نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در تحریم "انتخابات "خرداد 1388

ملت ایران

فرصت های" انتخاباتی" را که نظام، هر از چند گاهی تدارک می بیند، نمایش نیستند بلکه برنامه و دسیسه هائی هستند که قدرت بدستان آماده میکنند وازمردم می خواهند که بازیگران آن باشند. می دانید که اوضاع عمومی کشور دراین سی سال، روزانه و آشکارا به سوی وخامت رفته و می رود، همچنان که شمه ای ازآن را کاندیداهای ریاست جمهوری که خود، از کارگزاران این نظام هستند، این روزها بازگو می کنند. در محدوده این نظام همه گونه رئیس جمهور از مکتبی تا اصول گرا و اصلاح طلب را مورد آزمایش و تجربه قرارداده ایم .به قول آقای اعلمی کاندیدای رد صلاحیت شده برای مقام ریاست جمهوری، جمعی سیصد نفری بر محور ولایت مطلقه فقیه این دایره منحوس و ویرانگر قدرت را تشکیل داده اند و مردم را در آن به گروگان گرفته اند. در این دوره ، چهار نفر، یعنی آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمود احمدی نژاد ومحسن رضایی از سوی شورای نگهبان منصوب نظام، دستچین شده اند تا مردم از میان آنان کارگزار رهبر و تدارکاتچی مافیاها را به اصطلاح برگزینند. اینان، همگی از ملتزمین به نظام ولایت مطلقه فقیه اند و در آنچه بر ایران و ایرانی،از نقض حقوق انسانی تا محرومیت های اقتصادی و اجتماعی رفته و می رود دخیلند. تا زمانی که ولایت مطلقه یک فرد بر درایت یک ملت حاکم است و حفظ نظام اوجب واجبات می باشد و مصلحت نظام برحقوق مردم تقدم دارد ، بهترین آدم را با حسن نیت کامل، به کار گزار ومجری منویات "رهبر" و تشکیلات مافیایی تبدیل خواهد کرد.حال اینکه چهار نفر کاندیدای موجود ، همه به استناد سپردن التزام به ولایت فقیه ، اجازه گذشتن از صافی شورای نگهبان را یافتند و هم خود اذعان دارند که حفظ نظام و اطاعت از رهبری از اولویت های آنان است. هر چهار تن هر کدام در مقطعی و به نحوی در طولانی کردن جنگ ودر نتیجه به بار آوردن افتضاحها (ایران گیت) و فسادهای بزرگ و ایجاد جو اختناق و تضییع حقوق و آزادیها و جنایتهای سیاسی کم مانند (اعدام ها و ترورها) دخیل بوده اند.آیا دل خوش کردن به هریک از این نامزدها ، خود فریب دادن و فرار از مسئولیت نیست؟با باز آمدن آقای میر حسین موسوی به صحنه، دور گردون از نو شروع نشده است؟ تا کی باید در دایره کمبودها و تورم و بیکاری و فساد و فشار ماند و دور زد ؟ "دولتمردان" که خود را درمرکز این دایره قرارداده اند، جز به حفظ نظام نمی اندیشند ومایلند ما مردم را مایه حفظ خویش در دایره قدرت قرار دهند . آنها انواع فشار و اجحاف وستمی را که بر مردم می رود را نه می بینند و نه حس می کنند، چون خود از مواهب رانت خواری بهره برده و می برند. چاره کار ونجات مردم از وضعیت خطیر امروز ایران ،برون رفتن از این سیاه چال ویران گر نظام حاکم است . کشور ما دارای امکانات فراوان انسانی و طبیعی است. امکاناتی که با مدیریت مردم سالار فضای رشد را می توانند ایجاد کنند. سرنوشت خود را تا کی می خواهیم به دست کسانی بسپاریم که در خدمت مافیاها هستند؟

هم میهنان عزیز
مسئولیت ایجاد نابسامانی ها را می توان به گردن زمامداران گذاشت، اما مسئولیت دوام آن و تن دادن به زندگی در منجلاب ناکامیها و کمبودها محققا بر گردن خود ما مردم است. باید به مسئولیت خویش درقبال فسادهائی که زیر چشم هایمان چون سرطان همه ابعاد زندگی ما را فرا می گیرند عمل کنیم . زیرا همه انسان ها مسئول سرنوشت خویشند . تغییر و تحول و به سامان آوردن نابسامانی ها را نمی توان از کسانی انتظار داشت که خود بانیان آنهایند. مسئولیت ایجاد تغییر و تحول از زندگی درخشونت و فقر و فساد به زیست در صلح و سلم اجتماعی و رشد، با خود ما مردم است. به همین دلیل است که خداوند می فرماید تا درخود تغییر ندهید، تغییری در زندگی شما داده نخواهد شد. با در انتظارماندن، معجزه وتحولی صورت نمی گیرد. امروز کار بایسته بیرون رفتن از دایره مرگبار استبداد و گرفتن حق حاکمیت و سرنوشت ایران بدست توانای ما مردم است .

هموطنان گرامی
با شرکت در"انتخابات" خود را شریک ایجاد نابسامانی ها و دوام این نظام و ماندن درآن نکنیم. انتخاب واقعی ما بایستی نماندن در دور باطل استبداد و رها شدن از ولایت مطلقه زورگویان و زندگی شاد وسراسر امید و بدست آوردن توانائی بنای حال و آینده ای در خور یک ملت مستقل و آزاد باشد. فریب ظاهر حاکمان را نخوریم و حاضر نباشیم با لباس زهد و تقوا شب و روز به ما مردم دروغ گویند و باوعده های دروغین تکراری فریب دهند. کدام یک از این نامزدها کوچکترین نقدی را به گذشته خود کرده و یا پذیرفته است تا بشود گفت که شاید از گذشته درس گرفته باشد؟ آیااگر چنین نقدی را بر گذشته خود در نظام ولایت فقیه می کرد صلاحیت او را تائید می کردند ؟هر چهار نامزد تعهد خود را به ولی فقیه عنوان کرده اند. این نامزدها نمی توانند متعهد به برقراری حقوق مردم باشند . به یمن مقاومت آنان که همواره حقوق حقه مردم را وجهه همت خود قرار داده اند، امروز رعایت حقوق بشرو کرامت انسان و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش کلمات حقی شده اند که نامزد های "ریاست جمهوری" از آن مراد باطل مشروعیت گرفتن از مردم را می جویند . با تحریم گسترده "انتخابات" این فرصت را از آنان بستانیم . امروز نظام حاکم بر ایران در سراشیبی سقوط است و توان و رمق کشور را با خود به ورطه نیستی می کشد. نباید به کارگزاران ذوب شده در استبداد مطلقه در سراشیبی سقوط ،امکان ادامه حیات نظام استبدادی را داد ،تا با این کار ،خسارات سخت و جبران نا پذیری را به کشور تحمیل نمایند. هشدار که هر روز بقای این رژیم مستبد ،هستی وطن را به مخاطره می اندازد و از توانایی های مردم می کاهد.

زمان، زمان عمل به حقوق خویش است . نباید میان بد و بدتر این نظام انتخاب کرد . انتخاب میان خوب و خوبتر حق ما است . فضای عمل همه جنبشها و نیروهای آزادی خواه و مستقل که مدافع حقوق مردم هستند با نه گفتن به این نظام بازتر می شود. ایران امروز از کادر های مجرب و معتقد به حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش به قدر کافی بر خوردار است. آنها می توانند ایران را در یک نظام مردم سالاربا مدیریتی مردم سالارو مدافع حقوق همگان، اداره کنند. این "انتخابات "رسوا را تحریم کنیم، به ولایت مطلقه استبدادیان نه بگوییم و شب تاریک استبداد را کوتاه کنیم.

خرداد 1388
مجامع اسلامی ایرانیان