نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

بیانیه شدیداللحن مجاهدین انقلاب؛ 22خرداد کودتای نرم علیه مردمسالاری

به نقل از   خبرگزاري انتخاب :

 

ـ ۲۴ خرداد ماه ۱۳۸۸    ساعت : ۴۷ , ۱۵

 

خبرگزاری انتخاب: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، سازمان اصلاح‌طلب حامی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به دستگیری گسترده فعالان سیاسی منتقد و مخالف دولت اعتراض کرد.

در بیانیه سازمان مجاهدین اسلامی از انتخابات جمعه ۲۲ خرداد به عنوان کودتای نرم علیه مردم‌سالاری و جمهوریت در ایران یاد شده و دستگیری گسترده فعالان سیاسی منتقد دولت، «اقدام وقیحانه اقتدارگرایان حاکم» ارزیابی شده است.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در این بیانیه اعلام کرده است که شنبه‌شب نیروهای ناشناس با مراجعه به منزل بهزاد نبوی بدون ارائه حکم یا مجوز قانونی وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

این سازمان همچنین به بازداشت سازمان یافته شماری از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی از جمله آقایان میردامادی، محمدرضا خاتمی و عبدالله رمضان‌زاده اشاره کرده و از اعمال کنترل و سانسور مستقیم و بی‌سابقه مطبوعات و روزنامه‌های کشور خبر داده است.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، با محکوم کردن شدید دستگیری فعالان سیاسی و محدودیت‌های بی‌سابقه، اخیر این اقدامات را نشانه وحدت و نگرانی مفرط اقتدارگرایان حاکم از بازتاب کودتای خود علیه مردم‌سالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی دانسته و گفته است که «موج دستگیری فعالان سیاسی، خطای بزرگ دیگری در ادامه بدعت و خطای مصادره آرای مردم در انتخابات رسوای دهم است».

این سازمان اصلاح‌طلب حامی میرحسین موسوی همچنین با اعلام اینکه روند قهقرایی سلسله خطاها و اشتباهات فاحش می‌تواند کیان نظام و کشور را با تهدیدهای سنگینی مواجه سازد، به «اقتدارگرایان حاکم» هشدار داده است که «به خود آیند و برای حفظ قدرت و تحقق امیال حقیر خود، سرنوشت نظام و ملت ایران را به بازی نگیرند».

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، همچنین از احزاب و فعالان سیاسی، شخصیت‌ها و چهره‌های با سابقه انقلاب به‌ویژه مراجع، علما و روحانیون آزاده خواسته است که «در برابرموج بدعت بی‌سابقه‌ای که این روزها می‌رود تا دستاوردهای باقیمانده انقلاب را به تاراج برده و به استحاله نظام جمهوری اسلامی به نظامی خودکامه بینجامد، واکنش نشان دهند و اجازه ندهند که میراث امام این گونه آسان و رایگان به باد داده شود».

در همین حال محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که با رایزنی «علی لاریجانی با دفتر رهبری» شماری از فعالان سیاسی بازداشت شده در شنبه‌شب گذشته آزاد شده‌اند.

این در حالی است که به گفته محمدعلی ابطحی، مشاور مهدی کروبی دیگر نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری دهم، شمار فعالان اصلاح‌طلب دستگیر شده در روز شنبه بالغ بر یکصد نفر است و اکثر این افراد در خانه‌های خود بازداشت شده‌اند.