نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

سپاه هواداران موسوی را به 'انقلاب مخملی' متهم کرد

یک مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه مخالفان اصلاح طلب محمود احمدی نژاد را متهم به تلاش برای انجام "انقلاب مخملی" کرده است.

یدالله جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران، هشدار داد که "هر حرکتی برای انقلاب مخملی در ایران در نطفه خفه خواهد شد."

آقای جوانی در مصاحبه ای با هفته نامه "صبح صادق" متعلق به سپاه پاسداران گفت: "استفاده از یک رنگ خاص برای اولین بار در انتخابات نشانه ای از کلید خوردن پروژه انقلاب مخملی در انتخابات دهم است."

وی به مبارزات انتخاباتی میرحسین موسوی، نامزد اصلاح طلب انتخابات، اشاره داشت که در آن از رنگ سبز به عنوان نشان انتخاباتی استفاده می شود.

این اظهارات نشانه اوج گیری تازه ای در جنگ الفاظ میان اردوگاه های رقیب است. آقای احمدی نژاد که با چالش بزرگی از سوی میرحسین موسوی روبروست پیشتر رقبایش را متهم کرد برای کوبیدن او از شیوه های هیتلری استفاده می کنند و گفت مجازات این کار زندان است.

خیابان های تهران در روزهای اخیر صحنه تجمعات پررنگ هواداران نامزدهای انتخابات شامل مهدی کروبی، محسن رضایی، محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی بوده است که در این میان به خصوص جدال و نبرد لفظی میان هواداران احمدی نژاد و موسوی شدید بوده است.

یدالله جوانی در اشاره ای به رنگ سبز در مبارزات انتخاباتی میرحسین موسوی گفت: "کسانی پشت صحنه این رنگ قرار دارند که در پیشینه و سوابق خود طراحی و اجرای سناریوی کوی دانشگاه در ۱۸ تیر و تحصن در مجلس ششم را داشته و معتقد به پیروزی اصلاحات از طریق جنبش اجتماعی و کشاندن هواداران به خیابان ها هستند."

وی تلویحا گفت که ریشه این جریان به انتخاب محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور در سال ۱۳۷۶ بازمی گردد.

وی افزود: "این پروژه از سال ۱۳۷۶ در ایران کلید خورد و از آن مقطع تاکنون در چند نوبت تلاش شد تا سناریوهایی با الگوگیری از همین شیوه ها اجرا شود که تاکنون نتیجه نداده است."

این مقام سپاه همچنین در مورد مبارزات میرحسین موسوی گفت: "آقایان با تبلیغات سنگین و فضاسازی رسانه ای، خود را پیروز انتخابات معرفی کرده و با اعلام جشن پیروزی زودهنگام هواداران را هیجانی و ذوق زده کرده و در صورت پیروزی رقیب، موضوع تقلب در انتخابات را مطرح خواهند ساخت."

مسئولان مبارزات انتخاباتی مهدی کروبی و میرحسین موسوی علنا نسبت به احتمال بروز تخلف در رای گیری و روند شمارش آرا ابراز نگرانی کرده اند.

منظور این مقام سپاه از "انقلاب مخملی" انقلاب های مسالمت آمیزی است که از جمله در گرجستان باعث فروپاشی حکومت شد.

جمهوری اسلامی در گذشته بارها آمریکا را به تلاش برای راه انداختن انقلاب مخملی در ایران متهم کرده است.