نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 ـ  24 خرداد 88

گزارشی از مجموعه تحولات پس از اعلام احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور منتخب
کسی برای رییس جمهور کارت تبریک نمی فرستد

 

شهر شلوغ است . حتی آن ها که اعتراضشان را بیان نمی کنند ، از وضعیت پیش آمده ناراضی اند . نکته جالب تر این است که تعداد کسانی که برای پیروزی احمدی نژاد نیز به خیابان آمد ه اند بسیار اندک اند و همین خود گویای ناباوری در میان حتی هواداران احمدی نژاد است . امروز در خیابان های مختلف تهران مردم معترض به نتایج اعلام شده به اعتراض پرداخته بودند و در برخی نقاط پاسخ خود را گاز اشک آور و باتوم گرفتند . هم چنین در تلفن های همراه امروز همزمان با درگیری ها اختلال ایجاد شده است و پیامک نیز از شب قبل از رای گیری مختل شده و اختلالش کماکان ادامه دارد . پس از نطق پیروزی احمدی نژاد تعداد کمی از هوادارانش که به خوبی معلوم بود ، دچار شوک بودند ، فریاد سردادند ، اما طولی نکشید که فریادشان خاموش شد . نتایج اعلام شده نه تنها برای هواداران میرحسین موسوی که برای طرفداران محمود احمدی نژاد هم بهت آور است . سخنان محمود احمدی نژاد هم امشب اگرچه بسیار آرام تر از سخنان انتخاباتی او بود ، اما باز هم از آن اعتماد به نفس همیشگی خبری نبود و گویی خود نیز می دانست که چگونه این آرا به حساب او ریخته شده است . او اگرچه در سخنانش کنایه ای به میرحسین موسوی هم داشت اما سعی می کرد از موضع یک رییس جمهور که رییس جمهور همه است سخن بگوید ، اما در مجموع فقدان اعتماد به نفس لازم هم در نوع سخن گفتنش و هم در سخنانش پیدا بود.

او در حالی نطق پیروزی اش را بیان می کرد که نخستین رییس جمهور منتخبی است که اعلام پیروزی اش در طول تاریخ انتخابات ریاست جمهوری با واکنش های خیابانی و اعتراض های گسترده رو به رو شده و هیچ یک از رقبایش پیروزی اش را تبریک نگفته اند و حتی محسن رضایی نیز پیام تبریکش را خطاب به ملت منتشر کرده و هم چنین در نامه اش از رهبری خواسته است که دغدغه های مربوط به انتخابات را بررسی کرده و فصل الخطاب باشد و به نحو بسیار محترمانه ای در آرای احمدی نژاد تشکیک کرده است . این در حالی است که در دوره های قبل رقبا بالافاصله پس از روشن شدن پیروزی نامزد پیروز برایش پیام تبریک می فرستادند .
این در حالی است که محمود احمدی نژاد هنوز به جز پیام روسای دو قوه و روسای جمهور یکی دو کشور مثل چاوز پیام تبریک مهم داخلی و خارجس دریافت نکرده است و این هم عجیب است ، زیرا علیرغم شمارش قطعی آرا و اعلام او به عنوان نامزد پیروز در حالی که هنوز رییس جمهور است ، این انتظار را پیش می آورد که روسای جمهور کشورهای مختلف به او پیام تبریک بگویند ، اما ظاهرا کسی برای احمدی نژاد کارت تبریک نمی فرستد .

ترس آن دارم نيروهاي موثر در نظام به توجيه گراني دروغگو تبديل شوند


واکنش میرحسین موسوی که شب گذشته خود را منتخب ریاست جمهوری اعلام کرده و اعلام نتایج به جز این را نتیجه تقلب گسترده اعلام کرده بود ، صبح امروز با صدور بیانیه ای به اعلام چنین نتیجه ای اعتراض کرد .
متن کاما بیانیه موسوی به این شرح است :
ملت شريف ايران
نتايجي كه براي دهمين دوره از انتخابات رياست جمهوري اعلام شد بهت اور است. مردمي كه در صف هاي طولاني اخذ راي شاهد تركيب آرا بودند و خود ميدانند كه به چه كسي راي داده اند با حيرت تمام به شعبده بازي دست اندركاران انتخابات و صداوسيما نگاه مي كنند. آنان اينك بيش از هميشه به دنبال آن هستند كه بدانند چگونه و توسط چه كساني و مقاماتي طرح اين بازي بزرگ ريخته شده است. اينجانب ضمن اعتراض شديد به روند موجود و تخلفات آشكار و فراوان روز انتخابات هشدار مي دهم كه تسليم اين صحنه آرايي خطرناك نخواهم شد. نتيجه آنچه كه از عملكرد متصديان بي امانت ديده ايم و مي بينيم جز تزلزل اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و حاكميت دروغ و استبداد نيست. اينجانب طبق وظيفه شرعي و ملي خويش به افشاي رازهاي پشت سر اين روند پرمخاطره خواهم پرداخت و آثار نابودكننده آن را بر سرنوشت كشور توضيح خواهم داد و ترس آن دارم كه ادامه وضع موجود همه نيروهاي موثر در نظام را به توجيه گراني دروغگو در مقابل مردم تبديل كند و دنيا و آخرت آنان را در معرض لطمه هاي جبران ناپذير قرار دهد.
به مسوولان توصيه ميكنم پيش از آنكه دير شود اين روند را فورا متوقف كنند و همگي به خط قانون و امانتداري از آراي ملت بازگردند و بدانند كه خروج از عدالت مشروعيت زداست. آنان بيش از هر كس ديگر از اين حقيقت باخبرند كه در اين كشور انقلابي بزرگ و اسلامي صورت گرفته است. كمترين پيام انقلاب ما اين است كه مردم آگاهند و در برابر كساني كه با تقلب روي كار بيايند تمكين نخواهند كرد.
اينجانب از همين فرصت استفاده ميكنم و ضمن تشكر از عواطف ملت بزرگوار ايران به آنان تذكر ميدهم كه ايران اين موجود آسماني متعلق به آنان است و نه متقلبان. اين آنان هستند كه بايد با هوشياري خود از آن حفاظت كنند.
خائنين به آرا مردم ابائي از آن ندارند كه اين خانه پارسايان به آتش كشيده شود. ما موج عقلانيت سبز خود را كه برگرفته از تعاليم ديني و علايق ملت ما به اهل بيت پيامير (ص) است. با تمامي شور ادامه ميدهيم و با شورش دروغ كه در كشور طغيان كرده و چهره آن را آلوده است مبارزه ميكنيم. اما اجازه نخواهيم داد كه حركات ما شكل كور به خود بگيرد.
جا دارد از يكايك شهرونداني كه براي رساندن اين پيام سبز هر كدام ستادي بودند و تمامي ستادهاي مردمي و رسمي كه در انتخابات فعاليت مي كردند سپاسگزاري كنم و تاكيد نمايم كه تا رسيدن به نتيجه اي كه كشور ما لايق آن است همچنان به حضور و تلاش آنان نياز است.
و ما لنا الا نتوكل عليالله و قد هدانا سبلنا و لنصبرن علي ما آذيتمونا و عليالله فليتوكل المتوكلون
ميرحسين موسوي

انا لله و انا الیه راجعون
میرحسین موسوی هم چنین در نامه ای به مراجع تقلید برای احقاق حق مردم از آنان استمداد طلبید
. متن کامل نامه موسوی به این شرح است :
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
محضر مبارک مراجع عظام و علمای اعلام
با اهدای سلام، اینجانب اطمینان دارم که روند حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم را با دقت پیگیری کرده‌اید. اگر چه توسل به دروغ و استفاده‌ی بی حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود، اما تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود.
امروز که با حیرت تمام شاهد چنین تصورات جسورانه در امانت مردم هستیم و تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده، مواجه شدن مردم مظلوم با سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آرا را به دنبال خواهد داشت.
عواملی به بهانه‌های واهی با چوب و چماق و باطوم و شوک الکتریکی به جان اعضای ستادهای اینجانب و مراجعه کنندگان سرگردان و مبهوت از این وضعیت افتاده‌اند، در حالی که امیدی به کارایی قوه قضاییه محترم نمی‌رود زیرا جایی که دادستان کل کشور نتواند از سخن قانونی خود در پیشگیری از سخنرانی اضافی نامزد حاکم در سیما جلوگیری نماید، با چه ابزاری می‌تواند از این خشونت سیاه بازداری کند؟ به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود.
ایاک و الظلم لمن لیس له الا الدعا
برادر شما - میرحسین موسوی"

نتایج و نهاد بر آمده از این انتخابات فاقد مشروعیت است


مهدی کروبی نیز در بیانیه ای سلامت انتخابات را زیر سوال برده است . کروبی در نامه اش که این بار خطاب به مردم نوشته شده ، آورده است :
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران
22 خرداد ماه که از حیث مشارکت کم سابقه شما مردم عزیز می توانست جشنواره بزرگ جمهوریت در نظام امام خمینی (ره) باشد به سوگواری تبدیل شد و در سوگواری جز مرثیه چه می توان خواند ،‌ مرثیه ای برای اعتبار و آبروی رای فردی که به عشق و ایمان برای تغییر اوضاع کشور به صحنه آمدند و چنین تخلف در امانت دیدند . نتایج اعلام شده برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری چنان مضحک و شگفت‌آور است که در بیان و بیانیه نمی آید و باید فکر دیگری کرد .
این شیوه رای گیری و شمارش آرا یادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است که حتی از شمارش رایی که آن مرحوم به خویش داده بود دریغ کردند و تکرار دروغ پردازی های تلویزیونی یادآور آمارهای منتشر شده در مناظره هاست . شگفتا که مشارکت ملت به ابزار تحکیم دولت تبدیل شد ،‌ واز دموکراسی به سوء استفاده از مشارکت ملت بسنده شد . بدیهی است که نتایج و نهاد برآمده از چنین شمارش آرایی فاقد مشروعیت است و مورد قبول اینجانب نیست .
من به پیشگاه ملت شکایت می برم و دستان همه رای دهندگان به خصوص دانشجویان ،‌روشنفکران ،‌زنان محرومین و افراد مورد تبعیض اعم از دگر اندیشان ،‌اقلیت های قومی و مذهبی ،‌دراویش ،‌اهل حق را می بوسم و حتما در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سکوت نخواهم کرد و به عنوان فردی مستقل در چارچوب فکری و سیاسی خاص خود و بر اساس مواضع و بیانیه هایی که منتشر کرده ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بیانیه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رساند .
این تازه اول داستان است .
مهدی کروبی
23 / 3/88

ابطال انتخابات
رییس کمیته صیانت از آرا می گوید به دلیل تخلفات گسترده ناظران و مجریان در مراحل مختلف رای گیری و شمارش آرا، انتخابات 22 خرداد باطل است.
حجت الاسلام یعلی اکبر محتشمی پور رسما از شورای نگهبان خواست این انتخابات را باطل اعلام کرده و انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی و مطابق با موازین دموکراسی که شایسته حضور گسترده مردم باشد برگزار کند.
اولین کنفرانس مطبوعاتی کمیته صیانت از آرا ستاد میرحسین موسوی پس از اعلام شمارش آرا توسط ستاد انتخابات وزارت کشور در زیزمین ستاد میرهادی برگزار شد.
خبرنگاران به سختی از لا به لای نیرو های امنیتی خود را وارد ستاد کردند تا اعتراض های علی اکبر محتشمی پور رییس کمیته صیانت از آرا میرحسین موسوی را بشنوند.
رییس کمسته صیانت از آرا ستاد میرحسین موسوی گفت: از شورای نگهبان می خواهیم که این انتخابات غیر قانونی را باطل اعلام کندو مقدمات برگزاری یک انتخابات در شان ایران را که شاخص های مردم سالاری در آن رعایت شده باشد را فراهم کند.
علی اکبر محتشمی پوربا بیا ن اینکه برگزار کنند گان انتخابات انواع تخلف ها را انجام داده اند اعلام کرد: به هیچ عنوان این انتخابات ر قبول نداریم واز شورای نگهبان خواستار ابطال آن هستیم.
او افزود:برگزار کنندگان انتخابات تخلف های مختلفی را انجام دادند که با قطع سیستم اس ام اس کشور از غروب 21 خرداد ماه شروع شد در حالی که ما قبلا با توجه به اطلاعاتمان نسبت به این موضع هشدار داده بودیم اما مسولان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات اعلام کرد ند به هیچ وجه چنین اتفاقی در روز رای گیر نخواهد افتاد.
او معتقد است: قطع سیستم اس ام اس کشوردر روز رای گیری پدیده نو ظهوری است چرا که در تمام دنیا در روز برگزاری انتخابات سیستم اطلاع رسانی را تقویت می کنند نه اینکه محدودیت های مضاعفی ایجاد کنند.

منبع: سايت سرو

http://www.sarve.ir/