نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

افشای سخنان کذب احمدی نژاد در مورد عذرخواهی تونی بلر + تصویر

  خبرگزاري انتخاب :ایرنا روشن نمی کند که سفارت بریتانیا در تهران چه ارتباطی به تونی بلر دارد؟! احمدی نژاد در خصوص سخنان موسوي مبتنی بر تضعیف وجهه ملی ایران در ماجرای ملوانان انگليسي، گفت: "در زماني كه موضوع ملوانان اوج گرفت، توني بلر كتبا نامه‌اي نوشته و از ايران عذرخواهي كرد و گفت كه سياست‌هايمان را در قبال ايران عوض مي‌كنيم و اين سند در حال حاضر در وزارت خارجه موجود است"

 

 به نقل از سايت خبرگزاری انتخاب:

image

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که از بودجه ی بیت المال ارتزاق می کند، طی روزهای گذشته به بزرگترین ستاد محمود احمدی نژاد بدل شده است. این خبرگزاری در توجیهی باورنکردنی و طی گزارشی خواسته تا ثابت کند که دولت انگلیس از ایران عذرخواهی کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری «انتخاب»، ایرنا آورده است؛ "برخي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري به تازگي انتقاداتي را در اين رابطه عليه دولت مطرح کرده اند. اين در حالي است که مشابه اين ماجرا در تير ماه سال 1383 بوقوع پيوست اما دولت وقت ظرف 3 روز افراد يادشده را آزاد کرده بود. در يادداشت رسمي شماره 642/100 مورخ 9 فروردين سال 1386 وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي آمده است:

سفارت معظم بريتانيا با تقديم احترام به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران افتخار دارد که به نامه شماره 624/100 مورخ 9 فروردين آن وزارتخانه اشاره کند که مربوط به توقيف دو قايق نيروهاي مسلح کشور انگلستان در تاريخ 3 فروردين ميباشد.

سفارت انگلستان خاطرنشان ميکند که توضيحاتي درباره اين واقعه بين نمايندگان وزارتخانه هاي امور خارجه ايران و انگليس در لندن و تهران ارائه شد و در طي مذاکراتي که با وزير امور خارجه آقاي منوچهر متکي انجام شد تصريح مي کند که افراد درگير در اين واقعه در حال عملياتي با در خواست دولت عراق تحت قطعنامه 1546 شوراي امنيت سازمان ملل متحد بوده اند که توسط قطعنامه 1723 تمديد شده بود و قطعا قصد هيچ گونه تجاوز خصومت‌ آميزي به جمهوري اسلامي ايران نبوده است.

سفارت انگليس تضمين مي کند که نکاتي در نامه 624/100 لحاظ شده است به اطلاع مراجع ذيربط رسيده است و مسوولين براي جلوگيري از تکرار چنين وقايعي اتفاق نظر دارند.

سفارت انگليس ملزم است که اين موضوع را براي آزادي هرچه سريع تر افسران انگليسي بازداشت شده و طراحي دستورالعملي براي جلوگيري از تکرار اين وقايع با مراجع ايراني مطرح کند.

سفارت بريتانيا در تهران بدين وسيله به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اطمينان مي دهد که توجه کاملي به عدم تکرار چنين وقايعي دارد ."

اول) ایرنا روشن نمی کند که سفارت بریتانیا در تهران چه ارتباطی به تونی بلر دارد؟! آقای احمدی نژاد در خصوص سخنان آقای موسوي مبتنی بر تضعیف وجهه ملی ایران در ماجرای ملوانان انگليسي، گفت: "در زماني كه موضوع ملوانان اوج گرفت، توني بلر نخست‌وزير وقت انگليس كتبا نامه‌اي نوشته و از ايران عذرخواهي كرد و گفت كه سياست‌هايمان را در قبال ايران عوض مي‌كنيم و اين سند در حال حاضر در وزارت خارجه موجود است".
لطفا نامه آقای بلر را نشان دهید نه سفارت بریتانیا در تهران!

دوم) نه در متن انگلیسی نامه سفارت و نه در متن فارسی عبارت عذرخواهی دیده نمی شود!

برای مشاهده ی تصویر نامه مذکور به زبان فارسی اینجا و برای مشاهده این تصویر به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید