نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

بیانیه حزب مشارکت خطاب به ملت ایران
اعتراضات خود را در چارچوب‌هاي مدني ساماندهي نمايید

ـ  24 خرداد 88

 

در پی برگزاري انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و اعلام نتايج شگفت آور آن جبهه مشاركت ايران اسلامي پس از جلسه دفتر سياسي شنبه شب خود اطلاعيه‌اي را تنظيم كرد كه به دليل يورش نيروهاي امنيتي به دفتر مركزي حزب و بازداشت غيرقانوني اعضاي شوراي مركزي و شاخه دانشجويي حزب امكان انتشار آن در ساعات پاياني روز شنبه فراهم نشد. متن اين اطلاعيه كه روز يكشنبه صادر شده بدين شرح است:

به نام خدا
ملت شريف ايران

حضور با شكوه و دوران ساز شما در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در روز 22 خرداد، نشانة عزمي ملي براي ايجاد تغيير و نجات ايران از پرتگاهي بود كه دولت نهم پيش روي كشور و ملت قرار داده است و مي توانست نويد دهندة فردايي روشن براي ايران عزيز باشد.

ولي با كمال تأسف اعلام نتيجه شگفتي‌آور انتخابات حكايت از سناريوئي از پيش طراحي شده داشت كه به هيچ وجه براي مردم قابل تصور نبود و كودتائي انتخاباتي را نشان ميداد . همانگونه كه در روزهاي پاياني تبليغات انتخاباتي اتفاقاتي به هم پيوسته نگراني از چنين طرح ريزي وسناريو پردازي را دامن ميزد. توقيف روزنامههاي حامي مهندس موسوي، قطع كامل شبكه پيامك، اختلال در شبكه تلفن همراه، اخلال در پذيرش نمايندگان ناظر معرفي شده از سوي مهندس موسوي و همچنين ايجاد مانع در اعمال نظارت آنان در شمارش آرا در تعداد زيادي از شعب اخذ رأي، اقدامات ايذايي توسط نيروهاي امنيتي عليه ستادهاي انتخاباتي مهندس موسوي و عدم ارائه مجوز به همايشها و گردهمايي هاي حاميان ايشان، فيلتيرينگ كامل سايتهاي اطلاعرساني حامي مهندس موسوي در روز انتخابات، قطع كامل شبكه ارتباطي كميته صيانت از آراء، و در نهايت اعلام عجولانه و دستپاچه نتايج از پيش تعيين شده به همان شكلي كه قبل از پايان راي گيري در رسانه هاي حامي دولت اعلام شده بود همه و همه نشان دهندة عزم جدي براي حاكم كردن خواست و اراده اقليتي اقتدارگرا و قدرت طلب به جاي رأي مردم است.

جبهه مشاركت ايران اسلامي ضمن پوزش از شما ملت ايران از آن جهت كه عليرغم همه تمهيدات به سبب قانون شكني هاي دست اندكاران انتخابات سو فشارها و تضييقات دستگاههاي دولت نتوانسته است از رأي شما صيانت و حفاظت نمايد اعلام ميدارد كه از نظر اين حزب انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري تماما مخدوش و غير قابل دفاع است و لذا از متصديان امر خواستار ابطال انتخابات، برخورد قانوني با متخلفان و برگزاري مجدد انتخابات تحت نظارت كامل ملت و نمايندگان قانوني نامزدهاي انتخابات است.

همه دلسوزان ايران ميدانند كه اين فرايند به هيچ عنوان به صلاح كشور نخواهد بود از اين رو از همه آنان مي خواهيم كه تلاشي ملي را براي توقف اين روند، سامان داده و اميد و نشاط و همبستگي ملي را به جامعه ايران بازگردانند.

جبهه مشاركت ضمن اينكه دولت و مسئولين انتخابات را مسئول شرائط بوجود آمده ميداند از همه هواداران خود ميخواهد با هوشياري كامل اعتراضات خود را در چارچوب هاي مدني ساماندهي نمايند و از اقداماتي كه مي تواند منجر به تنش و تشنج گردد پرهيز نمايند تا مسئولين وضع موجود نتوانند با ايجاد فضاي امنيتي و پليسي و جو سركوب اصل مسئله و خواست شما را كه ابطال انتخابات است به محاق برند.

جبهه مشاركت ايران اسلامي