز ترجيح دادند كه امتحانات خود را بدهند كه در حال حاضر اين افراد در كوي اسكان دارند.

وي در رابطه با اطلاعيه دعوت خود از اعضاي هيأت علمي دانشگاه به منظور اعتراض به تعرض به دانشگاه و کوي دانشگاه، در جلسه‌اي در مسجد دانشگاه تهران گفت: اين مراسم صبح امروز(سه‌شنبه) برگزار شد و خود من نيز در اين جلسه حضور داشتم و در حال حاضر اين جلسه به اتمام رسيده است.

انتهاي پيام